Ναυτιλία: Τελευταίο οχυρό η χρηματοδότηση για τους Κινέζους

Ναυτιλία: Τελευταίο οχυρό η χρηματοδότηση για τους Κινέζους

Τελευταίο και μεγάλης σημασίας  «οχυρό» για τους Κινέζους  είναι η χρηματοδότηση της ναυτιλίας... 

Ναυτιλία: Τελευταίο οχυρό η χρηματοδότηση για τους Κινέζους
Τελευταίο και μεγάλης σημασίας  «οχυρό» για τους Κινέζους  είναι η χρηματοδότηση της ναυτιλίας. 

Αναμφισβήτητα οι κινέζικες τράπεζες  θα παίξουν ενεργό ρόλο στην χρηματοδότηση της παγκόσμιας ναυτιλίας. Η άνοδος του εθνικής ναυτιλίας της Κίνας που ουσιαστικά ξεπέρασε την Ελληνόκτητη  ναυτιλία αλλά και η διαθέσιμη ρευστότητα της τραπεζικού συστήματος της Κίνας είναι τα δύο συστατικά που θα βοηθήσουν τις Κινέζικες τράπεζες να εισέλθουν στον ανταγωνιστικό χώρο της χρηματοδότησης πλοίων.  

Μέχρι πριν από δύο χρόνια οι τραπεζικές δυνατότητες της τραπεζικής αγοράς περιορίζονταν  στην χρηματοδότηση των ναυπηγιών της χώρας αλλά και της εσωτερικής προστατευόμενης ναυτιλιακής αγοράς.
Αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες άλλων εθνικοτήτων μπόρεσαν να συνάψουν σχέση με την Τράπεζα Εισαγωγών – Εξαγωγών της  (Export-Import Bank of China ) κυρίως όμως σχετικά με την χρηματοδότηση της κατασκευής των πλοίων.
Η ίδια τράπεζα δειλά-δειλά διεθνοποίησε την παρουσία της καθώς άρχισε να συμμετέχει σε δάνεια που παρέχονταν προς μη κινέζικες εταιρείες από τράπεζες του εξωτερικού.
 
Σταδιακά αποκτήθηκε τεχνογνωσία και παράλληλα με εκπαίδευση νέων στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση δημιουργήθηκε πλέον στην χώρα ο κορμός στελεχών που θα αναπτύξουν την διεθνή χρηματοδότηση.
Κλείσιμο

«Το έρεισμα λοιπόν είναι πολύ μεγάλο και σοβαρό για την οικονομία της Κίνας που θέλει να βρει πελάτες σε προηγμένα ναυτιλιακά κράτη όπως η Ελλάδα και είναι σχεδόν βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα δούμε μόνιμες αντιπροσωπείες τραπεζικών εταιριών και στην Ελλάδα.

Η διεθνοποίηση των χαρτοφυλακίων αρκετών τραπεζών της Κίνας όπως οι Bank of China, Export-Import Bank of China, China Construction Bank,  Bank of Communications και  China Development Bank προσδίδει νέες διστάσεις στην αναμενόμενη εισροή κινέζικου χρήματος στην παγκόσμια αλλά και ελληνική ναυτιλία» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης.

Οι πρώτοι πελάτες των κινεζικών τραπεζών σε βάση χορήγησης δανείων μετά την παράδοση των πλοίων  είναι μεγάλες εταιρείες που θα παραγγέλνουν  η θα αγοράζουν καινούργια πλοία που κτίστηκαν στην Κίνα.

«Όπως σε όλους τους άλλους τομείς της οικονομικής πολιτικής της Κίνας όπου τίποτε δεν γίνεται αστάθμητα η τυχαία η Κίνα πλέον καλείται να βοηθήσει την κινέζικη ναυπηγική βιομηχανία που κι αυτή με την σειρά της αγγίζει την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία αφού αναμένεται να ξεπεράσει τόσο τους Ιάπωνες όσο και τους Κορεάτες πολύ σύντομα» τονίζει ο έλληνας τραπεζίτης:

«Εξάλλου η στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι σημαντικό στοιχείο για την κινέζικη οικονομία αφού παραμένουν στην θέσεις τους χιλιάδες εργαζόμενοι και παράλληλα διατηρείται ένας σταθερός πελάτης για τις εγχώριες βιομηχανίες χάλυβα αλλά και μηχανών και  όλων των άλλων εξαρτημάτων που χρειάζονται τα πλοία.

Είναι πολύ σημαντικό να δοθεί κύρια προσοχή στο γεγονός ότι οι κινέζικες ναυπηγικές μονάδες ολοένα και βελτιώνουν την ποιότητα των πλοίων που καθελκύονται από αυτές και συνάμα εισέρχονται στον χώρο των εξειδικευμένων πλοίων όπως αυτά της εξόρυξης πετρελαίου Drill ships η μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG) κλπ.» 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης