Ο στόλος θέλει την Μπουμπουλίνα του!
Ο στόλος θέλει την Μπουμπουλίνα του!
Μόλις το 1% με 2% των ναυτικών παγκοσμίως ανήκουν τώρα στο ωραίο φύλο, αλλά η τάση θα αλλάξει
UPD:
Η ελληνική ναυτική παράδοση μόνο φαλλοκρατική δεν μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς αφού καπετάνισσες θρυλικά ονόματα κοσμούν το πάνθεόν της.
Στον 21ο αιώνα, η άσχημη οικονομική κατάσταση σε συνδυασμό με τις πολύ καλές αμοιβές που έχει το ναυτικό επάγγελμα στρέφει σιγά-σιγά το ενδιαφέρον και των γυναικών στη ναυτιλία.
«O κόσμος χρειάζεται τις γυναίκες ναυτικούς για να επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ στο Συνέδριο της WISTA, της Ένωσης Γυναικών Ναυτιλίας.
«Οι γυναίκες θα πρέπει να προωθηθούν πολύ περισσότερο απ' ό,τι μέχρι σήμερα προκειμένου να διασωθεί το μέλλον των εμπορικών στόλων παγκοσμίως».
Ο κ. Μητρόπουλος τόνισε ότι είναι επιτακτικό, πλέον, για τη ναυτιλία να επανα-προωθηθεί ως μια επαγγελματική επιλογή υψίστης σημασίας για ικανούς νέους.
Η άποψη του ΙΜΟ είναι ότι δεν υφίσταται κάποιος εγγενής λόγος εξαιτίας του οποίου οι γυναίκες δεν μπορούν να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από την εργασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, εντούτοις υπολογίζεται ότι μόλις 1% - 2% των ναυτικών παγκοσμίως είναι γυναίκες.
Στον 21ο αιώνα, η άσχημη οικονομική κατάσταση σε συνδυασμό με τις πολύ καλές αμοιβές που έχει το ναυτικό επάγγελμα στρέφει σιγά-σιγά το ενδιαφέρον και των γυναικών στη ναυτιλία.
«O κόσμος χρειάζεται τις γυναίκες ναυτικούς για να επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ στο Συνέδριο της WISTA, της Ένωσης Γυναικών Ναυτιλίας.
«Οι γυναίκες θα πρέπει να προωθηθούν πολύ περισσότερο απ' ό,τι μέχρι σήμερα προκειμένου να διασωθεί το μέλλον των εμπορικών στόλων παγκοσμίως».
Ο κ. Μητρόπουλος τόνισε ότι είναι επιτακτικό, πλέον, για τη ναυτιλία να επανα-προωθηθεί ως μια επαγγελματική επιλογή υψίστης σημασίας για ικανούς νέους.
Η άποψη του ΙΜΟ είναι ότι δεν υφίσταται κάποιος εγγενής λόγος εξαιτίας του οποίου οι γυναίκες δεν μπορούν να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από την εργασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, εντούτοις υπολογίζεται ότι μόλις 1% - 2% των ναυτικών παγκοσμίως είναι γυναίκες.
Ο γενικός γραμματέας υπογράμμισε την άποψη του ότι οι γυναίκες ναυτικοί είναι μια πηγή που δεν χρησιμοποιείται επαρκώς και ορθά αν και θα μπορούσε να είναι μέρος της λύσης του προβλήματος που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος.
Υπενθύμισε, εξάλλου, ότι για το 2010 είχε προβλεφθεί μεγάλη αύξηση του όγκου των μεταφορών, η οποία θα πρέπει να ακολουθείται από σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας στον τομέα της ναυτιλίας ¨και ελπίζω ότι οι γυναίκες θα πάρουν από αυτή το μερίδιο που τους αναλογεί από αυτή την εξέλιξη”.
«Η ναυτιλία δεν έχει την πολυτέλεια πλέον να αγνοεί το εν δυνάμει τεράστιο εργατικό δυναμικό των γυναικών, σε τομείς που εκτείνονται από τη διοίκηση μέχρι το αμιγώς ναυτικό επάγγελμα» τόνισε.
Ο Ευθ. Μητρόπουλος παραδέχθηκε ότι με τη μείωση των πληρωμάτων σε κάποια είδη πλοίων, όπου πλέον τα πληρώματα δεν ξεπερνούν τα 12 με 15 άτομα, οι απαιτήσεις της δουλειάς είναι τεράστιες και το πλοίο μπορεί να είναι ένα πολύ μοναχικό μέρος όταν κάποιος είναι εκτός υπηρεσίας, όμως το επάγγελμα του ναυτικού δεν είναι μόνο μια ικανοποιητική επαγγελματική επιλογή, αλλά και ένα διαβατήριο για έναν σημαντικό αριθμό επιλογών στην ξηρά.
Ο ΙΜΟ, ως μέρος των Ηνωμένων Εθνών, έχει μακρά ιστορία στην προστασία της επαγγελματικής εξέλιξης των γυναικών στο χώρο και ότι η ισότητα των φύλων πρέπει να θεωρείται βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, “όμως υπάρχουν ακόμα πολλές μάχες που πρέπει να δοθούν και να κερδηθούν”.
Υπενθύμισε, εξάλλου, ότι για το 2010 είχε προβλεφθεί μεγάλη αύξηση του όγκου των μεταφορών, η οποία θα πρέπει να ακολουθείται από σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας στον τομέα της ναυτιλίας ¨και ελπίζω ότι οι γυναίκες θα πάρουν από αυτή το μερίδιο που τους αναλογεί από αυτή την εξέλιξη”.
«Η ναυτιλία δεν έχει την πολυτέλεια πλέον να αγνοεί το εν δυνάμει τεράστιο εργατικό δυναμικό των γυναικών, σε τομείς που εκτείνονται από τη διοίκηση μέχρι το αμιγώς ναυτικό επάγγελμα» τόνισε.
Ο Ευθ. Μητρόπουλος παραδέχθηκε ότι με τη μείωση των πληρωμάτων σε κάποια είδη πλοίων, όπου πλέον τα πληρώματα δεν ξεπερνούν τα 12 με 15 άτομα, οι απαιτήσεις της δουλειάς είναι τεράστιες και το πλοίο μπορεί να είναι ένα πολύ μοναχικό μέρος όταν κάποιος είναι εκτός υπηρεσίας, όμως το επάγγελμα του ναυτικού δεν είναι μόνο μια ικανοποιητική επαγγελματική επιλογή, αλλά και ένα διαβατήριο για έναν σημαντικό αριθμό επιλογών στην ξηρά.
Ο ΙΜΟ, ως μέρος των Ηνωμένων Εθνών, έχει μακρά ιστορία στην προστασία της επαγγελματικής εξέλιξης των γυναικών στο χώρο και ότι η ισότητα των φύλων πρέπει να θεωρείται βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, “όμως υπάρχουν ακόμα πολλές μάχες που πρέπει να δοθούν και να κερδηθούν”.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα