Ο ελληνικός όμιλος των 4 ηπείρων

seagull

H διεθνής εταιρεία μεταφορών που ξεκίνησε πριν από 12 χρόνια με κεφάλαιο 250.000 ευρώ και τρεις υπαλλήλους για να φτάσει σήμερα να έχει γραφεία σε δέκα χώρες, τζίρο 120 εκατ. ευρώ και 380 υπαλλήλους.

Πριν από 12 χρόνια μια παρέα έμπειρων στελεχών της ναυτιλίας και των μεταφορών αποφάσισαν να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία με έδρα τον Πειραιά.

Οι μέτοχοι εντόπισαν το κενό που υπήρχε στην αγορά εκείνη τη χρονική στιγμή και τόλμησαν να ανοίξουν τα επιχειρηματικά τους φτερά. Την εταιρεία τους την ονόμασαν Seagull, που στα ελληνικά σημαίνει γλάρος. Το κεφάλαιο ήταν 250.000 ευρώ και οι υπάλληλοι μόλις τρεις.
Η ρότα που χάραξαν πέρασε μέσα από δύσκολες θάλασσες, αφού ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία άλλαξε τις ισορροπίες και τους κανόνες του παιχνιδιού, ενώ είχαν να αντιμετωπίσουν και τις επιπτώσεις από τις απεργίες στο λιμάνι του Πειραιά την περίοδο 2007-2010. Με στοχευμένες κινήσεις η Seagull δεν κατάφερε απλώς να επιβιώσει, αλλά και να εξελιχθεί σε διεθνή εταιρεία μεταφορών με έδρα τη Ζυρίχη, διατηρώντας όμως το στρατηγείο της στο λιμάνι του Πειραιά. Επίσημα πρόκειται για έναν όμιλο με ελληνικό μάνατζμεντ, ο οποίος δραστηριοποιείται σε τέσσερις ηπείρους.

Εχει γραφεία σε δέκα χώρες: Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Κένυα, Αιθιοπία, Ελλάδα, Κύπρο, Ελβετία και Βουλγαρία. Ο τζίρος της εταιρείας έχει εκτιναχθεί. Σ ήμερα διακινεί 120 εκατ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των υπαλλήλων της έχει φτάσει τους 380. 

Ιδρυτής και πρόεδρος σε επίπεδο ομίλου είναι ο Διονύσης Στεριώτης. Προέρχεται από οικογένεια με μεγάλη ιστορία στον ευρύτερο χώρο της ναυτιλίας και των μεταφορών από το 1908. Πατέρας του ο Γιώργος Στεριώτης και μητέρα του η Νόνη Καλλίτση-Στεριώτη.  

Με πτυχίο στα Οικονομικά και τη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Αμχερστ των ΗΠΑ, εργάστηκε στη Sealand και τη CSX στην Αμερική, στο λιμάνι του Ρότερνταμ, ήταν εκπρόσωπος του κολοσσού των θαλασσίων μεταφορών CMA-CGM στην Ελλάδα μέχρι το 2009, ενώ διετέλεσε και εκπρόσωπος της Dubai Ports World. Λόγω της μεγάλης προϋπηρεσίας του στον κλάδο αλλά και της οικογενειακής παράδοσης τον εμπιστεύτηκαν οι επενδυτές.

 «Η Seagull προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στις μεταφορές και ολοκληρωμένες υπηρεσίες αποθήκευσης και διακίνησης εμπορευμάτων. Υιοθετώντας ένα πολύ εξατομικευμένο μοντέλο σε συνδυασμό με ένα διεθνές δίκτυο συνεργατών, παρέχουμε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλους τους πελάτες.

Από την ίδρυσή μας δεσμευόμαστε να αυξάνουμε σταθερά τις δραστηριότητές μας, διατηρώντας μια πελατοκεντρική στρατηγική», επισημαίνει στο «business stories» ο Διονύσης Στεριώτης, τον οποίο συναντήσαμε στα γραφεία της εταιρείας στη λεωφόρο Χατζηκυριακού στην καρδιά του λιμανιού του Πειραιά: «Βασικό αντικείμενο της Seagull είναι οι πάσης φύσεως μεταφορές, ενώ υπάρχει και τμήμα ναυλώσεων πλοίων. Οσο μεγάλωνε η εταιρεία γινόταν καθετοποίηση και τώρα έχει 10 τμήματα. Καλύπτει όλων των ειδών τις μεταφορές εκτός από την επιβατική ναυτιλία. Στην Ελλάδα έχουν βάση τα 7 από τα 10 τμήματα. Εχουμε αναπτύξει δίκτυο 450 πρακτόρων σε όλο τον κόσμο ενώ συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 3.000 οίκους-εταιρείες στην Ελλάδα». Ο κ. Στεριώτης, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Εξαγορές

Τον περασμένο Αύγουστο ο όμιλος Seagull, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας έκανε άνοιγμα στην Ελλάδα με στόχο να εδραιωθεί στην αγορά των Logistics. Συγκεκριμένα, απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο στην Εταιρεία Διαδικτυακή Α.Ε. (WWW), δυνάμωσε τη θέση της στον κλάδο της διαμεταφοράς και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Με την εξαγορά αυτή η Seagull εισήλθε στην πεντάδα των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου με άδειες HACCP, φαρμακαποθηκών, ιατροτεχνολογιών, καπνικών και ποτών, τελωνειακών και φορολογικών αποθηκών, με ιδιαίτερη εμπειρία στην τεχνολογία, στη διανομή και στο e-commerce. Με την πρόσφατη εξαγορά της WWW, η οποία είναι εταιρεία logistics που δραστηριοποιείται στον χώρο του micro picking -τεμαχιακές παραγγελίες-παραλαβές, η Seagull ενοποιημένη φτάνει άνετα τα 42 εκατ. ευρώ». Η Seagull όχι μόνο άνοιξε τον χορό των επενδύσεων, αλλά τον συνεχίζει. Είχε προηγηθεί η εξαγορά της Owleyes.

«Εχουμε επενδύσει στην Owleyes, η οποία διαθέτει επαγγελματικό εξοπλισμό drones και εξειδικεύεται σε εργοστασιακές εφαρμογές στους κλάδους της γεωργίας, της ενέργειας, του τουρισμού, των κατασκευών και των μεταφορών», τονίζει ο κ. Στεριώτης. «Η Owleyes δραστηριοποιείται στον κλάδο των συστημάτων των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ΣμηΕΑ). Από το 2014, παρέχει ευρεία γκάμα υπηρεσιών που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εναέρια φωτογράφηση και βιντεοσκόπηση, τηλεπισκόπηση, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, εναέρια παρακολούθηση για εμπορικούς και μη σκοπούς καθώς και για λόγους ασφάλειας. Κύριος σκοπός της εταιρείας είναι να προσφέρει καινοτόμες λύσεις μέσω της χρήσης ΣμηΕΑ που θα επιτρέπουν στους πελάτες να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους με τον αποτελεσματικότερο και ταχύτερο δυνατό τρόπο. Εχουμε ερευνητικό κέντρο. Είμαστε έτοιμοι να μεταφέρουμε τα πρώτα δέματα και περιμένουμε την ολοκλήρωση του κανονιστικού πλαισίου».

Καινοτόμες λύσεις

Οι τομείς δραστηριότητάς της είναι: ναυτιλία, yachting, τουρισμός, τεχνικά έργα, βιομηχανία, ενέργεια (φωτοβολταϊκά πάρκα, ανεμογεννήτριες, εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, δίκτυα και υποδομές διανομής κ.λπ.), τηλεπικοινωνίες, εξορύξεις και εκσκαφές, αρχαιολογία, αγροκαλλιέργειες, φωτογραφία-κινηματογράφηση.

Σήμερα η Seagull διαθέτει πλέον 70.000 μέτρα στεγασμένους χώρους, με πανελλαδική διανομή και εξειδίκευση στην τεχνολογία και το retail.
«Παράλληλα έχουμε αναπτύξει ιδιόκτητο στόλο και μαζί με συνεργάτες καλύπτουμε όλη την ελληνική επικράτεια. Στο πλευρό μας στέκεται μια σειρά από πρακτορεία που θέλουμε να αναπτυχθούν μαζί μας», μας λέει ο κ. Στεριώτης, ο οποίος στη συνέχεια αναφέρθηκε και στην άλλη δραστηριότητα της εταιρείας που είναι οι ναυλώσεις:

«Το τμήμα ναυλώσεων εξειδικεύεται σε φορτία από 5.000 μέχρι 25.000 τόνους εντός Μεσογείου και συνεργάζεται με πολύ μεγάλες εταιρείες σε αυτό το κομμάτι».

Η εμπιστοσύνη του ομίλου στο ελληνικό δυναμικό είναι προφανής. Από τους 380 υπαλλήλους οι 210 βρίσκονται στην Ελλάδα. «Θέλουμε να επαναφέρουμε τη χαμένη εμπιστοσύνη και θέλουμε να κάνουμε την Ελλάδα περήφανη», επιμένει ο κ. Στεριώτης. «Θέλουμε να αυξήσουμε τις θέσεις εργασίας και να βοηθήσουμε στην απορρόφηση ικανών νέων. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στις νέες τεχνολογίες.

Επενδύουμε τόσο στην τεχνολογία όσο και στις διαδικτυακές πλατφόρμες. Εχουμε πλειοψηφική συμμετοχή στο ελληνικό e-bay, το www.pouliseto.gr, που είναι πλατφόρμα για την πώληση μεταχειρισμένων ειδών».

Ο κ. Στεριώτης συνεχίζει λέγοντας: «Εχουμε μεγάλη εξειδίκευση στο e-commerce και στα e-shops. Η εταιρεία μπορεί να αναλάβει τη διαχείριση των εμπορευμάτων από το εξωτερικό μέχρι την πόρτα του καταναλωτή. Μέχρι τον προσεχή Δεκέμβριο θα δώσουμε τη δυνατότητα σε συνεργάτες μας να προωθήσουν και καινούρια προϊόντα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Στελέχη μας εργάζονται σε καινοτομίες τεχνολογίας. Τουλάχιστον 20 από τους εργαζόμενούς μας έχουν προσληφθεί από εμάς μετά το πέρας των σπουδών τους στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Ακουσα από τα παιδιά ότι η εξέλιξη της εταιρείας μας έχει γίνει αντικείμενο μελέτης στο Πα.Πει.».

Ο όμιλος πρόσφατα επένδυσε στην Ground Zero Labs, η οποία ασχολείται με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του λογισμικού και βοηθάει τους πελάτες της σε κάθε στάδιο ανάπτυξης, από την έναρξη του έργου μέχρι την εγκατάσταση του συστήματος παραγωγής. Εστιάζει στις μεταφορές, στα τραπεζικά, στα ασφαλιστικά, στις τηλεπικοινωνίες και τη ναυτιλία.

Οι προκλήσεις για τα λιμάνια Αθήνας και Θεσσαλονίκης

seeeoo
Ακτινογραφώντας την ελληνική αγορά, βάσει της εμπειρίας του, ο κ. Στεριώτης επισημαίνει: «Από τη στιγμή που ιδιωτικοποιήθηκαν τα δύο μεγάλα λιμάνια, σε συνδυασμό με τη μείωση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών, μεγάλοι οίκοι του εξωτερικού έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, ως hub λιμάνια, για τη διαμετακόμιση των προϊόντων τους στην Ευρώπη. Ανοίγουν δουλειές και θέσεις εργασίας.

Το λιμάνι του Πειραιά χρήζει βελτίωσης για θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, καθότι η μεγαλύτερη βιομηχανία είναι ο τουρισμός, ο οποίος κατ’ επέκταση τροφοδοτεί και την εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπλέον, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δώσει σε βάθος χρόνου μεγαλύτερη δυναμική στην προώθηση των προϊόντων μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και προς τις πρωτεύουσες ευρωπαϊκών χωρών. Πλέον στον χώρο της μεταφοράς και διαμεταφοράς υπάρχουν υγιείς εταιρείες και ο αριθμός τους είναι ικανοποιητικός για να εξυπηρετήσει τη ζήτηση».

Σύμφωνα με τον κ. Στεριώτη, η μεγαλύτερη πρόκληση σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα είναι το τραπεζικό σύστημα: «Η διάθεση κεφαλαίων είναι πολύ περιορισμένη και με υψηλό κόστος, οπότε περιορίζει την ανάπτυξη και δίνει την ευκαιρία σε ξένες και όχι σε ελληνικές εταιρείες να εκμεταλλευτούν τις όποιες ευκαιρίες εμφανίζονται.

Επίσης, μία ακόμη πρόκληση είναι οι υψηλές εργοδοτικές εισφορές, γεγονός που εμποδίζει την ταχεία ανάπτυξη σε ανθρώπινο δυναμικό. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει επιβρά­βευση για τις εταιρείες που καλύπτουν με ευλάβεια τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις. Οι συνθήκες αυτές υποχρεώνουν τη νέα γενιά, την οποία χρειάζεται το ελληνικό επιχειρείν, να φεύγει στο εξωτερικό».



ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

chrimatistirio

Βουτιά 4,57% για την Alpha bank στα 1,128 ευρώ. Με πτώση 3,66% η Εθνική Τράπεζα στα 1,104 ευρώ.Με πτώση 1,60%  η Eurobank στα 0,492 ευρώ. Με πτώση 2,35% η Τράπεζα Πειραιώς στα 0,83 ευρώ. Κέρδη 4,12% για την Motor oil στα 21,50 ευρώ. Άνοδος 2,11% γαι τον Μυτιληναίο στα 7,73 ευρώ. Με κέρδη 1,94% η Μπέλα στα 13,66 ευρώ. Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 39,4 εκατ.ευρώ

misthologiko_xasma

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ εκτιμά ότι θα χρειαστούν αιώνες για την ισότιμη μισθολογική μεταχείριση ανδρών και γυναικών – Ανάμεσα στις 149 χώρες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 78η θέση σε ζητήματα μισθολογικής ισότητας

2015_oikonomia_xristougenna-katastimata

Σε ημέρα υποχρεωτικής αργίας απαγορεύεται η απασχόληση των εργαζομένων και η λειτουργία των επιχειρήσεων, εκτός από εκείνες που νόμιμα λειτουργούν κατά τις Κυριακές και τις γιορτές