Τρία κριτήρια για τα «κλειδιά» του λιμανιού
Κινεζική υπόθεση και επισήμως αποτελεί από το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής, διεκδίκηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ.
Τόσο η Cosco όσο και η Hutschison που έχει έδρα το Χονγκ Κόνγκ είναι κινεζικών συμφερόντων. Πάντως όλοι όσοι πίστευαν ότι ο κολοσσός Cosco θα έκανε περίπατο στον Πειραιά, έχουν πλέον θορυβηθεί μετά την κατάθεση προσφοράς από την κοινοπραξία Hutschinson και Ομίλου Λαυρεντιάδη, ο οποίος μετά την πώληση της Νεοχημικής έχει βάλει στο ταμείο μισό δ
Κινεζική υπόθεση και επισήμως αποτελεί από το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής, διεκδίκηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ.
Τόσο η Cosco όσο και η Hutschison που έχει έδρα το Χονγκ Κόνγκ είναι κινεζικών συμφερόντων. Πάντως όλοι όσοι πίστευαν ότι ο κολοσσός Cosco θα έκανε περίπατο στον Πειραιά, έχουν πλέον θορυβηθεί μετά την κατάθεση προσφοράς από την κοινοπραξία Hutschinson και Ομίλου Λαυρεντιάδη, ο οποίος μετά την πώληση της Νεοχημικής έχει βάλει στο ταμείο μισό δισ. ευρώ.
Η Cosco βρίσκεται στην έβδομη θέση παγκοσμίως ως εταιρεία Liner. Έχει στόλο ου αποτελείται από 140 πλοία με μεταφορική ικανότητα 430.472 εμπορευματοκιβωτίων. Από αυτά τα 94 πλοία είναι ιδιόκτητα, τα 46 είναι άλλων εταιρειών και τα διαχειρίζεται η Cosco ενώ έχει υπό ναυπήγηση 59 πλοία.
Ως Port Operator βρίσκεται στην έκτη θέση παγκοσμίως, αφού το 2006 διαχειρίστηκε 22 εκατ.εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 5% της αγοράς.
Η Huchison δραστηριοποιείται ως Port Operator και είναι πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη. Διακίνησε το 2006 60,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ελέγχοντας το 13,8% της συγκεκριμένης πίτας.
Τα κριτήρια
Τα κριτήρια τα οποία πρέπει να πληροί ο ανάδοχος είναι καταρχήν η εμπειρία λειτουργίας λιμένων διαχείρισης άνω των πέντε εκατ. teu σε ετήσια, την τελευταία τριετία.
Τα έσοδα πρέπει να υπερβαίνουν τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή του θέση να είναι μεγαλύτερη των 500 εκατ. ευρώ.
Ο ανάδοχος θα πρέπει να καταβάλει αρχικά το ποσό των 50 εκατ. ευρώ και ενοίκιο ανά έτος. Το ενοίκιο θα είναι μεταβλητό ανάλογα με τα έσοδά του. Διάρκεια παραχώρησης 30 + 5 έτη + 5, σύνολο 40 ετών.
Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη για καταβολή εγγυημένου τιμήματος ανεξάρτητα της μελλοντικής διακύμανσης των εσόδων του αναδόχου κατά 70% του επιχειρηματικού μοντέλου που υπέβαλε.
Ο ανάδοχος θα λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ώστε να έχει σε ετοιμότητα το 65% της εκάστοτε δυναμικότητας του λιμανιού. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταπίπτουν ρήτρες και θα απομακρύνεται αν δεν τηρεί τον όρο της ετοιμότητας για περισσότερα από τρία έτη
Κυρίαρχο στοιχείο στις υποχρεώσεις του αναδόχου είναι η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού του προβλήτα ΙΙ και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ με παράλληλο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας.
Ο ΟΛΠ έχει ως στόχο για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες να γίνουν επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ και δυνατότητα διακίνησης 4,7 εκατ. teu έως το 2015.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr