Έμεινε από ρεύμα... η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

ilektrokinisi

Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ηλεκτροκίνητος στόλος είναι κάτω από 1.000 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση πατάει... γκάζι

Αργή και άμεσα συνδεδεμένη με την παροχή ισχυρών οικονομικών κινήτρων θα είναι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη για σταδιακή απαγόρευση της κίνησης ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα, οι οποίες καλλιεργούν προσδοκίες για πεδίον δόξης λαμπρόν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο δρόμος, όμως, προβλέπεται πολύ μακρύς, ενώ είναι πολύ πρώιμο να μιλήσει κανείς για απόσυρση των συμβατικών καυσίμων έστω και σε βάθος χρόνου, όταν το κόστος ενός φθηνού ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι σήμερα της τάξης των 20.000 ευρώ για χρήση αυστηρά μέσα στην πόλη. Μάλιστα η ηλεκτροκίνηση για να αποκτήσει αξία θα πρέπει να διεισδύσει σε όλη την αλυσίδα οδικών μεταφορών, όπως είναι οι εταιρείες leasing και μίσθωσης οχημάτων, τα ταξί και τα ΜΜΜ, που αποτελούν το πιο γηρασμένο και συγχρόνως ρυπογόνο κομμάτι. Οι εν λόγω τομείς, μάλιστα, αν δεν βρεθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία θα συνεχίσουν να βλέπουν με τα κιάλια την ηλεκτροκίνηση.

Υπολογίζεται ότι σήμερα στην Ελλάδα ο ηλεκτροκίνητος στόλος είναι κάτω από 1.000 αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση πατάει... γκάζι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη ότι από το 2020 θα ξεκινήσουν αυτόνομη γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων (μέχρι σήμερα προσθέτουν τα χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων σε συμβατικές πλατφόρμες οχημάτων). Η Volkswagen μάλιστα έχει ανακοινώσει ότι έως το 2025 το 50% των αυτοκινήτων της θα είναι ηλεκτρικά.

Πέρυσι στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 32 αμιγώς ηλεκτρικά και 76 ηλεκτρικά υβριδικά (δηλαδή οχήματα που λειτουργούν με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και ρεύμα). Συνολικά από το 2013 έχουν ταξινομηθεί 468 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (182 αμιγώς ηλεκτρικά και 286 υβριδικά).

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) για τις προοπτικές των ηλεκτρικών οχημάτων, το 2017 η αγορά κινήθηκε ελάχιστα προς τα πάνω, καθώς το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε από 0,06% σε 0,19%! Ωστόσο παραμένει εξαιρετικά χαμηλά σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η πιο σημαντική τάση είναι η στροφή των καταναλωτών προς τα υβριδικά οχήματα με ηλεκτρική ενέργεια, τα οποία αντιπροσώπευαν το 80,1% των συνολικών πωλήσεων. Αυτή η στροφή αποδίδεται στα νέα μοντέλα που εισήχθησαν στην ελληνική αγορά, το 2017, κυρίως από τις BMW και Volkswagen, παρέχοντας τη δυνατότητα για 20-50 χλμ. ηλεκτρικής οδήγησης.

Η μελέτη αναφέρει ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της έλλειψης υποδομών και εκπαίδευσης σχετικά με τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου οχημάτων. Οσον αφορά την έλλειψη σημείων φόρτισης, η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι το 85% των χρηστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα φορτίζει στη δική του κατοικία, ενώ άλλοι τα φορτίζουν στον χώρο εργασίας και κάποιοι ακόμα λιγότεροι σε δημόσιους χώρους.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑ (4)

George

Εδώ η ΔΕΗ πιέζει να κρατήσουμε τους λιγνίτες επειδή έκανε το λάθος κι επένδυσε σε αυτούς όταν όλος ο πλανήτης απομακρυνόταν. Σήμερα είναι είδος υπό εξαφάνιση παγκοσμίως κι εμείς κάνουμε σχεδιασμό για το μέλλον που τους περιλαμβάνει για να μην χάσουν τα χρυσοπληρωμένα παιδιά της ΔΕΗ κι ας χάσει η οικονομία δισεκατομμύρια από δέκα πλευρές. ΥΓ. Τουλάχιστον η αύξηση μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτι παραπάνω από ελπιδοφόρα. Τριπλασιασμό σε έναν χρόνο δεν είναι κάτι που βλέπεις εύκολα σε οποιαδήποτε αγορά. Αν διατηρούσε αυτόν τον ρυθμό η ελληνική αγορά ηλεκτρικών, μέσα στο 2023 θα έφτανε το 50% των πωλήσεων από 0,19%.

Los Bomboneros

Συμφωνώ απολύτως μαζί σου, αλλά εδώ έχουμε και το άλλο υπέροχο κοινωνικό φαινόμενο: αν δημιουργήσεις σταθμούς φόρτισης σε διάφορα σημεία σε μια πόλη ή σε εθνικό οδικό δίκτυο, θα βανδαλιστούν από αναρχοφασίστες ή θα λεηλατηθούν από γύφτους...Και φυσικά, κανένας δεν πρόκειται να κάνει έπειτα κάτι γι'αυτό. Ωραίο θεωρητικά έργο, θα τα αρπάξουν κάποιοι κατασκευαστές χοντρά, θα φαγωθούν τα απαραίτητα κονδύλια και μετά θα ερημώσουν ως συνήθως.

George

Πολύ ωραίο σχέδιο για πριν 20 χρόνια. Τότε τα έκαναν άλλοι αυτά. Τώρα πετάνε έξω οτιδήποτε κινείται με ορυκτά καύσιμα.

ευκολάκι

όλα τα ταξί ηλεκτρικά, όλα τα λεωφορεία φυσικό αέριο. έξω από το κέντρο της πόλης τα ντηζελοκίνητα ΙΧ άνω των 5 ετών. Άιντε γιατί όταν κατεβαίνω στο κέντρο, από τα πολλά ΝOx ζαλίζομαι

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

pier-moscovici

Αναφορικά με τον προϋπολογισμό της Ιταλίας, ο Ευρωπαίος Επίτροπος δήλωσε σήμερα ότι οι συνομιλίες με την Ιταλία προχωρούν καλά αλλά μένει ακόμη δουλειά να γίνει

trapezi_christmann

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οι τιμές των προϊόντων στα μεγάλα σουπερμάρκετ το 2018 είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο με το 2017, ενώ βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014 - Μικρή αύξηση στην τιμή της νωπής γαλοπούλας, μείωση στο χοιρινό 

seaways

Έντονη «ακτοπλοϊκή παραφιλολογία» προκάλεσε τις τελευταίες ημέρες η απόφαση της Fortress Investnment Group να μετατρέψει σε μετοχές της Attica Group που αντιστοιχούν στο 28,6%, το ανταλλάξιμο ομολογιακό δάνειο που είχε χορηγήσει στη Blue Star Ferries.

aslei

Στους βασικούς μετόχους του 51% των πολυκαταστημάτων ATTICA (Κ. Λαμπρόπουλο, Κ. Τσουβελεκάκη και Αλ. Σγουμπόπουλο) κατέληξε το 10,7% των μετοχών με τίμημα 12,1 εκατ. ευρώ, στον πλειστηριασμό που διενεργήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, με επισπεύδοντα την Εθνική Τράπεζα.