«Αγριεμένοι» οι Κινέζοι στο λιμάνι του Πειραιά
«Αγριεμένοι» οι Κινέζοι στο λιμάνι του Πειραιά
Mπορεί το κλίμα να είναι ειδυλλιακό μεταξύ της Ελλάδος και της Κίνας μετά την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού το περασμένο Σαββατοκύριακο, μπορεί να έγινε πολύ λόγος για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας από τον «κόκκινο δράκο», όμως τα φαινόμενα καμιά αφορά απατούν.
UPD:
Mπορεί το κλίμα να είναι ειδυλλιακό μεταξύ της Ελλάδος και της Κίνας μετά την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού το περασμένο Σαββατοκύριακο, μπορεί να έγινε πολύ λόγος για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας από τον «κόκκινο δράκο», όμως τα φαινόμενα καμιά αφορά απατούν.
Από την πλευρά της Cosco υπάρχει δυσαρέσκεια λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η επένδυσή τους στο μεγάλο λιμάνι αλλά και τα εμπόδια που συναντάνε για περαιτέρω επενδύσεις που θέλουν να κάνουν στην ευρύτερη περιοχή μέχρι και το Θριάσιο.
Βασικό πρόβλημα προέκυψε και με την επένδυση που θέλουν να κάνουν οι Κινέζοι στο Θριάσιο Πεδίο για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου μαζί με την ΟΛΠ Α.Ε. Μία επένδυση της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ.
Για το θέμα αυτό δεν έγινε καμία νύξη στις συναντήσεις του Σαββατοκύριακού αν και οι πληροφορίες ήθελαν να απομένουν οι λεπτομέρειες για να συμφωνήσουν οι δύο πλευρές σε μια κοινοπραξία που θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Ο διαγωνισμός πήρε παράταση ενός μηνός μετά από παρέμβαση του Θόδωρου Πάγκαλου, προκειμένου να μην ναυαγήσει το project αφού είχε προηγηθεί επίσκεψη στελεχών της κινεζικής πρεσβείας.
Ο λόγος ήταν ότι η κινεζική πλευρά είχε στείλει τις παρατηρήσεις της για τα τεύχη του διαγωνισμού προς τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ και δεν πήρε καμία απάντηση ενώ πλησίαζε η λήξη της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών.
Από την πλευρά της Cosco υπάρχει δυσαρέσκεια λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η επένδυσή τους στο μεγάλο λιμάνι αλλά και τα εμπόδια που συναντάνε για περαιτέρω επενδύσεις που θέλουν να κάνουν στην ευρύτερη περιοχή μέχρι και το Θριάσιο.
Βασικό πρόβλημα προέκυψε και με την επένδυση που θέλουν να κάνουν οι Κινέζοι στο Θριάσιο Πεδίο για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου μαζί με την ΟΛΠ Α.Ε. Μία επένδυση της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ.
Για το θέμα αυτό δεν έγινε καμία νύξη στις συναντήσεις του Σαββατοκύριακού αν και οι πληροφορίες ήθελαν να απομένουν οι λεπτομέρειες για να συμφωνήσουν οι δύο πλευρές σε μια κοινοπραξία που θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Ο διαγωνισμός πήρε παράταση ενός μηνός μετά από παρέμβαση του Θόδωρου Πάγκαλου, προκειμένου να μην ναυαγήσει το project αφού είχε προηγηθεί επίσκεψη στελεχών της κινεζικής πρεσβείας.
Ο λόγος ήταν ότι η κινεζική πλευρά είχε στείλει τις παρατηρήσεις της για τα τεύχη του διαγωνισμού προς τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ και δεν πήρε καμία απάντηση ενώ πλησίαζε η λήξη της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών.
Οι Κινέζοι θέλουν να ελέγχουν μέσω της Cosco Logistic και της Cosco Pacific ποσοστό άνω του 51%, ενώ από την πλευρά του ο ΟΛΠ δεν θέλει να δει το ποσοστό του πάνω από το 25%.
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ) θα συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο όγκο από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής, που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των συνολικών εμπορευματικών δραστηριοτήτων, και θα αποτελέσει τον κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.
Ο ΦΠΑ
Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την κινεζική Cosco. Πρόκειται για το πάγωμα της επιστροφής του ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις, που έχει επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών.
Το πάγωμα στην επιστροφή του ΦΠΑ δεν εξαιρεί και την Cosco, με αποτέλεσμα η κινεζική εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην προβλήτα ΙΙ πραγματοποιώντας μεγάλες επενδύσεις, να μην έχει εισπράξει ποσό που φθάνει τα 14 εκατ. ευρώ και θα φτάσει τα 21 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο οπότε και θα ολοκληρωθεί μια ακόμη επένδυση με 3 νέους γερανούς.
Στη σύμβαση προβλέπεται ότι πρέπει να γίνεται η επιστροφή ανά 60 ημέρες το πολύ. Βέβαια οι Κινέζοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει μια μεγάλη καθυστέρηση επιστροφής ΦΠΑ προς όλη την αγορά.
Όμως , η κινεζική πλευρά θεωρεί ότι μπορεί να γίνει συμψηφισμός και παράλληλα να διεκδικήσουν επιδότηση για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ όπως έκανε και ο ΟΛΠ για την προβλήτα Ι εισπράττοντας επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η προβλήτα Ι
Όμως σύμφωνα με πληροφορίες έχει δημιουργηθεί παρεξήγηση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco με αφορμή πληροφορίες που έφθασαν στα αφτιά των Κινέζων ότι ο Οργανισμός σχεδιάζει να επεκτείνει τα όρια της προβλήτας Ι του ΣΕΜΠΟ προς την πλευρά του Σταθμού Αυτοκινήτων κερδίζοντας αρκετό ζωτικό χώρο και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του.
Ένα άλλο θέμα που υπάρχει αφορά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ που η Cosco πρέπει να κατασκευάσει μέχρι το 2015. Για να αρχίσουν οι εργασίες θα πρέπει όμως να μεταφερθεί από τον συγκεκριμένο χώρο που θα γίνουν τα έργα η προβλήτα πετρελαιοειδών. Η οποία προβλήτα πετρελαιοειδών θα πρέπει να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Μαΐου 2011. Τα χρονιά περιθώρια είναι πολύ στενά και οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι το θέμα είναι νομικό.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης στην περίπτωση που η προβλήτα ΙΙΙ δεν κατασκευαστεί με υπαιτιότητα της Cosco, θα πρέπει να καταβάλλει ρήτρα ύψους 111 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ.
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ) θα συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο όγκο από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής, που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των συνολικών εμπορευματικών δραστηριοτήτων, και θα αποτελέσει τον κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.
Ο ΦΠΑ
Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την κινεζική Cosco. Πρόκειται για το πάγωμα της επιστροφής του ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις, που έχει επιβάλλει το υπουργείο Οικονομικών.
Το πάγωμα στην επιστροφή του ΦΠΑ δεν εξαιρεί και την Cosco, με αποτέλεσμα η κινεζική εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην προβλήτα ΙΙ πραγματοποιώντας μεγάλες επενδύσεις, να μην έχει εισπράξει ποσό που φθάνει τα 14 εκατ. ευρώ και θα φτάσει τα 21 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο οπότε και θα ολοκληρωθεί μια ακόμη επένδυση με 3 νέους γερανούς.
Στη σύμβαση προβλέπεται ότι πρέπει να γίνεται η επιστροφή ανά 60 ημέρες το πολύ. Βέβαια οι Κινέζοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει μια μεγάλη καθυστέρηση επιστροφής ΦΠΑ προς όλη την αγορά.
Όμως , η κινεζική πλευρά θεωρεί ότι μπορεί να γίνει συμψηφισμός και παράλληλα να διεκδικήσουν επιδότηση για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ όπως έκανε και ο ΟΛΠ για την προβλήτα Ι εισπράττοντας επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η προβλήτα Ι
Όμως σύμφωνα με πληροφορίες έχει δημιουργηθεί παρεξήγηση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco με αφορμή πληροφορίες που έφθασαν στα αφτιά των Κινέζων ότι ο Οργανισμός σχεδιάζει να επεκτείνει τα όρια της προβλήτας Ι του ΣΕΜΠΟ προς την πλευρά του Σταθμού Αυτοκινήτων κερδίζοντας αρκετό ζωτικό χώρο και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του.
Ένα άλλο θέμα που υπάρχει αφορά την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ που η Cosco πρέπει να κατασκευάσει μέχρι το 2015. Για να αρχίσουν οι εργασίες θα πρέπει όμως να μεταφερθεί από τον συγκεκριμένο χώρο που θα γίνουν τα έργα η προβλήτα πετρελαιοειδών. Η οποία προβλήτα πετρελαιοειδών θα πρέπει να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Μαΐου 2011. Τα χρονιά περιθώρια είναι πολύ στενά και οι Κινέζοι υποστηρίζουν ότι το θέμα είναι νομικό.
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης στην περίπτωση που η προβλήτα ΙΙΙ δεν κατασκευαστεί με υπαιτιότητα της Cosco, θα πρέπει να καταβάλλει ρήτρα ύψους 111 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα