LIVE

Κορωνοϊός

Στη “σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού” η επιβατηγός ναυτιλία

Στη “σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού” η επιβατηγός ναυτιλία

Στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού φαίνεται ότι κινείται πλέον ένα μεγάλο κομμάτι της Ελληνικής Ναυτιλίας...

Στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού φαίνεται ότι κινείται πλέον ένα μεγάλο κομμάτι της Ελληνικής Ναυτιλίας. Μπορεί η ποντοπόρος ναυτιλία να συνεχίζει να αποτελεί παγκόσμια δύναμη όμως τόσο η ακτοπλοία όσο και τα επιβατηγά διεθνών πλόων όπως εκείνα της Αδριατικής αλλά και η κρουαζιέρα έχουν εισέλθει σε σκοτεινά νερά.  Σε ορισμένες περιπτώσεις η κατάσταση χαρακτηρίζεται απελπιστική.  

«Η Ακτοπλοΐα, που αποτελεί πραγματικά την ραχοκοκαλιά και το στήριγμα της Επιβατηγού Ναυτιλίας,  είναι ο κλάδος που απασχολεί αμιγώς Ελληνικά πληρώματα που στις περισσότερες περιπτώσεις απασχολούνται σχεδόν σε βάση εννέα μηνών.  

Εδώ τα πράγματα είναι  σχεδόν απελπιστικά.  Κατά το παρελθόν υπήρχαν προβλήματα που με τον  ένα ή με τον άλλο τρόπο λύνονταν, όμως αυτά που συμβαίνουν τα τελευταία  χρόνια και ιδιαίτερα το τρέχον έτος είναι πρωτοφανή» επισημαίνει στο protothema.gr  o Μιχάλης Λάμπρος, Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises Inc. και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

Κλάδου Κρουαζιεροπλοίων.  

«Τα προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί, οι τιμές των καυσίμων έφθασαν στο απόγειο και παράλληλα ο ανταγωνισμός έχει κλιμακωθεί ανησυχητικά. Ποιος νοιάστηκε  πραγματικά για την κατρακύλα που έχει πάρει η Ακτοπλοΐα, για την ανησυχητική μείωση του αριθμού των επιβατών, για την υπέρογκη αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων με αποτέλεσμα να οδεύουν στην καταστροφή τα οικονομικά αποτελέσματα των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών.  

Συσσωρεύονται  τεράστιες ζημίες σε σημείο τόσο ανησυχητικό  ώστε να έχουν φτάσει οι χρηματιστηριακές τιμές των εισηγμένων στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ακτοπλοϊκών Εταιρειών στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών» και πρσθέτει:

«Ποιος νοιάστηκε αν οι αξίες αυτών των Εταιρειών έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια σε τέτοιο βαθμό που αν θεωρητικά αθροίσει κανείς το ενεργητικό των μεγαλύτερων εισηγμένων Ακτοπλοϊκών Εταιρειών θα διαπιστώσει με λύπη και απογοήτευση ότι η τωρινή συνολική αξία ήταν πενταπλάσια πριν από λίγα χρόνια.
       

Αν ρίξει κάποιος  μια ματιά στους πρόσφατους ισολογισμούς και τα οικονομικά στοιχεία των Ακτοπλοϊκών  Εταιρειών, ιδιαίτερα όσων είναι  εισηγμένες , θα διαπιστώσει  το τεράστιο ύψος των ζημιών που έχουν συσσωρευτεί  τα τελευταία χρόνια».

Όμως εξίσου απογοητευτικά  είναι και τα μηνύματα από τις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας.

«Αδύνατος ο ανταγωνισμός των υπό Ελληνική σημαία επιβατηγών-οχηματαγωγών με τα υπό ξένες σημαίες και ιδιαίτερα με το Ιταλικό δεύτερο νηολόγιο.

Η διαφορά του λειτουργικού κόστους μεταξύ των δύο πιο πάνω αναφερθέντων κατηγοριών επιβατηγών-οχηματαγωγών, Ιταλικού και Ελληνικού, είναι αρκετά σημαντική ούτως ώστε να καθιστά το Ελληνικό πλοίο  μη ανταγωνιστικό» τονίζει ο Μιχ.Λάμπρος και προσθέτει:  

«Οι κυριότερες διαφορές εστιάζονται στη στελέχωση των πλοίων.

Στην Ιταλία με το δεύτερο νηολόγιο δεν υφίσταται  θέμα συνθέσεων πληρώματος, ενώ οι Ιταλοί καλύπτουν τις ασφαλιστικές εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και επιδοτούν τις ανάγκες  σε αναβάθμιση του ξενοδοχειακού  τμήματος των πλοίων σε ό,τι αφορά μετασκευές και επισκευές. Αυτά στην Ελλάδα δεν ισχύουν.

Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ασφυξία στις γραμμές της Ιταλίας  και πολύ φοβούμεθα ότι εάν  δεν ληφθούν σύντομα μέτρα  ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών οχηματαγωγών θα δούμε με απογοήτευση την υποστολή της Γαλανόλευκης με δυσάρεστες συνέπειες γι’ αυτό τον τόσο ζωτικό κλάδο του Ελληνικού Επιβατηγού πλοίου».  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης