Φόβοι για βύθιση της ναυλαγοράς
Φόβοι για βύθιση της ναυλαγοράς
Όλοι οι δείκτες της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου ήταν στα κόκκινα για την
προηγούμενη εβδομάδα. Οι διακοπές στην Άπω Ανατολή, με την Κίνα, την
Ταϊβάν, την Ιαπωνία και την Κορέα να μην λειτουργούν λόγω των αργιών,
είχαν ως φυσικό επακόλουθο μια ακόμα περισσότερο υποτονική ναυτιλιακή
αγορά ...
Όλοι οι δείκτες της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου ήταν στα κόκκινα για την προηγούμενη εβδομάδα. Οι διακοπές στην Άπω Ανατολή, με την Κίνα, την Ταϊβάν, την Ιαπωνία και την Κορέα να μην λειτουργούν λόγω των αργιών, είχαν ως φυσικό επακόλουθο μια ακόμα περισσότερο υποτονική ναυτιλιακή αγορά.
Ήδη παρατηρείται μια σοβαρή έλλειψη φορτίων και ενώ μιλάγαμε για πιθανή διόρθωση την περασμένη εβδομάδα, δυστυχώς τα δεδομένα αλλάζουν και πιθανά να οδηγούμαστε σε μια πτώση που θα διατηρηθεί και τις ερχόμενες εβδομάδες.
Η Κίνα εσωτερικά έχει μειώσει κατά πολύ την κατανάλωση χάλυβα, με αποτέλεσμα η μειωμένη ζήτηση να έχει φρενάρει μεγάλο μέρος από εισαγωγές πρώτης ύλης δηλαδή τα σιδηρομεταλλεύματα. Αυτή η πτώση στις παραγγελίες έχει δώσει πολύ λιγότερα φορτία πρωτίστως για τα Capes.
Οι πολλαπλές αργίες στην Κίνα και η επόμενες συνεχόμενες μέρες αργίας καθώς θα είναι κλειστή από 1η Οκτωβρίου έως 7 Οκτωβρίου δεν θα βοηθήσουν τις αγορές να ανεβάσουν ρυθμούς και είναι βέβαιο ότι το Mid‐Autumn Festival κάθε άλλο παρά φεστιβάλ και ευχάριστο θα είναι για τον δυτικό και ναυτιλιακό κόσμο.
«Ακόμα η Κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει αρκετά χαλυβουργεία, εργοστάσια παραγωγής τσιμέντου και χαρτιού, που δεν είναι ενεργειακά συμφέρουσες σαν μονάδες καθώς κρίθηκαν ως παλαιάς τεχνολογίας με υπερβολική κατανάλωση ενέργειας και οικονομικά μη αποδοτικές» επισηάιενι στην ανάλυσή της η NCSC (N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS:
« Η απόφαση αυτή έρχεται μόλις εβδομάδες μετά την δήλωση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας στο Παρίσι ότι η Κίνα ξεπέρασε τις ΗΠΑ πέρυσι και κατατάσσεται πλέον ως ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας στον κόσμο. Φυσικά το καθεστώς της Κίνας αμφισβήτησε αυτή την «πρωτιά» και την περασμένη εβδομάδα παρέθεσε «αξιόπιστα» στοιχεία που την δείχνουν ότι παραμένει ο δεύτερος μεγαλύτερος χρήστης ενέργειας μετά τις ΗΠΑ.
Ήδη παρατηρείται μια σοβαρή έλλειψη φορτίων και ενώ μιλάγαμε για πιθανή διόρθωση την περασμένη εβδομάδα, δυστυχώς τα δεδομένα αλλάζουν και πιθανά να οδηγούμαστε σε μια πτώση που θα διατηρηθεί και τις ερχόμενες εβδομάδες.
Η Κίνα εσωτερικά έχει μειώσει κατά πολύ την κατανάλωση χάλυβα, με αποτέλεσμα η μειωμένη ζήτηση να έχει φρενάρει μεγάλο μέρος από εισαγωγές πρώτης ύλης δηλαδή τα σιδηρομεταλλεύματα. Αυτή η πτώση στις παραγγελίες έχει δώσει πολύ λιγότερα φορτία πρωτίστως για τα Capes.
Οι πολλαπλές αργίες στην Κίνα και η επόμενες συνεχόμενες μέρες αργίας καθώς θα είναι κλειστή από 1η Οκτωβρίου έως 7 Οκτωβρίου δεν θα βοηθήσουν τις αγορές να ανεβάσουν ρυθμούς και είναι βέβαιο ότι το Mid‐Autumn Festival κάθε άλλο παρά φεστιβάλ και ευχάριστο θα είναι για τον δυτικό και ναυτιλιακό κόσμο.
«Ακόμα η Κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει αρκετά χαλυβουργεία, εργοστάσια παραγωγής τσιμέντου και χαρτιού, που δεν είναι ενεργειακά συμφέρουσες σαν μονάδες καθώς κρίθηκαν ως παλαιάς τεχνολογίας με υπερβολική κατανάλωση ενέργειας και οικονομικά μη αποδοτικές» επισηάιενι στην ανάλυσή της η NCSC (N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS:
« Η απόφαση αυτή έρχεται μόλις εβδομάδες μετά την δήλωση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας στο Παρίσι ότι η Κίνα ξεπέρασε τις ΗΠΑ πέρυσι και κατατάσσεται πλέον ως ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας στον κόσμο. Φυσικά το καθεστώς της Κίνας αμφισβήτησε αυτή την «πρωτιά» και την περασμένη εβδομάδα παρέθεσε «αξιόπιστα» στοιχεία που την δείχνουν ότι παραμένει ο δεύτερος μεγαλύτερος χρήστης ενέργειας μετά τις ΗΠΑ.
Όλες αυτές οι κινήσεις εντάσσονται στο 5ετές σχέδιο που έχει στρατηγήσει η Κίνα σε μια προσπάθεια μείωσης κατά 20% της ενεργειακής κατανάλωσης σε σχέση με το 2005. Και έτσι έχουν συνθέσει μια λίστα από περίπου 2000 ενεργειοβόρες βιομηχανίες και εργοστάσια και οι περισσότερες από αυτές τις μονάδες πρόκειται να παύσουν την λειτουργία τους μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου» και προσθέτει:
«Αυτή η απόφαση «εκσυγχρονισμού» επηρεάζει αρνητικά τις ποσότητες εισαγωγής πρώτης ύλης των σιδηρομεταλλευμάτων iron/ore όπως και του Thermal Coal (οπτάνθρακα) και φυσικά θα μειώσει κατά πολύ τις θαλάσσιες μετακινήσεις και θα επιδράσει περαιτέρω πτωτικά στις ημερήσιες απολαβές ειδικά των Capes αλλά και των Panamax».
«Αυτή η απόφαση «εκσυγχρονισμού» επηρεάζει αρνητικά τις ποσότητες εισαγωγής πρώτης ύλης των σιδηρομεταλλευμάτων iron/ore όπως και του Thermal Coal (οπτάνθρακα) και φυσικά θα μειώσει κατά πολύ τις θαλάσσιες μετακινήσεις και θα επιδράσει περαιτέρω πτωτικά στις ημερήσιες απολαβές ειδικά των Capes αλλά και των Panamax».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα