ΠΝΟ: «Η ελληνική ναυτιλία οδηγείται σε υποβάθμιση, εντός και εκτός Ελλάδος»
ΠΝΟ: «Η ελληνική ναυτιλία οδηγείται σε υποβάθμιση, εντός και εκτός Ελλάδος»
«Ένα σχεδόν χρόνο μετά την ανάδειξη της νέας κυβέρνησης της χώρας μας, η ναυτιλία μας γενικά και οι Έλληνες ναυτεργάτες...
«Ένα σχεδόν χρόνο μετά την ανάδειξη της νέας κυβέρνησης της χώρας μας, η ναυτιλία μας γενικά και οι Έλληνες ναυτεργάτες ειδικότερα με εύλογη απορία εξακολουθούν να διαπιστώνουν ότι στερούνται του φυσικού και αυτονόητου φορέα τους, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ), με όσα αυτό συνεπάγεται». Τη δικής της φωνή διαμαρτυρίας για τα όσα συμβαίνουν με το υπουργείο Ναυτιλίας, υψώνει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, συντασσόμενη με τη θέση που έχει άρει ολόκληρη η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.
Ειδικότερα, ο γ.γ. της ΠΝΟ, cpt Ιωάννης Χαλάς σε ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Είναι η τρίτη φορά που η Κυβέρνηση πειραματίζεται με το παρόν και το μέλλον της πρώτης εμπορικής ναυτιλίας παγκόσμια, αλλά πρωτίστως με αυτήν την ίδια την επαγγελματική ύπαρξη των Ελλήνων ναυτεργατών, σε βαθμό που δύο περίπου εβδομάδες μετά την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης, το νέο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας να εξακολουθεί να είναι ακέφαλο και στερούμενο αρμοδιοτήτων μέχρι σήμερα.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θεωρεί ότι η πείρα του διατρέξαντος ενδεκαμήνου από την τριχοτόμηση του ΥΕΝ σε Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ) και η στη συνέχεια ανάθεση σημαντικού μέρους των αρμοδιοτήτων στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, θα είχε προσπορίσει αρκετά διδάγματα και εμπειρία, ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος.
Η Ομοσπονδία έγκαιρα είχε επισημάνει από την 6 Οκτωβρίου 2009 με σχετικό Δελτίο Τύπου, ότι «…τυχόν απόφαση για συγχώνευση του ΥΕΝ με άλλο Υπουργείο θα είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια της αυτονομίας και αυτοτέλειας του ΥΕΝ, απόφαση που θα είναι επιζήμια για τη ναυτιλία μας και θα στερήσει από τη ναυτεργατική οικογένεια παράδοση δεκαετιών σε ό,τι αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης των ιδιαιτέρων προβλημάτων που απασχολούν τους ναυτεργάτες».
Εξάλλου, η ΠΝΟ με έγγραφό της προς τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης την 5 Μαρτίου 2010 τόνιζε, μεταξύ άλλων : «Οι δυσλειτουργίες και αγκυλώσεις στην προώθηση επίλυσης των οξυμένων και χρόνιων προβλημάτων της ναυτεργασίας που επιτείνονται και από τη γενικότερη δυσμενή οικονομική κατάσταση, άρχισαν να εμφανίζονται τις αμέσως επόμενες ημέρες της νέας δομής του ΥΠΟΙΑΝ, με αποτέλεσμα η ναυτιλία μας, αδιαφιλονίκητος πυλώνας ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας, σε περίοδο μάλιστα οξύτατης οικονομικής κρίσης, αντί να ενισχύεται και να ενδυναμώνεται, οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε υποβάθμιση, εντός και εκτός Ελλάδος».
Ειδικότερα, ο γ.γ. της ΠΝΟ, cpt Ιωάννης Χαλάς σε ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Είναι η τρίτη φορά που η Κυβέρνηση πειραματίζεται με το παρόν και το μέλλον της πρώτης εμπορικής ναυτιλίας παγκόσμια, αλλά πρωτίστως με αυτήν την ίδια την επαγγελματική ύπαρξη των Ελλήνων ναυτεργατών, σε βαθμό που δύο περίπου εβδομάδες μετά την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης, το νέο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας να εξακολουθεί να είναι ακέφαλο και στερούμενο αρμοδιοτήτων μέχρι σήμερα.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θεωρεί ότι η πείρα του διατρέξαντος ενδεκαμήνου από την τριχοτόμηση του ΥΕΝ σε Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ) και η στη συνέχεια ανάθεση σημαντικού μέρους των αρμοδιοτήτων στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, θα είχε προσπορίσει αρκετά διδάγματα και εμπειρία, ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος.
Η Ομοσπονδία έγκαιρα είχε επισημάνει από την 6 Οκτωβρίου 2009 με σχετικό Δελτίο Τύπου, ότι «…τυχόν απόφαση για συγχώνευση του ΥΕΝ με άλλο Υπουργείο θα είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια της αυτονομίας και αυτοτέλειας του ΥΕΝ, απόφαση που θα είναι επιζήμια για τη ναυτιλία μας και θα στερήσει από τη ναυτεργατική οικογένεια παράδοση δεκαετιών σε ό,τι αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης των ιδιαιτέρων προβλημάτων που απασχολούν τους ναυτεργάτες».
Εξάλλου, η ΠΝΟ με έγγραφό της προς τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης την 5 Μαρτίου 2010 τόνιζε, μεταξύ άλλων : «Οι δυσλειτουργίες και αγκυλώσεις στην προώθηση επίλυσης των οξυμένων και χρόνιων προβλημάτων της ναυτεργασίας που επιτείνονται και από τη γενικότερη δυσμενή οικονομική κατάσταση, άρχισαν να εμφανίζονται τις αμέσως επόμενες ημέρες της νέας δομής του ΥΠΟΙΑΝ, με αποτέλεσμα η ναυτιλία μας, αδιαφιλονίκητος πυλώνας ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας, σε περίοδο μάλιστα οξύτατης οικονομικής κρίσης, αντί να ενισχύεται και να ενδυναμώνεται, οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε υποβάθμιση, εντός και εκτός Ελλάδος».
Η απόφαση του Πρωθυπουργού να συστήσει Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας περιορίζοντας την Ελληνική εμπορική ναυτιλία στο στενό χώρο μίας από τις πολλές υποθέσεις του νέου Υπουργείου, μας επιτρέπει να συμπεράνουμε με ασφάλεια ότι δυστυχώς οι πειραματισμοί που προαναφέραμε δεν δίδαξαν τίποτα.
Τα παραπάνω αποκτούν μια ιδιαίτερη διάσταση σε εποχή που η προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα ιεραρχείται σαν πρώτη προτεραιότητα για τη ναυτιλία μας, μια και η δεξαμενή του έμψυχου δυναμικού έχει στερέψει επικίνδυνα.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, έστω και αυτήν την ώρα ζητεί και αναμένει την ανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ώστε να μη χαθεί και άλλος χρόνος, εξαιρετικά πολύτιμος για το παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας μας και ειδικότερα των Ελλήνων ναυτεργατών».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα