Το δεύτερο αντάρτικο του Γιάννη Χήτου

Το δεύτερο αντάρτικο του Γιάννη Χήτου

Τα έβαλε με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές δυνάμεις του κλάδου των αναψυκτικών και τα κατάφερε. Γνωστό εξάλλου είναι το γεγονός πως η... μικρή «Χήτος ΑΒΕΕ» από τα Γιάννενα υπήρξε το αντικείμενο του πόθου κολοσσιαίων επιχειρήσεων όπως η «Coca Cola 3E» και άλλων δυνάμεων που κυριαρχούν στο νερό. Με ανάλογο ηπειρώτικο πείσμα ο διευθύνων σύμβουλος της οικογενειακής επιχείρησης βάλθηκε τώρα να κερδίσει ένα ακόμη τρόπαιο: αυτό του κλάδου της ζυθοποιίας.

Ο κ. Γιάννης Χήτος είναι από τους ανθρώπο

Το δεύτερο αντάρτικο του Γιάννη Χήτου

Τα έβαλε με τις μεγαλύτερες πολυεθνικές δυνάμεις του κλάδου των αναψυκτικών και τα κατάφερε. Γνωστό εξάλλου είναι το γεγονός πως η... μικρή «Χήτος ΑΒΕΕ» από τα Γιάννενα υπήρξε το αντικείμενο του πόθου κολοσσιαίων επιχειρήσεων όπως η «Coca Cola 3E» και άλλων δυνάμεων που κυριαρχούν στο νερό. Με ανάλογο ηπειρώτικο πείσμα ο διευθύνων σύμβουλος της οικογενειακής επιχείρησης βάλθηκε τώρα να κερδίσει ένα ακόμη τρόπαιο: αυτό του κλάδου της ζυθοποιίας.

Ο κ. Γιάννης Χήτος είναι από τους ανθρώπους που τους αρέσουν τα δύσκολα. Από αυτά τα «μουλαρίσια» -με την καλή έννοια- επιχειρηματικά κεφάλια που κοιτάζουν μονάχα μπροστά και που δεν ησυχάζουν αν δεν φτάσουν στον τελικό προορισμό τους.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες λοιπόν ανακοινώθηκαν τα νέα σχέδια του κ. Χήτου. Ητοι, η εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου της εταιρείας «Ελληνικές Μικροζυθοποιίες Α.Ε.» - μιας εταιρείας που διακινεί το επιτυχημένο προϊόν Genesis και που αποτελεί την τέταρτη δύναμη του κλάδου της μπίρας. Σε μια επένδυση που άγγιξε τα 4,5 εκατ. ευρώ, αλλά και σ’ έναν κλάδο με έντονα προβλήματα και τριβές σε επίπεδο ανταγωνισμού, πολλοί έσπευσαν να μιλήσουν για ενέργεια... καμικάζι!

Και αυτό διότι η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» με τα brands Heineken και Amstel κατέχει πάνω από το 80% του κλάδου. «Μια τέτοια αντιμετώπιση της συγκεκριμένης επένδυσης είναι άστοχη», σπεύδει να υπογραμμίσει ένας εκ των ανταγωνιστών του κ. Χήτου, αλλά και ένας από τους σκληρότερους πολέμιους της κυριαρχίας της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας», ο πρόεδρος της ζυθοποιίας «Βεργίνα» κ. Δημήτρης Πολιτόπουλος. «Μα τι περιμένετε να σας πω; Οτι ο κ. Χήτος αγόρασε για να κάνει κακό στον κλάδο; Αντιθέτως. Εμείς οι ζυθοποιοί που εναντιωνόμαστε στην “Αθηναϊκή Ζυθοποιία” καλωσορίζουμε τέτοιες κινήσεις, σε έναν κλάδο που πάσχει από τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα και τις στρεβλώσεις. Τουλάχιστον ο κ. Χήτος βοηθά προς την κατεύθυνση της πολυφωνίας», τονίζει.

Hot sales σε σούπερ μάρκετ, ψιλικατζίδικα και περίπτερα

Αυτό που πραγματικά φαίνεται να έχει στο μυαλό του ο Ηπειρώτης επιχειρηματίας είναι να χρησιμοποιήσει το κανάλι των διανομών που διαθέτει στο νερό, αυτή τη φορά όμως σε έναν άλλο χώρο - αυτόν της μπίρας. Τελικός του στόχος; Μα, αυτό που έχει κάνει παλιά του τέχνη κόσκινο. Να χτυπήσει δηλαδή στα ίσια τη μεγάλη πολυεθνική δύναμη της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας». Οπως αναφέρουν κύκλοι της «Χήτος ΑΕΒΕ», «η συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας εξασφαλίζει την ενίσχυση της παρουσίας της μπίρας Genesis στα τελικά σημεία κατανάλωσης». Πολύ απλά, δηλαδή, ο κ. Χήτος θα αξιοποιήσει τα σημεία όπου διατίθεται το νερό «Ζαγόρι» προκειμένου να πουλήσει και Genesis.

Μια τέτοια ενέργεια σε πρακτικό επίπεδο σημαίνει, σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, πως άμεσα οι «Ελληνικές Μικροζυθοποιίες» θα κατακτήσουν περίπου το 2%-3% της εγχώριας αγοράς, με προοπτική να πάνε ακόμα υψηλότερα και να προσεγγίσουν τα μερίδια της «Μύθος», δηλαδή ποσοστό κοντά στο 11%. Πρόκειται για μια πολιτική που εδώ και χρόνια γνωρίζει από πρώτο χέρι η «Χήτος ΑΒΕΕ», αφού με τον ίδιο -σταδιακό- τρόπο πήρε μια μικρή πηγή στην Ηπειρο και τοποθέτησε το νερό της στις πρώτες θέσεις της αγοράς εμφιαλωμένου νερού της χώρας. Δεν είναι τυχαίο ότι η οικογένεια Χήτου σήμερα κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των σούπερ και μίνι μάρκετ και τη δεύτερη στα ψιλικατζίδικα και στα περίπτερα. Και αυτό έχοντας απέναντί της μεγαθήρια.

Έρχονται κι άλλες ανατροπές

Ηδη πάντως στελέχη της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» παρακολουθούν από κοντά τις κινήσεις του κ. Χήτου, καθώς δεν θέλουν να βρεθούν προ εκπλήξεων, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου τα σημάδια δεν είναι και τόσο ευνοϊκά γι’ αυτούς. Κάτι οι διεθνείς ποινές κατά των προϊόντων της, κάτι η εξέλιξη της υπόθεσης που εκκρεμεί εδώ και χρόνια στην ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, κάτι η δημιουργία πριν από δύο μήνες του πρώτου Συνδέσμου Ζυθοποιών Ελλάδος που τους αντιπολιτεύεται, σαφώς τα πράγματα δεν μοιάζουν και τόσο ευοίωνα. Ιδιαίτερα όταν στα παραπάνω δεινά προστίθεται και η είσοδος ενός επιχειρηματία που ξέρει άριστα το κύκλωμα των διανομών.

Κλείσιμο

«Ο κ. Χήτος οπωσδήποτε θα βοηθήσει την προσπάθεια απελευθέρωσης της αγοράς από την κυριαρχία της “Αθηναϊκής Ζυθοποιίας”. Το δίκτυο διανομών του είναι ισχυρό και είμαι βέβαιος ότι πολλές από τις επιχειρήσείς μας θα ενδιαφερθούν να ενταχθούν σε αυτό», υποστηρίζει ο βιομήχανος κ. Πολιτόπουλος και συμπληρώνει: «Πραγματικά χαίρομαι που μετά το πρώτο αντάρτικο που έκανα με τη δική μου μπίρα “Βεργίνα”, το 1998, ακολουθεί ακόμη ένα. Να είστε βέβαιοι πως έρχονται και άλλες εξελίξεις. Οπως κάποτε το κρασί διέθετε μόλις τρία με τέσσερα σήματα και σήμερα έχει 500, έτσι θα γίνει και με την μπίρα στην Ελλάδα».

Το πείσμα και οι γκαζόζες του παππού

Ο κ. Χήτος μαζί με τον αδελφό του Νίκο και τον εξάδελφό του Βασίλη ηγούνται μιας πρωτότυπης περιφερειακής επιχειρηματικής προσπάθειας, που εδώ και χρόνια διαθέτει πανελλαδικό χαρακτήρα.

Η εταιρεία τους, η «Χήτος ΑΒΕΕ», μετράει ήδη 53 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1955 από τον παππού τους Γιάννη Χήτο, ο οποίος παρήγαγε γκαζόζες, λεμονάδες και πορτοκαλάδες. Το 1984 οι δυο γιοι του, Αλκιβιάδης και Κώστας, αναλαμβάνουν την παραγωγή αναψυκτικών για λογαριασμό της «Coca Cola» ενώ δουλεύουν και το σήμα της Tuborg.

Γρήγορα όμως αναλύσεις από τη Δανία επισημαίνουν πως το νερό που χρησιμοποιούν στις σόδες της «Coca Cola» είναι «διαμάντι», και σύντομα ξεκινά η επένδυση σε ανάλογες μηχανές. Χωρίς ούτε ένα ευρώ από τα κονδύλια της Ε.Ε. με ίδια κεφάλαια, η εταιρεία σήμερα διαθέτει τρία εργοστάσια, σε πωλήσεις φλερτάρει τα 40 εκατ. ευρώ, η κερδοφορία της είναι συνεχής και οι εξαγωγές της ξεπερνούν το 10% επί της συνολικής παραγωγής. 

Ζαγοράκης, ΠΑΣ Γιάννινα και Super League

Η πραγματικά πρωτότυπη καμπάνια της εταιρείας, με πρωταγωνιστή τον τέως αρχηγό της Εθνικής Ομάδας και νυν πρόεδρο του ΠΑΟΚ Θοδωρή Ζαγοράκη, είχε κάνει θραύση πριν από δύο χρόνια, ενώ η σχέση της οικογένειας με το ποδόσφαιρο δεν εξαντλείται εκεί, καθώς αγαπημένη ομάδα της οικογένειας είναι ο ΠΑΣ Γιάννενα που εφέτος παλεύει για την άνοδο του στην Super League.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης