Στοκάρουν τρόφιμα για να κερδοσκοπήσουν
Αντιδράσεις φαίνεται να ξεσηκώνει στους κόλπους των ιδιοκτητών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και στους μεγάλους διανομείς της χώρας το θέμα της κρίσης σε βασικά διατροφικά είδη. Οι τελευταίοι, κατανοώντας τη λογική καταναλωτική αντίδραση για το κύμα ακρίβειας που πλήττει τα εισοδήματα των Ελλήνων, ήδη έχουν αποδυθεί σε έντονες παρασκηνιακές συζητήσεις ώστε να καταλήξουν σε τρόπους αντίδρασης.
Γνωρίζοντας βέβαια την αρνητική πορεία που είχε πάρει η διάσταση απόψεών τους με τους προμηθευτές πρι
Αντιδράσεις φαίνεται να ξεσηκώνει στους κόλπους των ιδιοκτητών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και στους μεγάλους διανομείς της χώρας το θέμα της κρίσης σε βασικά διατροφικά είδη. Οι τελευταίοι, κατανοώντας τη λογική καταναλωτική αντίδραση για το κύμα ακρίβειας που πλήττει τα εισοδήματα των Ελλήνων, ήδη έχουν αποδυθεί σε έντονες παρασκηνιακές συζητήσεις ώστε να καταλήξουν σε τρόπους αντίδρασης.
Γνωρίζοντας βέβαια την αρνητική πορεία που είχε πάρει η διάσταση απόψεών τους με τους προμηθευτές πριν από τρία περίπου χρόνια, παραμένουν εξαιρετικά διστακτικοί, από την άλλη όμως μεριά δεν είναι δυνατό να παραμένουν πλέον απαθείς.
Τις προηγούμενες ημέρες πάντως τοποθετήθηκε ξανά στο κέντρο της συζήτησης η παλιά ιδέα για τη δημιουργία του ΣΕΣΜΕ των μεγάλων αλυσίδων, η οποία είχε μπει εδώ κι ενάμιση χρόνο στο ψυγείο. Πρόκειται για μια πρόταση που ενδέχεται να δημιουργήσει αντίβαρο στην οργανωμένη βιομηχανία τροφίμων, η οποία το τελευταίο διάστημα δέχεται τα πυρά για το κύμα ακρίβειας.
Ηδη όμως έχει ξεσηκωθεί κι ένα παράλληλο κύμα αντίδρασης στη σημερινή κατάσταση από εκπροσώπους των μεγάλων λιανεμπορικών επιχειρήσεων. Κι αυτό επειδή η καταναλωτική φοβία και δυσπραγία ενδέχεται να μεταφραστεί σε κάμψη του όγκου πωλήσεων και σε συρρίκνωση των οικονομικών μεγεθών για τις εταιρείες σούπερ μάρκετ.
Στο επίκεντρο λοιπόν της κριτικής φαίνεται να έχουν τοποθετηθεί κάποιοι μεγαλοαγρότες, οι οποίοι καταγγέλλονται ότι βλέποντας τις ανατιμήσεις αποθηκεύουν πρώτες ύλες, όπως για παράδειγμα τα σιτάρια, για να τα πουλήσουν σε καλύτερες τιμές.
Οπως δήλωσε στο protothema.gr πρόεδρος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, «όσο κι αν κάποιοι δεν θέλουν για επικοινωνιακούς λόγους να παραδεχθούν πως υπάρχουν και πλούσιοι αγρότες που κερδοσκοπούν, πρόκειται για μια πραγματικότητα η οποία λειτουργεί σε βάρος του καταναλωτή. Ειδικότερα τα φαινόμενα κερδοσκοπίας παρουσιάζονται στους κλάδους ζυμαρικών και αλεύρων, αλλά και λαδιών».
Την ίδια στιγμή όμως που η κρίση αυξάνεται, η τάση ενδυνάμωσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επωνύμων, αυξάνεται. Κι αυτό διότι οι ταλαιπωρημένοι από την ακρίβεια πελάτες θεωρούν πως τα πρώτα προσφέρουν πολύ καλύτερες τιμές και η ποιότητα είναι η ίδια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr