Σινο-ιαπωνική η πρώτη συμφωνία που υπογράφηκε στα «Ποσειδώνια 2018»

Cosco-Posidonia

Η συμφωνία αφορά την κατασκευή μιας νέας εγκατάστασης για δοκιμή scrubber (demo test facility) μηχανήματος που περιορίζει τις εκπομπές καυσίμων και τοποθετείται σε όσα πλοία δεν θα χρησιμοποιούν τα βελτιωμένο καύσιμο

Τα καθαρά καύσιμα βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας της παγκόσμιας ναυτιλίας. Σε δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου του 2020, σύμφωνα με τον νομοθεσία θέσπισε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν ναυτιλιακά καύσιμα με ανώτατη περιεκτικότητα σε θείο στο 0,5%.

Ήδη την πρώτη ημέρα της Έκθεσης Ποσειδώνια 2018 οι Ιάπωνες υπέγραψαν επιστολή πρόθεσης (Letter of Intent) για συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Cosco Shipping στην κατασκευή μιας νέας εγκατάστασης για δοκιμή scrubber (demo test facility) μηχανήματος που περιορίζει τις εκπομπές καυσίμων και τοποθετείταισε όσα πλοία δεν θα χρησιμοποιούν τα βελτιωμένο καύσιμο.

Στο όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μηδενικές εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές έως το 2050 (Vision of Zero Emissions) αναφέρθηκε και η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών κα Violeta Bulc, με το χαιρετισμό της, την περασμένη Δευτέρα, στα εγκαίνια των Ποσειδωνίων 2018:

«Η θέσπιση ανώτατου ορίου περιεκτικότητας σε θείο παγκοσμίως δημιουργεί νέες, σημαντικές ευκαιρίες για την ναυπηγική βιομηχανία, με την ΕΕ να ηγείται του τομέα της ανάπτυξης του LNG ως καυσίμου για τη ναυτιλία, μια καινοτομία η οποία προσελκύει έντονο ενδιαφέρον και από άλλες περιοχές του κόσμου».

Η υιοθέτηση μιας παγκόσμιας προσέγγισης για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα αποτελεί επίκαιρο ζήτημα στα Ποσειδώνια 2018, όπου ναυπηγοί, κατασκευαστές μηχανών και πάροχοι συστημάτων καθαρισμού (scrubber) παρουσιάζουν τα σχέδιά τους στον τομέα των καθαρών καυσίμων και τις στρατηγικές τους σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών.

Οι μεγάλοι παίκτες από την Άπω Ανατολή προετοιμάζονται για τις επερχόμενες αλλαγές στον τομέα της εκπομπής ρύπων και των καθαρών καυσίμων.

Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Κορέα παρουσιάζουν στα εντυπωσιακά τους περίπτερα τις κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες τους, οι οποίες έχουν ήδη δεχθεί σημαντικές παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων από Ευρωπαίους και Έλληνες πλοιοκτήτες, και το ζήτημα αυτό αποτελεί προτεραιότητα τους.

Ο κ. Tohru Kitamura, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Mitsubishi Shipbuilding Company, δήλωσε: «Από τη μεριά μας, είμαστε ήδη έτοιμοι για την εγκατάσταση καύσιμου LNG σε διαφόρους τύπους πλοίων, ωστόσο στην Ιαπωνία οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες δεν έχουν αποφασίσει ακόμα ποιον δρόμο θα ακολουθήσουν –το καύσιμο LNG, το αργό πετρέλαιο ή άλλους τύπους καυσίμου.

"Τουλάχιστον 4.500 πλοία ανήκουν σε Ιάπωνες πλοιοκτήτες ενώ, από τις συνολικές παραγγελίες που έχει δεχθεί η Mitsubishi για ναυπηγήσεις πλοίων, οι ξένοι πλοιοκτήτες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το μισό της παραγωγής της εταιρείας.

»Στην Mitsubishi έχουμε διάφορα είδη τεχνολογιών σχετικών με το καύσιμο, όπως για παράδειγμα την αιθανόλη και το καύσιμο LPG.

"Στην Ιαπωνία, η ναυτιλιακή κοινότητα συνειδητοποιεί όλο και περισσότερο την επιτακτική ανάγκη προσαρμογής στο νέο πλαίσιο του ΙΜΟ μέχρι το 2020. Ένας μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών θα εφαρμόσουν το δικό τους σύστημα καθαρισμού (scrubber), ενώ άλλοι θα επιλέξουν σύστημα με καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Επίσης, στην ιαπωνική αγορά υπάρχουν πολλοί τύποι μικρών φορτηγών πλοίων με μικρή μεικτή χωρητικότητα και πλοιοκτήτες που δεν έχουν ακόμα αποφασίσει τι είδους καύσιμο θα χρησιμοποιούν στα πλοία τους», καταλήγει ο κ. Kitamura.

Ήδη από την πρώτη ημέρα της Έκθεσης Ποσειδώνια 2018 ο κ. Kitamura υπέγραψε επιστολή πρόθεσης (Letter of Intent) για συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Cosco Shipping στην κατασκευή μιας νέας εγκατάστασης για δοκιμή scrubber (demo test facility).

Ο κ. Steven Zhang, Διευθυντής του Τμήματος Επισκευών και Μετατροπών της COSCO Shipping, δήλωσε: «Το LNG είναι το μέλλον και αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο της περιβαλλοντικής πολιτικής της Κίνας. Η κυβέρνησή μας είναι πολύ αυστηρή με την προστασία του περιβάλλοντος και γι’ αυτό εφαρμόζει ιδιαίτερα αυστηρούς κανονισμούς. Διαθέτουμε κεντρικές εγκαταστάσεις για τη διάλυση του πετρελαίου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, η οποία πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία καθαρισμού του πλοίου. Διενεργούμε έρευνες σχετικά με τον τρόπο ανακατασκευής της κύριας μηχανής ώστε να δέχεται δεξαμενές καυσίμων LNG και επενδύουμε σε μια σύμπραξη με την GTT, έναν Γάλλο πάροχο λύσεων LNG, στο πλαίσιο του έργου ανακατασκευής των πλοίων. Πλέον όλο και περισσότερα πλοία με καύσιμο LNG υφίστανται εργασίες καθαρισμού και ελλιμενίζουν στην Κίνα».

Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

turk-lirasi

Ο ανταποκριτής του Spiegel στην Κωνσταντινούπολη μεταδίδει ότι παρά τη μερική ανατίμηση της λίρας, μετά την αποφυλάκιση του Αμερικανού πάστορα Άντριου Μπράνσον, και παρά τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος, «οι άνθρωποι στην Τουρκία αρχίζουν μόλις τώρα να αντιλαμβάνονται πραγματικά έντονα τις συνέπειες της οικονομικής κατάρρευσης».

main_stournaras

Στην επίτευξη του στόχου αυτού, όπως διευκρίνισε, αυξημένη συμβολή αναμένεται να έχουν οι πωλήσεις δανείων, οι εισπράξεις δανείων, η ρευστοποίηση εξασφαλίσεων και οι επιτυχείς ρυθμίσεις δανείων

6
tsipras_merkel

Το Βερολίνο ανοίγει «παράθυρο» για να μην περικοπούν οι συντάξεις αναφέρει το πρακτορείο – Η κυβέρνηση της Άνγκελα Μέρκελ είναι διατεθειμένη να στηρίξει τα σχέδια του Τσίπρα εφόσον ανάψει «πράσινο φως» η Κομισιόν

24