Οι Ελληνες εφοπλιστές στο ενεργειακό παιχνίδι

Οι Ελληνες εφοπλιστές στο ενεργειακό παιχνίδι

Δυνατά στο παγκόσμιο Stratego της ενέργειας συμμετέχουν πλέον οι Ελληνες εφοπλιστές. Η πρόσφατη υπογραφή ενεργειακής συμφωνίας για τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream μεταξύ του Βλαντιμίρ Πούτιν και του Κώστα Καραμανλή έφερε ξανά στο προσκήνιο τη ναυτιλία.

Οι Ελληνες έχουν ήδη κατασκευάσει ή αγοράσει πλοία μεταφοράς αερίου εδώ και λίγα χρόνια, αφού είχαν προβλέψει τη μεγάλη ζήτηση για τη μεταφορά διά θαλάσσης της νέας πηγής ενέργειας.
Χώρες που είναι ή σκοπεύουν να γίνουν προμηθεύ

Οι Ελληνες εφοπλιστές στο ενεργειακό παιχνίδι

Δυνατά στο παγκόσμιο Stratego της ενέργειας συμμετέχουν πλέον οι Ελληνες εφοπλιστές. Η πρόσφατη υπογραφή ενεργειακής συμφωνίας για τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream μεταξύ του Βλαντιμίρ Πούτιν και του Κώστα Καραμανλή έφερε ξανά στο προσκήνιο τη ναυτιλία.

Οι Ελληνες έχουν ήδη κατασκευάσει ή αγοράσει πλοία μεταφοράς αερίου εδώ και λίγα χρόνια, αφού είχαν προβλέψει τη μεγάλη ζήτηση για τη μεταφορά διά θαλάσσης της νέας πηγής ενέργειας.
Χώρες που είναι ή σκοπεύουν να γίνουν προμηθεύτριες φυσικού αερίου έχουν στραφεί στους Ελληνες εφοπλιστές που διαθέτουν κατάλληλα πλοία και την εν γένει οργανωτική υποδομή, δεδομένου ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες προμήθειας αερίου σε πολλές μορφές, όπως υγροποιημένου και συμπυκνωμένου.

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες


Στην κορυφή της πυραμίδας είναι ο Ιωάννης Αγγελικούσης. Ιδρυσε πριν από πέντε χρόνια τη Maran Gas, η οποία εξειδικεύεται στα πλοία μεταφοράς υγραερίου. Η εταιρεία έχει παραλάβει από το 2005 πέντε νεότευκτα πλοία και το ναυπηγικό πρόγραμμα συνεχίζεται με την κατασκευή άλλων τεσσάρων πλοίων. Πρόσφατα, το πλοίο «Κορωνίς» της εταιρείας Maran Gas ξεφόρτωσε στον σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας απέναντι από τα Μέγαρα. Ηταν το πρώτο υπό ελληνική σημαία πλοίο που έκανε κάτι τέτοιο.
Το εντυπωσιακών διαστάσεων (300 μέτρα!) πλοίο μεταφέρει 140.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου, τα μισά εκ των οποίων θα εκφορτωθούν στη Ρεβυθούσα. Μετά την αεριοποίηση μιλάμε για μια ποσότητα της τάξης των 41,3 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αερίου, δηλαδή για μια ποσότητα που καλύπτει για περίπου τέσσερις ημέρες το σύνολο των αναγκών της χώρας σε αέριο.

Πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου ναυπήγησαν ή ναυπηγούν και ο όμιλος Τσάκου, ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom, ο όμιλος Λιβανού και ο όμιλος Χανδρή.
Μάλιστα ο όμιλος Χανδρή έχει συμφωνήσει με τον όμιλο της BG για τη διαχείριση των LNG carriers, τα οποία εξυπηρετούν την αγορά της Αιγύπτου. Τα αποθέματα της χώρας σε φυσικό αέριο ανέρχονται σε 62 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια.
Στο παιχνίδι της ενέργειας βρίσκεται ο Βίκτωρ Ρέστης μετά τη συνεργασία του με τον Γ. Φειδάκη, αλλά και ο Δημήτρης Μελισσανίδης στοχεύει να παίξει μεγάλο ρόλο με τις εγκαταστάσεις που έχει στη Βόρεια Ελλάδα.

Αυξάνουν οι ναυπηγήσεις

Ο παγκόσμιος στόλος LNG σήμερα ξεπερνά τα 145 πλοία, ενώ βρίσκονται υπό κατασκευή άλλα 55, αριθμός που σύμφωνα με τους αναλυτές αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια. Τελευταία αναπτύσσεται παγκοσμίως ένα ενδιαφέρον από ναυτιλιακές εταιρείες για πλοία τύπου LPG. Ηδη η Hyundai έχει παραγγελίες για την κατασκευή 17 πλοίων αυτού του τύπου, αριθμός που αποτελεί το 60% των συνολικών παραγγελιών όλων των ναυπηγείων.
Το φυσικό αέριο γίνεται δημοφιλές και δημιουργεί τη νέα δυναμική στην ανάγκη και τη χρήση LNG πλοίων. Σήμερα, τα υπό κατασκευή LNG πλοία φτάνουν τα 60 εκατομμύρια τόνους. Επιπλέον, νέες παραγγελίες για άλλα 49 πλοία έχουν ξεκινήσει. Αυτά τα νέα πλοία θα αυξήσουν την LNG χωρητικότητα κατά 44%.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης