Οι online συναλλαγές απειλούν με εξαφάνιση τα... ΑΤΜ

atm_1

Αν και εδώ και πολλά χρόνια τα ΑΤΜ θεωρούνται βασικός πυλώνας των τραπεζικών συναλλαγών, ο αριθμός τους μειώνεται – Την ίδια ώρα, οι online συναλλαγές δείχνουν να είναι το μέλλον

Αδιανόητες θεωρούνται εδώ και πολλά χρόνια οι βασικές τραπεζικές συναλλαγές χωρίς τα ΑΤΜ. Κι όμως, στη Γερμανία ο αριθμός τους μειώνεται από το 2015 και μετά. Για ποιο λόγο άραγε; Σε όλη τη Γερμανία λειτουργούσαν 58.400 ΑΤΜ στα τέλη του 2017. Μόλις δύο χρόνια πριν ήταν 61.100. Πώς εξηγείται αυτή η αισθητή μείωση σε μία εποχή που γίνονται όλο και περισσότερες συναλλαγές εκτός ωραρίου; Προφανώς με τη συνεχή πίεση για μείωση του κόστους, αλλά και την ψηφιοποίηση των συναλλαγών. Όπως επισημαίνει ο Γιούργκεν Γκρος, επικεφαλής του Βαυαρικού Συνδέσμου Συνεταιριστικών Τραπεζών, «η λειτουργία ενός και μόνο ΑΤΜ στοιχίζει στην τράπεζα περίπου 20.000-25.000 ευρώ ετησίως. Είναι προφανές και κατανοητό ότι πρέπει να γίνει απόσβεση αυτού του ποσού. Πάντως το να κλείνεις τα ΑΤΜ δεν είναι και το πιο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο...».


Καθοδική πορεία για τα ΑΤΜ μετά το 2015


Υπό την πίεση του κόστους λοιπόν ανακόπτεται η προέλαση του ΑΤΜ, το οποίο πάντως εξακολουθεί να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για όλους τους πελάτες των τραπεζών. Το πρώτο ΑΤΜ στη Γερμανία είχε εγκατασταθεί πριν από 50 χρόνια στην πόλη του Τύμπινγκεν. Το 1994 λειτουργούσαν συνολικά 29.400 ΑΤΜ, μέχρι το 2015 ο αριθμός τους διπλασιάστηκε, για να αρχίσει ωστόσο στη συνέχεια η καθοδική πορεία. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότερες δυνατότητες ή ευκαιρίες για συναλλαγές εκτός ωραρίου. Το αντίθετο συμβαίνει: όλο και περισσότερες συναλλαγές γίνονται πλέον online. Σύμφωνα μάλιστα με τη Wirecard, μία γερμανική εταιρία παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω Ίντερνετ, σε λίγα χρόνια οι περισσότερες πληρωμές θα γίνονται από το κινητό, με την κατάλληλη App. Ήδη στην Κίνα οι πληρωμές μέσω App είναι κάτι αυτονόητο.

Το μέλλον ανήκει στις online συναλλαγές

Ο Μάρκους Άιχινγκερ, στέλεχος της Wirecard, πιστεύει ότι αυτή η πρακτική θα διαδοθεί πολύ γρήγορα και στη Γερμανία. Θεωρεί μάλιστα ότι θα έχει πολλαπλά οφέλη για τον επαγγελματία. «Όχι μόνο θα αυξηθούν οι συναλλαγές του, αλλά θα μειωθεί και το κόστος που έχει σήμερα για να διατηρεί κάποια αποθέματα μετρητών στο ταμείο του», υποστηρίζει. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι σήμερα το 85% των συναλλαγών σε όλον τον κόσμο γίνονται με μετρητά. Ωστόσο, εκτιμά ο Μάρκους Άιχινγκερ, «υπάρχει μεγάλο δυναμικό ανάπτυξης για υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών όπως οι boon, Orange Cash και Allianz Prime».


Τα... γκαζάκια απειλή για τα ΑΤΜ

Φαίνεται πάντως ότι ένας ακόμη λόγος που οι τράπεζες μειώνουν τον αριθμό των ΑΤΜ είναι τα ...γκαζάκια, όπως επισημαίνει εκπρόσωπος του γερμανικού τραπεζικού οργανισμού Deutsche Kreditwirtschaft: «Οι συνεχείς επιθέσεις στα ΑΤΜ εκτοξεύουν το κόστος για την ασφαλιστική κάλυψη των τραπεζών», δηλώνει. Σε κάθε περίπτωση, τα ΑΤΜ δεν πρόκειται να εξαφανιστούν σε εύθετο χρόνο, υποστηρίζει ο εκπρόσωπος της Deutsche Kreditwirtschaft.



ΠΗΓΗ:DW

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

stoiximan

Για mega deal στο χώρο του Στοιχήματος ετοιμάζεται ο ΟΠΑΠ, σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφορούν στον Τύπο το τελευταίο 24ωρο. Σύμφωνα με αυτές ο Οργανισμός μέσω της κυπριακής του θυγατρικής, Opap Investments αναμένεται να εξαγοράσει το μερίδιο 37% που κατέχει στην Gambling Malta Ltd ο επιχειρηματίας Φώτης Μπόμπολας.

greece

Tα επικαιροποιημένα στοιχεία που ανήρτησε χθες η Παγκόσμια Τράπεζα για τις επιδόσεις 214 χωρών το 2017, δείχνουν ότι η Ελλάδα κατρακύλησε στον δείκτη «κυβερνητικής αποτελεσματικότητας» από την 96η θέση στην 101η της λίστας

31
tourismos

Πάνω από το ήμισυ των στερεών αποβλήτων που προέρχονται από τον τουριστικό τομέα στην Ελλάδα θα μπορούσε, μέσα από βέλτιστες πρακτικές, να οδεύει κάθε χρόνο προς την ανακύκλωση, ενώ παράλληλα μπορούν να γίνουν προσπάθειες για να μειωθούν τα οργανικά απόβλητα.

pipe_gas

Στην ατζέντα της κυβέρνησης ξαναμπαίνει δύο χρόνια μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τα Σκόπια, ο αγωγός φυσικού αερίου, ο οποίος είχε υπογραφεί μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και της κρατικής εταιρείας της γείτονας χώρας ΜΕR. Πρόκειται για τον αγωγό που θα ξεκινάει από την Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης και θα καταλήγει στη FYROM, προσφέροντας μία εναλλακτική πηγή προμήθειας φυσικού αερίου για την χώρα, η οποία σήμερα εξαρτάται από το Ρωσικό αέριο.

turkish_central_bank

Μετά τις επαφές του Τούρκου υπ. Οικονομικών Αλμπαϊράκ στο Βερολίνο και μια εβδομάδα πριν την πολυαναμενόμενη επίσκεψη Ερντογάν στη Γερμανία ο γερμανικός Τύπος εστιάζει στην Τουρκία και τις γερμανοτουρκικές σχέσεις

2