Περαιτέρω μείωση κατέγραψαν οι πωλήσεις καυσίμων το α΄ τρίμηνο του 2018

venzini

Σε συνέχεια της υποχώρησης του 2017

Πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε συνέχεια της υποχώρησης του 2017, ενώ οι ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς επαφίενται αφενός στον τουρισμό και αφετέρου στα μέτρα για περιορισμό της παράνομης διακίνησης.

Όπως ανέφεραν παράγοντες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε κατά 11%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών. Αντίθετα, τα καύσιμα κίνησης κρατήθηκαν κοντά στα περυσινά επίπεδα με οριακή αύξηση. Όπως εξηγούσαν ωστόσο οι ίδιες πηγές, η βάση σύγκρισης (δηλαδή το πρώτο τρίμηνο του 2017) είναι ιδιαίτερα χαμηλή καθώς στα τέλη του 2016, ενόψει αύξησης της φορολογίας, πολλοί καταναλωτές προχώρησαν σε αποθεματοποίηση καυσίμων με αποτέλεσμα οι πωλήσεις το επόμενο διάστημα να είναι χαμηλές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ελληνική αγορά καυσίμων κατά τη διάρκεια της κρίσης έχει συρρικνωθεί κατά 40%, από 11,4 εκατ. μετρικούς τόνους το 2009 σε 7.000 το 2017. Η μεγαλύτερη πτώση, άνω του 60%, καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, η κατανάλωση του οποίου έπεσε στο 1,1 εκατ. μ.τ. από 3,3 το 2009, καθώς οι καταναλωτές λόγω κόστους στράφηκαν σε εναλλακτικές μεθόδους θέρμανσης. Στο 40% κυμαίνεται η πτώση στις βενζίνες (από 4 εκατ. σε 2,33 εκατ.) ενώ καλύτερη είναι η εικόνα για το ντίζελ θέρμανσης όπου η πτώση περιορίστηκε στο 10% (από 2,83 εκατ. σε 2,55).

Οι ελπίδες για τόνωση της κατανάλωσης επικεντρώνονται στην αύξηση του τουρισμού αλλά και στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παρακολούθηση της διακίνησης καυσίμων (μέσω του συστήματος ελέγχου εισροών- εκροών και των συμπληρωματικών συστημάτων) και τη διασύνδεσή τους με το υπουργείο Οικονομικών.

Ωστόσο ο κλάδος βρίσκεται ενώπιον νέων προκλήσεων που συνδέονται με τις πολιτικές μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που εφαρμόζει η χώρα μας στο πλαίσιο και των κοινοτικών υποχρεώσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο, που θα περιορίσει τις πετρελαϊκές μονάδες οι οποίες τροφοδοτούν σήμερα τα νησιά, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας που συνδέονται με την αντιρρυπαντική νομοθεσία της ΕΕ.

Επ΄ αυτού, μάλιστα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος Βασίλης Σεραφειμάκης και ο Γιάννης Αληγιζάκης (Ελίν) τόνισαν στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής για την Ενέργεια και το Κλίμα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ότι οι στόχοι για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης που θα τεθούν για τη χώρα μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν καθώς οι καταναλώσεις καυσίμων είναι ήδη μειωμένες λόγω της κρίσης.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (2)

βαγγ

και καθε χρονο θα συρικνωνονται και αυτο ειναι πολυ καλο γιατι θα μειωθει και η ρυπανση που δημιουργειτε απο την καυση των καυσιμων..και μεσα σε μια πενταετια θα εχει πεσει στο μισο απο οτι ειναι τωρα..αυτα ειναι πολυ ευχαριστα νεα..

Βενεζουέλα αγάπη μας

Οι Έλληνες ευημερούν με τον έλληνα Μαδούρο, Αλέξη Τσίπρα. Συνεπώς, κόβουν τη θέρμανση, τις μετακινήσεις και μειώνουν την βιομηχανική παραγωγή. Αν μπορούσαμε να χορτάσουμε και την πείνα μας με τα λόγια του ψεύτη πρωθυπουργού, θα είμαστε μια χαρά.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

pierremoscovisci

Ο «πεντάλογος» του ευρωπαίου επιτρόπου Οικονομικών Υποθέσεων ενόψει της 20ης Αυγούστου - Το καθεστώς επιτήρησης θα συνεχίσει να υπάρχει - Οι εταίροι αναμένουν την τήρηση των δεσμεύσεων από την Ελλάδα

2
4113236

Απαραίτητη χαρακτηρίζει η Alpha Bank διατήρηση της ελληνικής οικονομικής πολιτικής εντός του πλαισίου όσων έχουν συμφωνηθεί με τους εταίρους - Bλέπει βελτιωμένη εικόνα στην αγορά εργασίας

juncker_tsipras

Τι δείχνει έγγραφο της ελληνικής πλευράς που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα – Η Ελλάδα θα χρειαστεί περισσότερα χρήματα λόγω της πολιτικής και οικονομικής αστάθειας που θα ακολουθήσει