Uber Ηellas: 100.000 χρήστες χρησιμοποιούν την εφαρμογή της στην Ελλάδα
Uber Ηellas: 100.000 χρήστες χρησιμοποιούν την εφαρμογή της στην Ελλάδα
Ποιες διατάξεις του νομοσχεδίου ζητά να απαλειφθούν - Τι λέει το υπόμνημα που κατέθεσαν στη Βουλή Uber και Beat για φόρους, οδηγούς και θέσεις εργασίας
Σε κλείσιμο 200 μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων και 1.300 εργαζομένων στην ανεργία εκτιμά ότι θα οδηγήσει η εφαρμογή του νομοσχεδίου για τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί, η διοίκηση της Uber Hellas.
Σε υπόμνημα που κατέθεσε στην βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης του επίμαχου νομοσχεδίου για τις Μεταφορές, το οποίο υπογράφει ο Γενικός Διευθυντής Μανόλης Μανασάκης, η εταιρεία περιγράφει με μελανά χρώματα τις επιπτώσεις του νέου θεσμικού πλαισίου για τον κλάδο, υποστηρίζοντας ότι τις αποκλείει από την αγορά και καταδικάζει την λειτουργία τους. Ο κ. Μανασάκης για πρώτη φορά δίνει στοιχεία και για τους χρήστες της εφαρμογής της Uber στην Ελλάδα, που όπως αναφέρει χρησιμοποιούν 100.000 πολίτες, ως επί το πλείστον νέοι. Υπολογίζει δε ότι το 95% των χρηστών που έρχονται στην χώρα μας έχουν την εφαρμογή της στα κινητά τους.
Η διοίκηση της Uber Hellas η οποία κατηγορείται από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές για εκτεταμένη φοροδιαφυγή, δίνει έμμεσα στοιχεία και για τους φόρους.
Όπως αναφέρει τα έσοδα του δημοσίου από την δραστηριότητα της Uber και των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων για φέτος μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ. Στα τέλη του 2019 προβλέπει ότι τα έσοδα αυτά θα πολλαπλασιαστούν και θα φτάσουν τα 110 εκατ. ευρώ.
Στο υπόμνημά της η Uber Hellas απαριθμεί μία σειρά από λόγους που υπάγουν τις υπηρεσίες διαμεσολάβησης σε ένα "εξαιρετικά βαρύ ρυθμιζόμενο πλαίσιο και τις καθιστούν τελικά μη ελκυστικές".
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ζητά να γίνει σαφής διαχωρισμός μεταξύ παρόχων μεταφορικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διαμεσολάβησης και να μπουν νέα κριτήρια (π.χ αν μια εταιρεία διαμορφώνει τους όρους της σύμβασης μεταξύ χρήστη και παρόχου υπηρεσίας, αν διαθέτει τα οχήματα, το προσωπικό και τους οδηγούς κ.α) καθώς αναφέρει, ότι τα κριτήρια του νόμου όπως παρουσιάζονται είναι απόλυτα συνδεδεμένα με την πρόσφατη νομολογία του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου. «Η απόφαση όμως αυτή εκδόθηκε επί τη βάσει άλλων πραγματικών περιστατικών και άλλου μοντέλου παροχής υπηρεσίας όπου οι οδηγοί δεν υπάγονταν σε καμία αδειοδοτική διαδικασία...» σημειώνει. Ενστάσεις προβάλλει η Uber και στον διορισμό αντικλήτου από τους παρόχους της υπηρεσίας διαμεσολάβησης ταξί αλλά και για το ύψος των προστίμων και κυρώσεων για τους παραβάτες που ζητά να αναθεωρηθούν. Επισημαίνει δε ότι στο σχέδιο νόμου υπάρχουν διατάξεις που παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα, με την πρόβλεψη καταχώρησης στο Μητρώο όλων των στοιχείων των οδηγών, των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες και των σχετικών συμβάσεων αλλά και των στοιχείων κυκλοφορίας των συμβεβλημένων αυτοκινήτων.
Σε υπόμνημα που κατέθεσε στην βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης του επίμαχου νομοσχεδίου για τις Μεταφορές, το οποίο υπογράφει ο Γενικός Διευθυντής Μανόλης Μανασάκης, η εταιρεία περιγράφει με μελανά χρώματα τις επιπτώσεις του νέου θεσμικού πλαισίου για τον κλάδο, υποστηρίζοντας ότι τις αποκλείει από την αγορά και καταδικάζει την λειτουργία τους. Ο κ. Μανασάκης για πρώτη φορά δίνει στοιχεία και για τους χρήστες της εφαρμογής της Uber στην Ελλάδα, που όπως αναφέρει χρησιμοποιούν 100.000 πολίτες, ως επί το πλείστον νέοι. Υπολογίζει δε ότι το 95% των χρηστών που έρχονται στην χώρα μας έχουν την εφαρμογή της στα κινητά τους.
Η διοίκηση της Uber Hellas η οποία κατηγορείται από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές για εκτεταμένη φοροδιαφυγή, δίνει έμμεσα στοιχεία και για τους φόρους.
Όπως αναφέρει τα έσοδα του δημοσίου από την δραστηριότητα της Uber και των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων για φέτος μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ. Στα τέλη του 2019 προβλέπει ότι τα έσοδα αυτά θα πολλαπλασιαστούν και θα φτάσουν τα 110 εκατ. ευρώ.
Στο υπόμνημά της η Uber Hellas απαριθμεί μία σειρά από λόγους που υπάγουν τις υπηρεσίες διαμεσολάβησης σε ένα "εξαιρετικά βαρύ ρυθμιζόμενο πλαίσιο και τις καθιστούν τελικά μη ελκυστικές".
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ζητά να γίνει σαφής διαχωρισμός μεταξύ παρόχων μεταφορικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διαμεσολάβησης και να μπουν νέα κριτήρια (π.χ αν μια εταιρεία διαμορφώνει τους όρους της σύμβασης μεταξύ χρήστη και παρόχου υπηρεσίας, αν διαθέτει τα οχήματα, το προσωπικό και τους οδηγούς κ.α) καθώς αναφέρει, ότι τα κριτήρια του νόμου όπως παρουσιάζονται είναι απόλυτα συνδεδεμένα με την πρόσφατη νομολογία του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου. «Η απόφαση όμως αυτή εκδόθηκε επί τη βάσει άλλων πραγματικών περιστατικών και άλλου μοντέλου παροχής υπηρεσίας όπου οι οδηγοί δεν υπάγονταν σε καμία αδειοδοτική διαδικασία...» σημειώνει. Ενστάσεις προβάλλει η Uber και στον διορισμό αντικλήτου από τους παρόχους της υπηρεσίας διαμεσολάβησης ταξί αλλά και για το ύψος των προστίμων και κυρώσεων για τους παραβάτες που ζητά να αναθεωρηθούν. Επισημαίνει δε ότι στο σχέδιο νόμου υπάρχουν διατάξεις που παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα, με την πρόβλεψη καταχώρησης στο Μητρώο όλων των στοιχείων των οδηγών, των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες και των σχετικών συμβάσεων αλλά και των στοιχείων κυκλοφορίας των συμβεβλημένων αυτοκινήτων.
Η μίσθωση σε εταιρείες ενοικίασης ΙΧ
Η Uber τοποθετείται και στο σημείο του νομοσχεδίου που την θίγει άμεσα που είναι η πρόσβαση που δίνει στην εφαρμογή της σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό. Όπως σημειώνει, οι εταιρείες αυτές στο σύνολό τους είναι αδειοδοτημένες και απασχολούν 1.300 εργαζόμενους. "Αντί η ρύθμιση να καθορίζει με αποτελεσματικότερο και δικαιότερο τρόπο το νομοθετικό πλαίσιο, ο νομοθέτης διατηρεί χρονικό περιορισμό στην παροχή της υπηρεσίας (μία μετακίνηση ανά όχημα ανά 3 ώρες) με παρακολούθηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Πέραν του ανέφικτου για τεχνικούς λόγους και του προφανούς κωλύματος της εφαρμογής είναι σαφές ότι ο νομοθέτης δεν επιθυμεί την παροχή της υπηρεσίας...", τονίζει ο κ. Μανασάκης.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Η Uber τοποθετείται και στο σημείο του νομοσχεδίου που την θίγει άμεσα που είναι η πρόσβαση που δίνει στην εφαρμογή της σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό. Όπως σημειώνει, οι εταιρείες αυτές στο σύνολό τους είναι αδειοδοτημένες και απασχολούν 1.300 εργαζόμενους. "Αντί η ρύθμιση να καθορίζει με αποτελεσματικότερο και δικαιότερο τρόπο το νομοθετικό πλαίσιο, ο νομοθέτης διατηρεί χρονικό περιορισμό στην παροχή της υπηρεσίας (μία μετακίνηση ανά όχημα ανά 3 ώρες) με παρακολούθηση οχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Πέραν του ανέφικτου για τεχνικούς λόγους και του προφανούς κωλύματος της εφαρμογής είναι σαφές ότι ο νομοθέτης δεν επιθυμεί την παροχή της υπηρεσίας...", τονίζει ο κ. Μανασάκης.
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα