Εναλλακτικές μορφές καυσίμου: Το μεγάλο στοίχημα της ναυτιλίας

Εναλλακτικές μορφές καυσίμου: Το μεγάλο στοίχημα της ναυτιλίας

«Κεφάλι στην κούρσα» έχει πάρει το υγροποιημένο φυσικό αέριο

Η χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας ως καυσίμου στη ναυτιλία είναι τα τελευταία χρόνια το πιο μεγάλο στοίχημα για την συγκεκριμένη βιομηχανία μέσω της οποίας κινείται το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.

«Κεφάλι στην κούρσα» αυτή έχει πάρει το υγροποιημένο φυσικό αέριο, γνωστό ως LNG, και ακολουθούν η ηλεκτρική ενέργεια, η αιολική και πιο πίσω η ηλιακή αλλά και το υδρογόνο.

Όσο αφορά το LNG, σήμερα στο νερό υπάρχουν 100 πλοία που καίνε φυσικό αέριο ενώ ναυπηγούνται άλλα 100. Η Ελλάδα είναι ακόμη ανέτοιμη σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο.

Ο ΟΛΠ επίσης κρατάει στάση αναμονής αφού δεν υπάρχει ζήτηση που θα πείσει τη διοίκησή του να κάνει επενδύσεις σε σταθμούς εφοδιασμού πλοίων με LNG ενώ τον καλύπτει η Ρεβυθούσα.

Το ελληνικό κράτος θα μπορεί να εφοδιάζει πλοία με LNG το 2019, σε πρώτη φάση, με βυτιοφόρα και το 2020 με ειδικά πλοία τα γνωστά ως bunker vessels.

Ηλεκτρισμός

Η χρήση του ηλεκτρισμού ως εναλλακτικού καυσίμου για τα πλοία είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Πρόκειται για την ταχυτέρα αναπτυσσόμενη τεχνολογία στη ναυτιλία, παγκοσμίως, με ιδανικό πεδίο εφαρμογής την Ελλάδα. Ανοίγει νέες προοπτικές με σημαντικά περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τα ελληνικά λιμάνια, ενισχύοντας τη νησιωτικότητα και τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών. Το σχέδιο εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Electrification in the Eastern Mediterranean- (Εlemed).

Πρόσφατα έγινε μεγάλη συζήτηση με θέμα τις δυνατότητες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία στο λιμάνι του Κόπερ της Σλοβενίας.

Η Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Violeta Bulc αναφέρθηκε στα μελλοντικά σχέδια της ΕΕ να υποστηρίξει με εργαλεία χρηματοδότησης τα λιμάνια που σκοπεύουν να στραφούν σε νέες καινοτόμες τεχνολογίες που αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Ο Νικόλας Πατεράκης, Chief Operating Officer στη Neptune Lines, από τη σκοπιά των πλοιοκτητών, αναφέρθηκε σε οικονομικά κίνητρα και οφέλη που θα ενθαρρύνουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να υιοθετήσουν καινοτόμες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τον ηλεκτρισμό ως πηγή ενέργειας για τα πλοία.

Ειδικότερα για την ναυτιλία ο ηλεκτρισμός, σύμφωνα με τους ειδικούς, προσφέρει το σημαντικό πλεονέκτημα του εκμηδενισμού των ρύπων, στα λιμάνια και τις κοντινές διασυνδέσεις, δηλαδή εκεί που το κοινωνικό κόστος είναι ουσιαστικό. Άρα το πρώτο όφελος είναι κοινωνικό. Επίσης, το περιβαλλοντικό όφελος είναι ισχυρό και θα ενισχύεται όλο και περισσότερο με την αναμενόμενη βελτίωση των μέσων ηλεκτροπαραγωγής.

Το αναπτυξιακό και οικονομικό όφελος αναμένεται επίσης να αποτελέσει το κλειδί αφού το οικονομικό κίνητρο οδηγεί πιο γρήγορα στην ευρεία εφαρμογή νέας τεχνολογίας.

Η Δράση Εlemed, όπως ονομάζεται προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως ναυτιλιακό καύσιμο, αποσκοπώντας να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιεί μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων σε τρεις χώρες, την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Σλοβενία και σε τέσσερα λιμάνια κατά μήκος του Νότιο-Ανατολικού θαλάσσιου διαδρόμου -Κόπερ, Κυλλήνη, Πειραιάς, Λεμεσός- περιορίζοντας δραστικά τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές κοντά και γύρω από τα λιμάνια.

Στο πλαίσιο του Εlemed, θα γίνει η πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, στο λιμάνι της Κυλλήνης.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr 

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

c779db6915d98e93d61e52745911904d_XL

Ο υπολογισμός του ΕΝΦΙΑ φέτος γίνεται «σπαζοκεφαλιά» αφού μπορεί να αλλάζει η τιμή ζώνης σε μια περιοχή, αλλά ο ΕΝΦΙΑ να παραμένει ο ίδιος. Και αντίστροφα, μπορεί να παραμένει ίδια η τιμή ζώνης, αλλά ο ΕΝΦΙΑ να αλλάζει.

26d91ace05ff9c6e782cb3ac72be9c78_XL

Στο τέλος του 2019 θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει, μετά από μία επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ το νέο ξενοδοχείο του ομίλου Λάμψα στο Σύνταγμα, το οποίο πιθανότατα θα φιλοξενήσει το brand των πολυτελών boutique ξενοδοχείων του ομίλου Accor τα Μgallery, σηματοδοτώντας μία ακόμη «ακριβή» άφιξη στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας.

d62bdad216d085f9fa858c5dc48db1a8_XL

Μεγαλύτερη διείσδυση στην ελληνική αγορά μεταφορών πέραν των επιβατικών και εμπορευματικών τρένων, δρομολογεί το επόμενο διάστημα ο όμιλος της Ferrovie dello Stato Italiane (FS Italiane), στον οποίο ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

tsakalotos-eurogroup_main01

Χωρίς "γραβάτα" για το χρέος στο Eurogroup της Πέμπτης - "Έφυγε για …διακοπές" η μακροχρόνια ελάφρυνση σε βάθος χρόνου - Επιτήρηση 4 φορές τον χρόνο λέει η Κομισιόν - Το παρασκήνιο από τις επαφές Τσακαλώτου με τους δανειστές στην Αθήνα

18