Το καναδικό fund PSP στην κούρσα για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας

Το καναδικό fund PSP στην κούρσα για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας

Στη λίστα των υποψηφίων και η γαλλική Egis που ανήκει πλειοψηφικά στο Γαλλικό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

Το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP που ελέγχει κατά 40% το Ελευθέριος Βενιζέλος και η γαλλική Egis που ανήκει πλειοψηφικά στο Γαλλικό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, θα είναι μεταξύ των υποψηφίων για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος, ύστερα από πολλές αναβολές έχει προσδιοριστεί για τις 16 Φεβρουαρίου, εξαιτίας όμως των εκκρεμοτήτων του έργου υπάρχουν αιτήματα από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για νέα παράταση του διαγωνισμού.

Οι Καναδοί μέσω της Ισπανικής εταιρείας παραχωρήσεων Roadis που διαχειρίζεται περισσότερα από 1.610 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων σε ΗΠΑ, Ισπανία, Ινδία, Βραζιλία, Μεξικό και πρόσφατα στην Πορτογαλία, προσέρχονται στο διαγωνισμό, με τον Άκτωρα. Πρόκειται για ένα πολύ ισχυρό σχήμα που μπαίνει στην μάχη από θέση ισχύος καθώς οι Αττικές Διαδρομές, η εταιρεία που λειτουργεί την Αττική οδό  και ελέγχεται πλειοψηφικά από τον όμιλο Ελλάκτωρ διαθέτει μακροχρόνιο συμβόλαιο λειτουργίας των διοδίων της Εγνατίας.

Άλλη μια έκπληξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αποτελεί το δεύτερο σχήμα. Η ΕGIS, η οποία στην χώρα μας ελέγχει το 0,04% της Αττικής Οδού, προσέρχεται στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου σε συνεργασία με την Τέρνα. Η διεθνής εταιρεία με δραστηριότητες στον τομέα των υποδομών, των μεταφορών, του νερού και της ενέργειας, λειτουργεί 2.800 χιλιόμετρα οδικών υποδομών και 59 χιλιόμετρα σηράγγων  που χρησιμοποιούνται καθημερινά από 2.500.000 οχήματα. Ειδικά, στον τομέα των παραχωρήσεων, η Egis διαθέτει 40 συμβάσεις σε 19 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Το διαζύγιο με τον Άκτωρα επισφραγίζει και στην νέα διαγωνιστική διαδικασία η Γαλλική Vinci, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες θα προσδεθεί στο άρμα του ομίλου Μυτιληναίου και της ΜΕΤΚΑ. Οι δύο εταιρείες, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, συγκροτούν ένα τρίτο ισχυρό πόλο που θα διεκδικήσει τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο. Την τελευταία φορά που ο πολυεθνικός όμιλος συμμάχησε με τον Άκτωρα ήταν στο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Η κοινοπραξία είχε ζητήσει παράταση του διαγωνισμού, η οποία όμως δεν δόθηκε από το υπουργείο Υποδομών, με αποτέλεσμα να μην συμμετάσχει στον διαγωνισμό και να καταλήξει το έργο, στο σχήμα Τέρνα-GMR.

Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, η οποία σέρνεται από το 2013, θα προσελκύσει το ενδιαφέρον 1 - 2  ακόμη σχημάτων. Βέβαιη πρέπει να θεωρείται η διεκδίκηση του έργου από την J&P Αβαξ, η οποία ετοιμάζει την κάθοδό της στο έργο σε συνεργασία επίσης με διεθνές fund. Υπό διερεύνηση είναι η συμμετοχή της Ιντρακάτ.

Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney.gr


ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

crete

Η ΓΕΚ-Τέρνα, η Ελλάκτωρ και η εταιρεία Μυτιληναίος σε συνεργασία με μεγάλη Ισπανική εταιρεία, θα είναι σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των υποψηφίων που θα διεκδικήσουν το μεγάλο οδικό έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

ahts

Μέχρι το Α’ τρίμηνο του 2019, 31.500 νέοι άνεργοι επιστήμονες θα εργαστούν με μισθούς σημαντικά υψηλότερους του κατώτατου, για την ανάσχεση ή αντιστροφή του brain drain, δήλωσε η υπουργός Εργασίας κατά την ομιλία της σε ανοικτή εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στο Αιγάλεω

ermou_aspromavri_main

Στην 57η θέση μεταξύ 140 οικονομιών του πλανήτη η ελληνική - 62,1/100 η βαθμολογία της Ελλάδας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του World Economic Forum - Απομακρύνεται περαιτέρω από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της, μας άφησαν πίσω και Βουλγαρία - Ρουμανία - Αναποτελεσματικό Δημόσιο, γραφειοκρατία, πολιτική αστάθεια, προβληματικές τράπεζες και θεσμοί μεταξύ των παθογενειών της Ελλάδας, υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕ

21