Παράνοια στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου!

Παράνοια στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου!

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει την πτωτική  της πορεία το κατακαλόκαιρο. Όμως η εικόνα που υπάρχει είναι αντιφατική. Από τη μία αρκετοί μεγάλοι εφοπλιστές δένουν τα πλοία τους αφού  είναι ζημιογόνα και την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι αγοράζουν ακόμη  υπερήλικα φορτηγά πλοία αφού περιμένουν άνοδο της αγοράς.

Παράνοια στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου!
Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει την πτωτική  της πορεία το κατακαλόκαιρο. Όμως η εικόνα που υπάρχει είναι αντιφατική. Από τη μία αρκετοί μεγάλοι εφοπλιστές δένουν τα πλοία τους αφού  είναι ζημιογόνα και την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι αγοράζουν ακόμη  υπερήλικα φορτηγά πλοία αφού περιμένουν άνοδο της αγοράς. 

Όσο αφορά  ο θέμα των πτωτικών commodity prices ( μείωση τιμών εμπορευμάτων)  οι traders του iron/ore ξέρουν ότι  η Κίνα θα αγοράσει από αυτούς Χ ποσότητα στους επόμενους 2‐3 μήνες. Οι τιμές του iron/ore είναι σε πτωτική πορεία. Έχουν χάσει κοντά στο 30% από τις τιμές Απριλίου 2010.  

Έτσι κάθε εβδομάδα που οι τιμές πέφτουν οι «έμποροι» των commodities που είναι και charterers (ναυλωτές) επωφελούνται από
Κλείσιμο

τις τιμές που πέφτουν και επαναδιαπραγματεύονται νέα συμβόλαια και ναυλοσύμφωνα  σε χαμηλές τιμές.  
«Είναι φυσικό όταν βλέπεις τον όγκο των πωλήσεων σου να πέφτει αναγκάζεσαι να ρίξεις τις τιμές σου ώστε να δώσεις κίνητρο να αγοράσουν από εσένα» επισημαίνει ο ναυλομεσίτης και οικονομικός αναλυτής Γιάννης Ν.Κοτζιάς:  
«Αν σκεφτείτε ότι εδώ μιλάμε για εκατομμύρια τόνους φορτίων που διακινούνται κάθε μήνα δια θαλάσσης και ένα δολάριο να ωφεληθούν οι traders από την τιμή αγοράς/πώλησης του προϊόντος και

από ένα δολάριο στον ναύλο μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε για τι ποσά μιλάμε… και φυσικά δεν μιλάμε για όφελος ενός δολαρίου αλλά πολλών…!!! Ακόμα μη δίνοντας φορτία στην αγορά,

δημιουργώντας μια «εικονική έλλειψη», τα πλοία που «κάθονται» idle (ανενεργά) και περιμένουν στην σειρά σαν «επαίτες» πότε κάποιο νέο «οποιοδήποτε» φορτίο θα βγει στον αέρα… θα πουν και

ευχαριστώ» καταλήγει ο Γ.Ν.Κοτζιάς. 

Ειδικότερα,  μέσα σε επτά  εβδομάδες ο δείκτης ξηρού φορτίου  μετράει απώλειες σε ποσοστό περίπου 60% φθάνοντας   τις 1.700 μονάδες  με εβδομαδιαία απώλεια 9,57%.  
«Γιατί πάντα μια λογική εξήγηση βεβαίως και υπάρχει βασισμένη σε market fundamentals» επισημαίνει ο  Γιάννης Ν.Κοτζιάς:  

« Τα οικονομικά νούμερα από την Κίνα επαληθεύουν την κατάσταση. Οι εισαγωγές Iron/ore για τον μήνα Ιούνιο είναι πεσμένες κατά 9% και οι εισαγωγές κάρβουνου μειωμένες κατά 8% για τον ίδιο μήνα. Δεν είναι

τυχαίο ότι η πτώση στα ναύλα είναι μεγαλύτερη στα πλοία που κατά το πλείστον μεταφέρουν αυτά τα δύο σημαντικότερα για την Κίνα εμπορεύματα. Η μεταφορά από Βραζιλία και Αυστραλία για Κίνα

είναι σημαντικά πεσμένες και βλέπουμε ότι η ζήτηση από την Κίνα, που για τα 5 χρόνια το λιγότερο αποτελεί την κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλίας και οριοθετεί τα υψηλά ναύλα σε

παγκόσμιο επίπεδο, είναι σημαντικά πεσμένη» . 
 
 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης