Νέο crash test για τις τράπεζες στη ναυτιλία
Νέο crash test για τις τράπεζες στη ναυτιλία
Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κλυδωνίζεται τις τελευταίες εβδομάδες, με τη ναυλαγορά να σημειώνει ραγδαία...
Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κλυδωνίζεται τις τελευταίες εβδομάδες, με τη ναυλαγορά να σημειώνει ραγδαία πτώση, τις τράπεζες να ανησυχούν αφού βλέπουν τις τιμές των πλοίων, τόσο των νεότευκτων όσο και των μεταχειρισμένων, να πέφτουν, ενώ μειώνονται οι χρηματοδοτήσεις.
Οι τράπεζες οδηγούνται σε νέο τεστ αντοχής το οποίο θα είναι δυσκολότερο από αυτό της διετίας 2008-2009.
Οι τράπεζες παρακολουθώντας το θετικό αυτό κλίμα των ναυτιλιακών αγορών έδειξαν το πρώτο εξάμηνο του 2010 να ακολουθούν τις επιλογές των Ελλήνων εφοπλιστών και να χρηματοδοτούν είτε νέες κατασκευές πλοίων είτε αγορές μεταχειρισμένων με αυξημένα βέβαια περιθώρια κέρδους.
«Όμως η πρόσφατη πτώση των ναύλων έχει προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στην αγορά και κάποια αναστάτωση στις τράπεζες, οι οποίες βλέπουν από τη μια τις τιμές των νεόκτιστων αλλά και των μεταχειρισμένων πλοίων που χρηματοδοτούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα από την άλλη παρακολουθούν τους ναύλους να βρίσκονται σε συνεχή μεταβλητότητα γεγονός που επιτείνει τη νευρικότητα και αυξάνει την ανησυχία έστω και για το εγγύς μέλλον.
Παράλληλα οι ευρωπαϊκές τράπεζες αναμένουν τις λεπτομέρειες των «τεστ αντοχής» που θα υποστούν τις οποίες αποφασίζουν οι υπουργοί Οικονομικών των 16 χωρών της Ευρωζώνης στις Βρυξέλλες» επισημαίνει ο Γιώργος Ξηραδάκης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC:
«Το βασικό ερώτημα που αναμένεται να απαντηθεί είναι το ποσοστό των επισφαλειών που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να αφαιρεθεί από το ενεργητικό κάθε τράπεζας (το αναφερόμενο ως haircut) λόγω έκθεσής της σε κρατικά ομόλογα διαφόρων χωρών που παρουσιάζουν προβλήματα χρέους. Η βασική επίπτωση αυτών των διεργασιών είναι η μειωμένη κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών η οποία θα τις οδηγήσει σε μείωση των νέων χρηματοδοτήσεων τουλάχιστον μέχρι να καταφέρουν να αυξήσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια. Έτσι η ναυτιλία βρίσκεται πάλι εν μέσω συμπληγάδων».
Οι τράπεζες οδηγούνται σε νέο τεστ αντοχής το οποίο θα είναι δυσκολότερο από αυτό της διετίας 2008-2009.
Οι τράπεζες παρακολουθώντας το θετικό αυτό κλίμα των ναυτιλιακών αγορών έδειξαν το πρώτο εξάμηνο του 2010 να ακολουθούν τις επιλογές των Ελλήνων εφοπλιστών και να χρηματοδοτούν είτε νέες κατασκευές πλοίων είτε αγορές μεταχειρισμένων με αυξημένα βέβαια περιθώρια κέρδους.
«Όμως η πρόσφατη πτώση των ναύλων έχει προκαλέσει μεγάλη αναταραχή στην αγορά και κάποια αναστάτωση στις τράπεζες, οι οποίες βλέπουν από τη μια τις τιμές των νεόκτιστων αλλά και των μεταχειρισμένων πλοίων που χρηματοδοτούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα από την άλλη παρακολουθούν τους ναύλους να βρίσκονται σε συνεχή μεταβλητότητα γεγονός που επιτείνει τη νευρικότητα και αυξάνει την ανησυχία έστω και για το εγγύς μέλλον.
Παράλληλα οι ευρωπαϊκές τράπεζες αναμένουν τις λεπτομέρειες των «τεστ αντοχής» που θα υποστούν τις οποίες αποφασίζουν οι υπουργοί Οικονομικών των 16 χωρών της Ευρωζώνης στις Βρυξέλλες» επισημαίνει ο Γιώργος Ξηραδάκης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC:
«Το βασικό ερώτημα που αναμένεται να απαντηθεί είναι το ποσοστό των επισφαλειών που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να αφαιρεθεί από το ενεργητικό κάθε τράπεζας (το αναφερόμενο ως haircut) λόγω έκθεσής της σε κρατικά ομόλογα διαφόρων χωρών που παρουσιάζουν προβλήματα χρέους. Η βασική επίπτωση αυτών των διεργασιών είναι η μειωμένη κεφαλαιακή επάρκεια των τραπεζών η οποία θα τις οδηγήσει σε μείωση των νέων χρηματοδοτήσεων τουλάχιστον μέχρι να καταφέρουν να αυξήσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια. Έτσι η ναυτιλία βρίσκεται πάλι εν μέσω συμπληγάδων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα