Η άρση του καμποτάζ στο υπουργικό Συμβούλιο

Η άρση του καμποτάζ στο υπουργικό Συμβούλιο

Στο υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε το Νομοσχέδιο  για την άρση του καμποτάζ. Από τα υπάρχοντα επίσημα  στοιχεία, προκύπτει  ότι:  Η πλήρης απαγόρευση σε πλοία με σημαία άλλων χωρών  να δραστηριοποιούνται στο χώρο της  κρουαζιέρας στην Ελλάδα, αφενός οδήγησαν σε συρρίκνωση του κλάδου της κρουαζιέρας αφετέρου, είχαν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά...

Η άρση του καμποτάζ στο υπουργικό Συμβούλιο
Στο υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε το Νομοσχέδιο  για την άρση του καμποτάζ.
Από τα υπάρχοντα επίσημα  στοιχεία, προκύπτει  ότι:

  • Η πλήρης απαγόρευση σε πλοία με σημαία άλλων χωρών  να δραστηριοποιούνται στο χώρο της  κρουαζιέρας στην Ελλάδα, αφενός οδήγησαν σε συρρίκνωση του κλάδου της κρουαζιέρας αφετέρου, είχαν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά της σχετικής δραστηριότητας σε άλλες χώρες.
  • Σε σχέση με τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η πλήρης απαγόρευση ισχύει μόνο στην Ελλάδα.
  • Ο ετήσιος  ρυθμός ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής κρουαζιέρας αγγίζει το 12%. Μάλιστα ο κλάδος της κρουαζιέρας διαπιστώνεται ότι είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στον τουριστικό τομέα.
  • Το 2009 – χρονιά διεθνούς κρίσης – ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια σε όλο τον κόσμο 13 εκατ. Τουρίστες, 440.000 περισσότεροι από το 2008 (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιριών Κρουαζιερόπλοιων ΗΠΑ και νήσων Καραϊβικής).
  • Αν και μεταξύ των Μεσογειακών χωρών η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα, το 2008 αποβιβάστηκε μόνο το 6,5% των επιβατών της κρουαζιέρας, λόγω του καμποτάζ, ενώ στην Ιταλία το 40%. Έτσι, από το σύνολο των άμεσων δαπανών κρουαζιέρας (2008) η Ιταλία εισέπραξε το 30,4%, ενώ η Ελλάδα μόνο 3,3%.

Στο Σχέδιο Νόμου προβλέπεται ότι:
   
Κλείσιμο
  • Το πλοία  που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι κατ’ ελάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες.

  • Οι  πλοιοκτήτριες εταιρίες υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση, μέχρι τριετούς διάρκειας, η οποία μπορεί να παραταθεί. Με τη σύμβαση αυτή ρυθμίζονται ιδίως τα εξής θέματα:
    1. Η απασχόληση και ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, καθώς και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την πρόσληψη αυτών,
    2. Η βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού, η οποία θα εισπράττεται στο λιμάνι αφετηρίας του ταξιδιού. Τα έσοδα από τις εισφορές θα διατεθούν υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών  (Κ.Α.Α.Ν.). Το ύψος της εισφοράς θα ορίζεται με απόφαση του ΥΠΟΙΑΝ. Για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που θα περιλαμβάνεται στο ταξίδι, θα γίνεται μείωση του τέλους κατά 7%. 
    3. Η τυχόν διενέργεια επενδύσεων στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες
    4. Οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης και οποιαδήποτε άλλη αναγκαία ρύθμιση για την εφαρμογή του νόμου.
 
  • Με  κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας  και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, καθορίζεται το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων αυτών, εξασφαλίζεται η ενιαία εφαρμογή τους για όλα τα πλοία και προσδιορίζονται τα κριτήρια για κάθε πλοίο, όπως η μεταφορική ικανότητα, η στελέχωση του πλοίου, ο αριθμός των δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των διεθνών συμβάσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Οι συμβάσεις  των Ελλήνων που προσλαμβάνονται, διέπονται από τις, εκάστοτε ισχύουσες στην Ελλάδα, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ειδικότητάς τους. Οι εργαζόμενοι παραμένουν ασφαλισμένοι στον φορέα ασφάλισής τους, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και με τους ίδιους όρους ασφάλισης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης