Και ενδοκυβερνητική κόντρα για την ακτοπλοϊα

Και ενδοκυβερνητική κόντρα για την ακτοπλοϊα

Έντονο πονοκέφαλο προκαλούν στην κυβέρνηση οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοϊας εν όψει και της μεγάλης πασχαλινής  εξόδου. Πονοκέφαλος ο οποίος γίνεται χειρότερος μετά τη διάσταση απόψεων που υπάρχει στον τρόπο αντιμετώπισης του θέματος, μεταξύ του κυβερνητικού εκπροσώπου Θοδωρή Ρουσόπουλου και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας , Γιώργου Βουλγαράκη.

Στις αρχές της περασμένη εβδομάδας, πιο συγκεκριμένα την περασμένη Δευτέρα,  ο Γιώργος Βουλγαράκης , στο περιθώρι

Και ενδοκυβερνητική κόντρα για την ακτοπλοϊα

Έντονο πονοκέφαλο προκαλούν στην κυβέρνηση οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοϊας εν όψει και της μεγάλης πασχαλινής  εξόδου. Πονοκέφαλος ο οποίος γίνεται χειρότερος μετά τη διάσταση απόψεων που υπάρχει στον τρόπο αντιμετώπισης του θέματος, μεταξύ του κυβερνητικού εκπροσώπου Θοδωρή Ρουσόπουλου και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας , Γιώργου Βουλγαράκη.

Στις αρχές της περασμένη εβδομάδας, πιο συγκεκριμένα την περασμένη Δευτέρα,  ο Γιώργος Βουλγαράκης , στο περιθώριο συνέντευξης τύπου για τα λιμάνια, αναφέρθηκε στην ακτοπλοϊα και ζήτησε από τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις «αυτοσυγκράτηση» σε ό,τι αφορά το θέμα των αυξήσεων. Την επομένη το θέμα το «σήκωσαν» τα ΜΜΕ , με αποτέλεσμα να κάνει δήλωση ο κυβερνητικός εκπρόσωπος , Θοδωρής Ρουσόπουλος, όπου  έστελνε ξεκάθαρο μήνυμα προς τις επιχειρήσεις: «Το κράτος διατηρεί το δικαίωμα να ανακαλέσει την απελευθέρωση των ναύλων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όταν διαπιστώσει καταχρηστικές συμπεριφορές, και να παραπέμψει την όποια εταιρεία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού» και προσέθεσε:
«Το κράτος οφείλει να ενισχύει τους μηχανισμούς ελέγχου σε όλους τους τομείς.»

Τρεις ημέρες αργότερα , ο Γιώργος Βουλγαράκης κάλεσε τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο γραφείο του . Ο Γ. Βουλγαράκης, ζήτησε από τους εκπροσώπους των εταιριών να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση στις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων και να τις περιορίσουν στις απολύτως απαραίτητες, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η διεθνής αύξηση των τιμών του πετρελαίου.

Επίσης κάλεσε τις εταιρίες να αποσαφηνίσουν την ακτοπλοϊκή τους πολιτική, ενώ έδωσε εντολή στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για παρακολούθηση σε καθημερινή βάση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Η διαφοροποίηση
Μετά το τέλος της συνάντησης ο Γιώργος Βουλγαράκης, ρωτήθηκε  εάν υπάρχει θέμα ανάκλησης της απελευθέρωσης, όπως είπε ο Θοδωρής Ρουσόπουλος. Με την  απάντησή του ο υπουργός Ε.Ν. διαχώρισε τη θέση:  

«Δε νομίζω ότι πρέπει να φθάσουμε σε τέτοια σημεία διότι πιστεύω ότι υπάρχει πάντα το modus vivendi και μπορεί κανείς να συζητήσει με όρους αμοιβαίας κατανόησης. Αυτό όπως αντιλαμβάνεστε είναι το έσχατο μέσο που θα καταφύγει η πολιτεία. Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα φθάσουμε στο σημείο αυτό, αφού γίνεται ένας διάλογος με επιχειρήματα, ο οποίος ξεκινά από την κοινή αφετηρία να εξυπηρετηθούν τα νησιά, οι πολίτες, οι γραμμές και φυσικά οι εταιρείες να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Γνωρίζουν πάντως οι εταιρείες τις δυνατότητες που έχει το Υπουργείο» και προσέθεσε:  

«Εγώ αυτό που θέλω να πώ άλλη μια φορά είναι ότι μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η συγκράτηση των τιμών και η αποσαφήνιση των δρομολογίων. Τώρα είναι η περίοδος όπου τα δρομολόγια ουσιαστικά οριστικοποιούνται και οι τιμές διαμορφώνονται. Σ’ αυτό το κρίσιμο σημείο φώναξα όλους τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών για να τους επιστήσω την προσοχή ότι  το κράτος το ενδιαφέρει να υπάρχουν τέτοια επίπεδα τιμών διακίνησης που να είναι ανεκτά και αποδεκτά από την πολιτεία και φυσικά από τους πολίτες» είπε ο υπουργός και κατέληξε:

«Η συγκράτηση τιμών αφορά την τρέχουσα περίοδο την περίοδο που θα πληρώσει  ο Έλληνας πολίτης γιατί για αυτή μιλάμε».     

Τιμές ανά  προορισμό
Λόγω του γεγονότος  ότι το Πάσχα πέφτει εφέτος αργά και σε συνδυασμό  με το ότι η 1η Μαϊου  είναι Πέμπτη του Πάσχα, η επιβατική κίνηση  αναμένεται αυξημένη σε σύγκριση με πέρσι. Από το βράδυ της Μεγάλης Τετάρτης  τα πλοία θα  είναι γεμάτα με προορισμός την Παροναξία, Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη αλλά και για Σύρο-Τήνο-Μύκονο. Η κίνηση θα κορυφωθεί  την Μεγάλη Παρασκευή. Όσο αφορά την επιστροφή  υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στις κρατήσεις  εισιτηρίων καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας που ακολουθεί το Πάσχα.

Κλείσιμο

Οι τιμές είναι ανεβασμένες. Ενδεικτικά θα αναφερθούμε στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για μία διαδρομή, κατ’ άτομο,  χωρίς την επιστροφή. 

  1. Για τη Μύκονο το εισιτήριο  με ταχύπλοο φθάνει τα 87,7 ευρώ και το Ι.Χ. 84 ευρώ, ενώ με συμβατικό πλοίο  η α’ θέση φθάνει τα 48,5 ευρώ και το Ι.Χ. 81 ευρώ ενώ το εισιτήριο της οικονομικής  κοστίζει 30,5 ευρώ
  2. Για την Πάρο, με ταχύπλοο το εισιτήριο είναι  86,5 ευρώ και το Ι.Χ. 83. Με συμβατικό πλοίο  στην α’ θέση στο εισιτήριο κοστίζει  46 ευρώ, στην οικονομική θέση  29 ευρώ και το Ι.Χ. 80 ευρώ.
  3. Για Τήνο  με ταχύπλοο το εισιτήριο φθάνει τα  80 ευρώ και το Ι.Χ. 78. Με συμβατικό πλοίο το εισιτήριο α’ θέσης  είναι  44,5 ευρώ, στην οικονομική  28 και στο Ι.Χ. 75ευρώ.
  4. Για Σαντορίνη, με ταχύπλοο το εισιτήριο μπορεί να κοστίσει έως και  101 ευρώ το άτομο και το Ι.Χ.. Με συμβατικό πλοίο  στην α’ θέση το εισιτήριο κοστίζει  53,5 ευρώ ,στην οικονομική 33,5 ευρώ και το Ι.Χ. 99 ευρώ.
  5. Για Ρόδο  η τετράκλινη καμπίνα κοστίζει 70 ευρώ το άτομο, η οικονομική θέση  53 ευρώ και το Ι.Χ. 104 ευρώ.
  6. Για Κρήτη, σε καμπίνα, το εισιτήριο φθάνει έως  77 ευρώ το άτομο, στην οικονομική 30 ευρώ  ενώ για το Ι.Χ. το εισιτήριο φθάνει τα 86 ευρώ.
  7. Για Χίο,  το εισιτήριο για καμπίνα κατ’ άτομο φθάνει μέχρι 71 ευρώ, η οικονομική θέση 26 ευρώ και το Ι.Χ. 85.
  8. Για Μυτιλήνη η καμπίνα κατ’ άτομο φθάνει έως και 77 ευρώ, η οικονομική θέση 32 ευρώ και το Ι.Χ. 98 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης