Προς κοινή διαφημιστική καμπάνια για τα ελληνικά προϊόντα

Προς κοινή διαφημιστική καμπάνια για τα ελληνικά προϊόντα

Οι πιο παλιοί θα θυμούνται ασφαλώς τη διαφήμιση του ’80 με τον ηθοποιό Νίκο Παπαναστασίου, τον περίφημο...

Προς κοινή διαφημιστική καμπάνια για τα ελληνικά προϊόντα
Οι πιο παλιοί θα θυμούνται ασφαλώς τη διαφήμιση του ’80 με τον ηθοποιό Νίκο Παπαναστασίου, τον περίφημο «εισαγόμενο», ο οποίος με τη γνωστή νεοελληνική τάση επίδειξης αναφερόταν στα γκλαμουράτα εισαγόμενα ρούχα του, όμως την ίδια ώρα περίμενε στην ουρά του Ταμείου Ανεργίας.

Κι αν αυτή η καμπάνια είχε στόχο τη στήριξη της εγχώριας αγοράς, μια αντίστοιχη, λιγότερο ίσως χιουμοριστική αλλά εξόχως επείγουσα, ηλεκτρονική διαφήμιση έχει ξεκινήσει αναφορικά με την προτίμηση που πρέπει οι να δείξουν Έλληνες στα καταναλωτικά αγαθά από την πατρίδα μας.

Η προτίμηση γίνεται επιτακτική λόγω της οικονομικής συγκυρίας που οδηγεί τη χώρα μας σε αδιέξοδο. Μέσω λοιπόν γκρουπ στο Facebook ή άλλων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, ένα βουβό κίνημα στήριξης της εγχώριας παραγωγής βρίσκεται σε εξέλιξη.

Tα posts είναι ενδεικτικά. «Εάν οι μισοί Έλληνες επέλεγαν για τις καθημερινές τους ανάγκες προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, όχι μόνο θα λύναμε το μεγαλύτερο μέρος των οικονομικών προβλημάτων της χώρας, αλλά θα εξασφαλίζαμε απασχόληση για τους Έλληνες».

Κλείσιμο


 «Προτιμάτε τα ελληνικά προϊόντα, έτσι στηρίζετε την εγχώρια παραγωγή. Το όφελος για την οικονομία μας θα είναι τεράστιο και έτσι αυξάνουμε τις πιθανότητες να ωφεληθούμε όλοι μας βραχυμακροπρόθεσμα». «Ψωνίζω από σούπερ μάρκετ κατά κύριο λόγο ελληνικά προϊόντα, ενώ τελευταία αγόρασα ελληνικά παπούτσια (boxer) και γενικά επιδιώκω την αγορά εγχώριων προϊόντων».

Ήδη το κίνημα αυτό έχει ισχυροποιηθεί αλλά και μεταφραστεί σε μια πρώτη τάση αύξησης των πωλήσεων κυρίως ελληνικών τροφίμων.

Σύμφωνα με πηγές από τα σούπερ μάρκετ, για παράδειγμα οι πωλήσεις τυριών με ονομασία προέλευσης παρουσιάζει σχετική αύξηση (περί το 5%), αυξητικά κινούνται οι πωλήσεις των εγχώριων κρασιών (κοντά στο 3%) και ποτών που φέρουν τη σφραγίδα της πατρίδας μας όπως το τσίπουρο ή το ούζο (+10%).
Το ίδιο συμβαίνει και με μια σειρά από φίρμες  όπως η ελληνική εταιρεία ΜΕΓΑ, η ΦΑΓΕ, η ΛΟΥΞ, τα μακαρόνια Μέλισσα, τα όσπρια Τρία Αλφα και Agrino ή οι σοκολάτες Ιον οι οποίες παρουσιάζουν άνοδο πωλήσεων.

Και διαφημιστική προβολή, αλλά χωρίς τη συνδρομή του κράτους

Εγκυρες πηγές της αγοράς δεν αποκλείουν, μάλιστα, το ενδεχόμενο ακόμα και συντονισμού μεταξύ μεγάλων επιχειρήσεων, οι οποίες ενδέχεται να οργανώσουν μεταξύ τους διαφημιστική καμπάνια προτίμησης των ελληνικών προϊόντων.

Την πρωτοβουλία ήδη έχουν συζήτησαν στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας τρεις γνωστοί για τον θεσμικό τους ρόλο επιχειρηματίες, ενώ κατατέθηκε μέχρι και η ιδέα της συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Πάντως, παράγοντες του υπουργείου δεν δείχνουν διατεθειμένοι να συνδράμουν μια τέτοια ενέργεια κατά το πρότυπο της δεκαετίας του 1980, καθώς υπάρχουν φόβοι για τις αντιδράσεις των πολυεθνικών, ιδιαίτερα σε μια περίοδο προσπάθειας προσέλκυσης νέων επενδύσεων. Όπως και να ’χει, πάντως, άμεσα αναμένονται κινήσεις που θα αξιοποιήσουν το κλίμα υπέρ των ελληνικών προϊόντων.

Στον αντίποδα βέβαια των παραπάνω υπάρχουν και εκείνοι που αναφέρονται στα ελληνικά προϊόντα ως αδικαιολόγητα ακριβά ή που τονίζουν πως και στις εδώ πολυεθνικές απασχολούνται χιλιάδες Έλληνες. Μάλιστα, αίσθηση προκάλεσε η δημοσιοποίηση σχετικής λίστας με τα μερίδια αγοράς ανά κατηγορία δραστηριοποίησης την προηγούμενη εβδομάδα από μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα. Μια δημοσιοποίηση που αποδόθηκε σε στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, η οποία όμως τελικά φαίνεται πως δόθηκε από μεγάλο λιανέμπορο με στόχο να πλήξει τη βιομηχανία.

Όπως και να ’χει, όμως, η τάση υπεράσπισης της εγχώριας παραγωγής είναι παραπάνω από ξεκάθαρη. Δεν είναι τυχαία πρόσφατη ανάρτηση, η οποία διακινήθηκε σε περισσότερα από 50.000 άτομα στην Ελλάδα που λίγο ως πολύ έγραφε ότι «όταν αγοράζετε εισαγόμενα προϊόντα, ουσιαστικά δίνετε ένα 50% των χρημάτων σας σε εργοστάσια άλλων χωρών που απασχολούν αποκλειστικά αλλοδαπούς».
Η ίδια ανάρτηση υποστήριζε πως «αν η κάθε ελληνική οικογένεια στρέψει 500 ευρώ ετησίως σε ελληνικά αγαθά, τότε για κάθε χίλιες oικογένειες θα αυξηθεί άμεσα η ζήτηση ελληνικών προϊόντων κατά 500.000 ευρώ και θα δημιουργηθεί μια τελική κυκλοφορία χρήματος ισοδύναμη με περίπου 4.500.000 ευρώ στην αγορά. Ή πιο απλά, 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον».

Όσο μπακαλίστικες και να είναι τέτοιες αναλύσεις, είναι σαφές πως ένας νέος αγοραστικός πατριωτισμός έχει γεννηθεί με ανυπολόγιστες συνέπειες για τις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας αλλά και με κέρδη για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Αρκεί φυσικά και οι τελευταίες να μη λειτουργήσουν όπως κάνουν εδώ και πολλά χρόνια, δίδοντας διαρκώς μικρότερα ημερομίσθια και λειτουργώντας αντιαναπτυξιακά με μοναδικό κίνητρο των πλουτισμό μερικών μόνο οικογενειών.
Ανάλογη θα πρέπει να πούμε ότι είναι και η προοπτική σε ό,τι αφορά τις καλοκαιρινές διακοπές, ενώ αίσθηση επίσης υπάρχει η επισήμανση ώστε οι καταναλωτές να προσέχουν τα bar codes τα οποία σε ό,τι αφορά τη χώρα μας ξεκινούν από τον αριθμό 520. Δεν θα πρέπει φυσικά να ξεχνάμε πως το πρόβλημα που πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές είναι ότι τα προϊόντα, σύμφωνα με μια ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα, δεν επιτρέπεται να αναγράφουν τη χώρα προέλευσης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης