FAZ: Φόβοι για τη διείσδυση της Κίνας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

FAZ: Φόβοι για τη διείσδυση της Κίνας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Η Γερμανική εφημερίδα προδημοσιεύει έκθεση της EBRD για την κινεζική επιρροή μέσω επενδύσεων στη ΝΑ Ευρώπη - Αναφέρει ότι ο Πειραιάς είναι η αρχή για τις ευρωπαϊκές φιλοδοξίες της Κίνας - Η επένδυση πέτυχε και τώρα θέλουν και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σημειώνει 

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung της Φρανκφούρτης παρουσιάζει έκθεση που συνέταξε ο οικονομολόγος Γενς Μπάστιαν με θέμα την κινεζική οικονομική διείσδυση στη ΝΑ Ευρώπη για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Σύμφωνα με την έκθεση η Κίνα με πρώτες αφετηρίες την Ελλάδα και τη Σερβία προωθεί στρατηγικά την παρουσία της στην ευρωπαϊκή ήπειρο. 

Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι επί των τελευταίων ημερών της πρωθυπουργίας του Κώστα Καραμανλή το 2009 είχε ουσιαστικά ολοκληρωθεί η παραχώρηση του λιμένος Πειραιώς στην κινεζική Cosco. Η κινεζική αυτή επένδυση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και σήμερα ο Πειραιάς ανήκει στα δέκα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης. Η επένδυση αυτή διευρύνθηκε και η κινεζική πλευρά εποφθαλμιά τώρα και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι ριψοκίνδυνοι Κινέζοι αναγνώρισαν στην Ελλάδα όχι μόνο την κρίση, αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες που εντάσσονται στα στρατηγικά τους σχέδια.

Και πολιτική εξάρτηση;

Είναι προφανές ότι ο Πειραιάς είναι η αρχή για τις ευρωπαϊκές φιλοδοξίες της Κίνας. Στόχος είναι η διασύνδεση λιμανιών, οδικών και σιδηροδρομικών αρτηριών, κατ' αρχήν κατά μήκος μιας βαλκανικής οδού της μετάξης. Αυτό δείχνουν σχετικές επενδύσεις στην Αλβανία, το Μαυροβούνιο και κυρίως τη Σερβία. Το σχέδιο ολοκληρώνεται από την άλλη πλευρά στη ΝΔ Ευρώπη με επενδύσεις στα λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο, αλλά και σιδηροδρομικούς σταθμούς στη Μαδρίτη και τη Σαραγόσα.

Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Σύμφωνα με την έκθεση της EBRD οι κινεζικές επενδύσεις γίνονται συχνά χωρίς την απαραίτητη διαφάνεια κατά την ανάθεση των έργων. Γι' αυτό και η Κομισιόν εξετάζει τους όρους της κινεζικής επένδυσης ύψους 1 δις ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Βουδαπέστης και Βελιγραδίου. Και βέβαια μακροπρόθεσμα υπάρχει και το ζήτημα της ενδεχόμενης πολιτικής εξάρτησης από το Πεκίνο των χωρών που ευνοούνται από τις κινεζικές επενδύσεις.

Πηγή: Deutsche Welle

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

00df5b5a26ae5481860c8e543

Αν στο Eurogroup της Πέμπτης δεν υπάρξει κάποια συμφωνία το ΔΝΤ δεν μπορεί να ενεργοποιήσει το πρόγραμμά του γιατί χρειάζεται χρόνος για γραφειοκρατικές διαδικασίες δήλωσε ο Μιχάλης Ψαλιδόπουλος

Elta-Dei

Σήμερα, επίσης , η Διοίκηση των ΕΛΤΑ ξεκίνησε τις διαδικασίες για την εξασφάλιση άλλων 22,5 εκατομμυρίων για την καταβολή μέσα στις επόμενες 10 ημέρες και των υπολοίπων οφειλομένων απο λογαριασμούς στη ΔΕΗ

1