Η Ινδία, ευκαιρία ανάπτυξης για την ελληνική ναυτιλία

Η Ινδία, ευκαιρία ανάπτυξης για την ελληνική ναυτιλία

Στα χνάρια της Κίνας  και η Ινδία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την παγκόσμια  ναυτιλιακή βιομηχανία και άρα και της ελληνικής ναυτιλίας. Πολλοί Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν φορτηγά πλοία αποβλέποντας σε συνεργασία με την Ινδία.

Η Ινδία, ευκαιρία ανάπτυξης για την ελληνική ναυτιλία
Με ένα ΑΕΠ που την κατατάσσει στην δέκατη θέση παγκοσμίως και με αγοραστική δύναμη που την εντάσσει στην τρίτη θέση διεθνώς, η Ινδία εξελίσσεται ραγδαία στον τομέα του διεθνούς ναυτικού εμπορίου όπου κατέχει την έκτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα, με 8% της εισαγωγικής και εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας να μεταφέρεται από ιδιόκτητα Ινδικά πλοία, σύμφωνα με τον Vijay Kumar εκπρόσωπο του Shipyards Association της Ινδίας και διευθύνοντα σύμβουλο μίας εκ των μεγαλυτέρων ναυπηγοεπισκευαστικών εταιρειών της Νοτιοασιατικής χώρας. 


«Η ζήτηση σε χωρητικότητα για θαλάσσιες μεταφορές από και προς την Ινδία είναι έντονη ενώ προβλέπουμε σημαντική μελλοντική αύξηση βάση του ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης 8.5%, κάτι που θα ενισχύσει το διεθνές μας εμπόριο κατά 14 μονάδες αυξάνοντας τη πίεση για την επέκταση διαθέσιμης χωρητικότητας που θα διευκολύνει τη μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων προς και από την χώρα μας», τόνισε μεταξύ άλλων ο Kumar με αφορμή την παρουσία για πρώτη φορά στην έκθεση του Ινδικού περιπτέρου στα Ποσειδώνια. 
 
«Σήμερα η χωρητικότητα του ινδικού στόλου φθάνει τα 8 εκατ. GRT και η κυβέρνηση έχει στοχοθετήσει επενδύσεις ύψους $5 δισ. στον τομέα κατασκευής πλοίων με στόχο να βοηθήσει την δημιουργία επιπλέον χωρητικότητας. ‘Όμως η παγκόσμια οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει στην αναβολή αρκετών εκ των προσχεδιασμένων έργων», τόνισε ο κ. Kumar.

Η Ινδία έχει πραγματοποιήσει τεράστια άλματα, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα να την κατατάξουν στην έβδομη θέση παγκοσμίως σε ότι αφορά στην κατασκευή πλοίων κατέχοντας σχεδόν το 2% σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας σημειώσει αύξηση κατά 1,623% τα τελευταία πέντε χρόνια από τότε που κατείχε ένα ασήμαντο 0,1% μερίδιο αγοράς.  
 
«Η πρόοδος μας οφείλεται κυρίως στις παραγγελίες Ευρωπαίων εφοπλιστών, οι οποίοι αποτελούν το 70% του πελατολογίου μας στα βιβλία παραγγελιών μας που αφορούν στην κατασκευή υπεράκτιων έργων, θαλάσσιες εξέδρες άντλησης πετρελαίου καθώς επίσης και σε πλοία τύπου Suez Max.

Προσβλέπουμε στην δημιουργία νέων υποδομών, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να ναυπηγήσουμε πλοία τύπου VLCC ούτως ώστε να κάνουμε περισσότερο ανταγωνιστική την παρουσία μας σε διεθνές επίπεδο», υπογράμμισε ο κ.Kumar. 
 
Το σημερινό μέγεθος της Ινδικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας είναι της τάξεως των $15 δις επιμεριζόμενη ανάμεσα σε εμπορικά και πολεμικά πλοία.

Ο τομέας απασχολεί 100.000 εργαζομένους σε 26 υπερσύγχρονα ναυπηγεία, επτά εκ των οποίων υπάγονται στην δικαιοδοσία της κυβέρνησης. Τα κύρια κέντρα ναυπηγικής δραστηριότητας στην Ινδία βρίσκονται στην Bombay, Gujarat, Calcutta και Kochi, όπου κατασκευάζεται το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής παραγωγής. 
 
Η Ινδική κυβέρνηση αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες προς όφελος των διεθνών επενδυτών με στόχο να προσελκύσει βασικούς παίκτες της αγοράς κατασκευής πλοίων από την Κορέα και την Ιαπωνία προκειμένου να επενδύσουν σε νέα ναυπηγεία στη χώρα. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που αφορούν και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού όπως είναι η Rolls Royce, Daihatsu και η Wartsila, οι οποίες ήδη δραστηριοποιούνται στην Ινδία τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Η Γερμανική ΜΑΝ ήταν η τελευταία εταιρεία που ξεκίνησε την δραστηριότητα της στην πόλη Auranagabad, της Δυτικής Ινδίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης