Νέος κολοσσός με Chrysler-Nissan (!) στα σκαριά
Οι ψίθυροι είχαν ξεκινήσει ήδη από τον περασμένο Γενάρη. Η αγορά έλεγε πως ο δαιμόνιος Κάρλος Γκοσν (Carlos Ghosn), το αφεντικό της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, ο «αναμορφωτής» της ιαπωνικής Nissan και αποδεκτός από όλους ως το «χρυσό παιδί» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κάτι «μαγείρευε». Και τη Δευτέρα το βράδυ τελικά μάθαμε τη ... συνταγή!
Η είδηση έχει να κάνει με μια συμφωνία – σταθμό μεταξύ της ιαπωνικής Nissan και της αμερικανικής Chrysler στη βάσ
Οι ψίθυροι είχαν ξεκινήσει ήδη από τον περασμένο Γενάρη. Η αγορά έλεγε πως ο δαιμόνιος Κάρλος Γκοσν (Carlos Ghosn), το αφεντικό της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, ο «αναμορφωτής» της ιαπωνικής Nissan και αποδεκτός από όλους ως το «χρυσό παιδί» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κάτι «μαγείρευε». Και τη Δευτέρα το βράδυ τελικά μάθαμε τη ... συνταγή!
Η είδηση έχει να κάνει με μια συμφωνία – σταθμό μεταξύ της ιαπωνικής Nissan και της αμερικανικής Chrysler στη βάση της οποίας οι δύο εταιρείες θα παράγουν αυτοκίνητα (η μία για λογαριασμό της άλλης) ενώ θα συγχρηματοδοτήσουν νέα concept ίσως και για την συμπαραγωγή νέων μοντέλων, αρχικά για την αμερικανική αγορά και στη συνέχεια και για τις ασιατικές, πιθανώς (;) και για την ευρωπαϊκή αγορά!
Συγκεκριμένα, η Nissan θα αναλάβει την εξέλιξη και παραγωγή ενός μικρομεσαίου σεντάν για λογαριασμό της Chrysler. Θα πρόκειται για το «αδελφό» μοντέλο του σημερινού Nissan Versa, (το οποίο στην Ευρώπη και τη χώρα μας κυκλοφορεί ήδη ως Nissan Tiida), ενώ η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα κατασκευάσει ένα νέο θηριώδες ημιφορτηγό (πικ – απ) όμοιο με το μοντέλο της Dodge Ram, το οποίο θα συναρμολογείται στο εργοστάσιό της στο Μεξικό και φυσικά με τα σήματα της Nissan.
Το αρχικό σχέδιο προβλέπει πως τα νέα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στις αγορές της αμερικανικής ηπείρου μέχρι το 2011.
Εκείνο που ενδεχομένως διαφοροποιεί τη συμφωνία αυτή από τις δύο προηγούμενες συμφωνίες συνεργασίες που έχουν υπογραφεί στο παρελθόν μεταξύ των δύο εταιρειών είναι πως για πρώτη φορά η συνεργασία δεν αφορά σε ανταλλαγές τεχνογνωσίας ή γραμμών παραγωγής. Αφορά σε πλήρη εξέλιξη και παραγωγή αυτόνομων μοντέλων και εξέλιξη νέων σχεδίων για συνεκμετάλλευση σε τρίτες αγορές. Επίσης, είναι μια απτή απόδειξη της αποφασιστικότητας των δύο ισχυρών ανδρών, των κυρίων Γκοσν και Ναρντέλι (Bob Nardelli) της Chrysler να ισχυροποιήσουν τις εταιρείες τους έναντι του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού (από Κορεάτες και εσχάτως και από τους Κινέζους κατασκευαστές).
Ιδιαίτερα ο Κάρλος Γκοσν είχε προσπαθήσει και παλαιότερα να βρει «πατήματα» στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Μόνο που η διαφαινόμενη συμφωνία του με την General Motors το 2006 δεν είχε τελεσφορήσει. Από την άλλη, ο μίστερ Ναρντέλι επιθυμεί διακαώς να αναδιαρθρώσει την Chrysler η οποία έχει εδώ και αρκετούς μήνες χάσει σημαντικό μερίδιο αγοράς – ιδίως μετά την λήξη της μακροχρόνιας συνεργασίας της με τη γερμανική Daimler. Οι νέοι ιδιοκτήτες της Chrysler, το επενδυτικό fund Cerberus Capital Management, χρηματοδοτούν προς το παρόν την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ουδείς εγγυάται το μέλλον εάν το μερίδιο αγοράς της δεν αυξηθεί και παράλληλα δεν συμπιεστεί το κόστος λειτουργίας της. Κάτι που προφανώς εξυπηρετεί η συμφωνία με τον όμιλο Renault – Nissan. Στην ίδια κατεύθυνση πάντως κινούντο και οι προηγούμενες συμφωνίες που πρόλαβε να υπογράψει το τελευταίο 6μηνο ο κύριος Ναρντέλι, μία με την ιαπωνική Mitsubishi που κατασκευάζει οχήματα για την αμερικανική αγορά τα οποία πωλούνται στις ΗΠΑ με τα σήματα των Dodge και Plymouth (θυγατρικές της Chrysler) και μία με την γερμανική Volkswagen για τη συμπαραγωγή μίνι - βαν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr