Ευχές για … αυτοσυγκράτηση στις τιμές των εισιτηρίων στα πλοία
«Συνιστώ αυτοσυγκράτηση στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όσον αφορά το θέμα στις αυξήσεις της τιμής του εισιτηρίου. Θα παρακολουθούμε το θέμα από κοντά. Δεν θέλουμε να αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε αυτά που προβλέπει ο νομοθέτης για τις ακραίες περιπτώσεις». Σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες έστειλε χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Βουλγαράκης, με αφορμή την επερχόμενη έναρξη της τουριστικής περιόδου και τη γενική δοκιμή που θα γίνει την άλλη εβδομάδα με τη μεγάλη έξοδο πρ
«Συνιστώ αυτοσυγκράτηση στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις όσον αφορά το θέμα στις αυξήσεις της τιμής του εισιτηρίου. Θα παρακολουθούμε το θέμα από κοντά. Δεν θέλουμε να αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε αυτά που προβλέπει ο νομοθέτης για τις ακραίες περιπτώσεις». Σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες έστειλε χθες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Βουλγαράκης, με αφορμή την επερχόμενη έναρξη της τουριστικής περιόδου και τη γενική δοκιμή που θα γίνει την άλλη εβδομάδα με τη μεγάλη έξοδο προς τη νησιωτική χώρα.
«Υπάρχουν υπερβολές»
Ο ΥΕΝ αποκάλυψε ότι έχουν καταθέσει τις τιμές δύο μόλις εταιρείες και παραδέχθηκε ότι «κάπου είναι καλά και κάπου υπάρχουν υπερβολές».
Οσον αφορά την αύξηση του 8% που δόθηκε πρόσφατα από το ΥΕΝ, ο Γιώργος Βουλγαράκης επανέλαβε ότι είναι στην ουσία οι αυξήσεις που έπρεπε να είχαν δοθεί και δεν είχαν πάρει οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια.
Αυξήσεις έως και 25%
Από την πλευρά τους οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις μέσω της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας ούτε λίγο ούτε πολύ, προϊδεάζουν για αυξήσεις ύψους 14%, που υπό προϋποθέσεις θα έφθαναν το 25%.
Για να γίνει πιο κατανοητό, το κράτος παρεμβαίνει για την οικονομική θέση στις γραμμές που είναι επιδοτούμενες και σε εκείνες που δεν έχουν απελευθερωθεί είτε γιατί δεν εξυπηρετείται από τρεις εταιρείες είτε γιατί δεν έχει συνολική ετήσια κίνηση επιβατών πάνω από 150.00 επιβάτες. Σε όλα τα άλλα δρομολόγια υπάρχει ελεύθερη διατίμηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα εισιτήρια που θα ξεπεράσουν το 10%, ενώ κάποιες έχουν ζητήσει μέχρι και 30% κατά περίπτωση.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις τονίζουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξε μια πρωτοφανής αύξηση όλων των συντελεστών κόστους λειτουργίας των πλοίων, με κύρια αυτή του πετρελαίου και κατά συνέπεια των ναυτιλιακών καυσίμων. Επιπρόσθετα, τα ναυτιλιακά καύσιμα επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο και από την υποχρέωση χρήσης ακριβότερου καυσίμου με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
Αύξηση κόστους 15%
Οι τιμές των καυσίμων το πρώτο δίμηνο του 2008 είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ και οι λοιποί συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7 - 15%.
Οπως υπογραμμίζει η ΕΕΑ, «από την αύξηση αυτή έχουν επιβαρυνθεί κυρίως οι γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και οι γραμμές χαμηλής εμπορικής ζήτησης. Προκειμένου οι γραμμές αυτές αφενός να είναι βιώσιμες, αφετέρου να προσελκύσουν περισσότερα και καλύτερα πλοία, ώστε να αναβαθμίζονται διαρκώς οι προσφερόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες, οι ναύλοι θα έπρεπε να λάβουν αύξηση 25%».
Την παρέμβαση της κυβέρνησης
Επίσης, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν την παρέμβαση της κυβέρνησης ώστε να καταργηθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που δεν είναι ανταποδοτικές και επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 34%.
«Μέχρι τώρα λέγαμε ότι καταργήσετε τις κρατήσεις αυτές για να μειώσουμε την τιμή του εισιτηρίου και τώρα λέμε καταργήστε τις κρατήσεις για να μην κάνουμε αυξήσεις», επεσήμανε υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου.
Κατάργηση δρομολογίων
Μία από τις λύσεις που μελετούν, χωρίς να έχουν πάρει απόφαση, τα επιτελεία των επιχειρήσεων είναι και η πιθανή κατάργηση δρομολογίων που είναι ζημιογόνα, τη λεγόμενη «οικονομία δρομολογίων» που θα έχει ως επίπτωση την υποβάθμιση του επιπέδου παροχής υπηρεσιών και τη δημιουργία προβλημάτων στη σύνδεση ορισμένων νησιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr