Ικανοποιημένοι οι τουρίστες από τις διακοπές στη Μύκονο
Το 86,5% φθάνει ο συνολικός μέσος δείκτης ικανοποίησης τουριστών από τις διακοπές τους στη Μύκονο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενέργησε για λογαριασμό του Δήμου η εταιρία συμβούλων MTC GROUP σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης.
Το 86,5% φθάνει ο συνολικός μέσος δείκτης ικανοποίησης τουριστών από τις διακοπές τους στη Μύκονο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενέργησε για λογαριασμό του Δήμου η εταιρία συμβούλων MTC GROUP σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης.
Συγκεκριμένα, οι Έλληνες επισκέπτες του νησιού, που καλύπτουν το 30% των αφίξεων, δηλώνουν ικανοποιημένοι σε ποσοστό 83,5%, δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο κριτήριο της διασκέδασης και ψυχαγωγίας και μικρότερη στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος.
Από την άλλη πλευρά, οι αλλοδαποί τουρίστες εμφανίζονται ικανοποιημένοι σε ποσοστό 88% και δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο κριτήριο της φυσικής ομορφιάς, του κλίματος και της αίσθησης της χαλάρωσης και σε δεύτερο βαθμό στη διασκέδαση και τη ψυχαγωγία.
Χωριστά, αναλύθηκαν οι ημερήσιοι επισκέπτες μέσω κρουαζιερόπλοιων, που εμφανίζονται ικανοποιημένοι σε ποσοστό 92% και θεωρούν εξ ίσου σημαντικά σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος του νησιού, με κυριότερα - όπως δήλωσαν και οι υπόλοιποι αλλοδαποί που έκαναν διακοπές- τις φυσικές ομορφιές, το κλίμα και την αίσθηση της χαλάρωσης.
Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας που διενεργήθηκε με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων σε δείγμα 1.000 ατόμων και σε διάρκεια 6 μηνών, είναι:
- Οι Έλληνες επισκέπτες αποτελούν την πλειοψηφία των επαναλαμβανόμενων τουριστών.
- Το επίπεδο αφοσίωσης των τουριστών είναι σχετικά υψηλό, αφού το 30% του δείγματος έχει δηλώσει ότι έχει επισκεφθεί ξανά το νησί. Επίσης, το 65% θεωρεί σίγουρο ή πολύ πιθανό να επαναλάβει την επίσκεψη και το 78% δηλώνει πρόθεση να συστήσει τον προορισμό σε συγγενείς και φίλους.
- Η μικρή διάρκεια παραμονής - χαρακτηριστικό όλων των Κυκλάδων - ισχύει και για τη Μύκονο και δεν ξεπερνά, κατά μέσο όρο, τις 4 ημέρες, σε αντίθεση όμως με τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη που είναι συγκριτικά υψηλότερη από άλλους προορισμούς, λόγω της προσέλκυσης επισκεπτών μέσου και ανώτερου εισοδηματικού επιπέδου (το 25% δήλωσε ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 60.000 ευρώ).
- Χαρακτηριστικά των επισκεπτών της Μυκόνου είναι η μεγάλη διασπορά σε επίπεδο ηλικιών και εθνικοτήτων και η χαμηλή εξάρτηση από tour operators. Αρκεί να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια διενέργειας της έρευνας συγκεντρώθηκαν ερωτηματολόγια από 50 διαφορετικές εθνικότητες από τις οποίες το 50% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 25-40 ετών.
- Οι επισκέπτες της Μυκόνου επιλέγουν να κάνουν διακοπές στο νησί με φίλους, συγγενείς ή ως ζευγάρια και το 14% περίπου με οικογένεια.
Η έρευνα καινοτομεί, μετουσιώνοντας τα θεωρητικά συμπεράσματα σε πρακτικές προτάσεις, χρήσιμες για την τακτική προβολής τόσο του προορισμού, συνολικά, όσο και των τουριστικών φορέων του νησιού και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Μέσα από τις προτάσεις αυτές απαντώνται ερωτήματα αναφορικά με τη στρατηγική διαφήμισης και προβολής, που στοχεύει είτε στο ελληνικό ταξιδιωτικό κοινό είτε στις αγορές του εξωτερικού και την βαρύτητα που θα πρέπει να δοθεί σε ορισμένα στοιχεία του προϊόντος ώστε να ενισχυθεί η αξία του μηνύματος στα διάφορα target groups.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr