"Δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας από την άρση του cabotage"
"Δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας από την άρση του cabotage"
“Δεν θα υπέβαλα το πόρισμα της Επιτροπής μου, αν διαπίστωνα ότι θα απωλεσθούν μεσοχρόνια θέσεις ελλήνων ναυτικών». Αυτό δήλωσε ο Γιώργος Ανωμερίτης απαντώντας μετά την ομιλία του στο Propeller Club σε ερώτηση σχετικά με το Cabotage:
“Δεν θα υπέβαλα το πόρισμα της Επιτροπής μου, αν διαπίστωνα ότι θα απωλεσθούν μεσοχρόνια θέσεις ελλήνων ναυτικών». Αυτό δήλωσε ο Γιώργος Ανωμερίτης απαντώντας μετά την ομιλία του στο Propeller Club σε ερώτηση σχετικά με το Cabotage:
«Παρότι όλοι οι φορείς της ναυτιλίας και του τουρισμού (πλην ΠΝΟ) κατά τη διάρκεια των πολύωρων διαβουλεύσεων τάχθηκαν υπέρ της άρσης του Cabotage για τα κρουαζιερόπλοια τα οποία φέρουν μη κοινοτική σημαία αποδέχθηκα και ενέταξα στο Πόρισμα, όρους, προϋποθέσεις και νέες διατάξεις, οι οποίες θα πολλαπλασιάσουν τη συμμετοχή ναυτικών και στελεχών επιχειρήσεων στο νέο διεθνές περιβάλλον των εταιριών κρουαζιέρας» τόνισε ο Γ.Ανωμερίτης και προσέθεσε:
«Μετά από μια μακρόχρονη πορεία προστατευτισμού του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου, όλοι θα πρέπει να δώσουμε λόγο για τις χαμένες ευκαιρίες και τη σημερινή κατάσταση.Κοιτάζοντας μπροστά και με βάση τα σημερινά δεδομένα, προτείναμε νέο μηχανισμό προώθησης θέσεων εργασίας, μακρυά από το σημερινό μηχανισμό ιδιωτών, σωματείων και πλοιοκτησίας. Σε μια αγορά μεγάλων μεγεθών, απαιτούνται ισχυροί μηχανισμοί στήριξης και διαπραγμάτευσης και όχι πελατειακές και παρακλητικές σχέσεις προς τους πλοιοκτήτες. Πολύ περισσότερο σ΄ έναν ναυτιλιακό χώρο, του οποίου το 80% των εργαζομένων είναι ξενοδοχειακό προσωπικό, για το οποίο απαιτούνται πλέον εξειδικευμένα στελέχη.»
Εστιάζοντας στους ισχυρισμούς για απώλεια θέσεων εργασίας τόνισε:
«Και οι δύο ισχυρισμοί, της απώλειας θέσεων εργασίας ή της πρόκτησης νέων στηρίζονται σε εκτιμήσεις και προβλέψεις και όχι σε στοιχεία ή έρευνες αγοράς, αναλόγως από ποια οπτική γωνία βλέπει κανένας τα νέα δεδομένα.
Το θέμα όμως για το αύριο είναι η δημιουργία καταρτισμένων και πιστοποιημένων ναυτικών, το οποίο πολλές φορές τορπιλίθηκε στο παρελθόν από ποικίλα συμφέροντα.
Σήμερα οφείλουμε να ακολουθήσουμε επιθετική πολιτική στήριξη του έλληνα ναυτικού σε μια δυναμική αγορά κρουαζιέρας και όχι σε αμυντικές πολιτικές προστατευτισμού, ο οποίος τελικά αφελλήνισε την ελληνική κρουαζιέρα.» και προσέθεσε:
«Εξάλλου η ναυτιλία και οι ναυτικοί μεγαλούργησαν μέσα σε δύσκολες συνθήκες, ακριβώς επειδή πίστεψαν σε ανοιχτούς ορίζοντες, όπως αυτοί της θάλασσας και όχι σε κλειστές κοινωνίες και ήρεμα νερά.
Στη σημερινή πραγματικότητα τουρισμός και ναυτιλία οφείλουν να προχωρήσουν συνεργατικά και όχι ανταγωνιστικά. Εάν με αφορμή το cabotage στραφούν με αντιπαλότητες ο ένας εναντίον του άλλου θα χάσουν αμφότεροι και μαζί τους η Ελλάδα.
Θα ήθελα να καλέσω τις επαγγελματικές και συνδικαλιστικές ηγεσίες και των δύο τομέων, χωρίς Επιτροπές και κρατικές διαμεσολαβήσεις, να συναντηθούν και να βρουν τρόπους στήριξης και της ναυτιλίας και των ναυτικών και του τουρισμού. Στους διεθνείς και πολυεθνικούς κύκλους της τουριστικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας, ή θα κωπηλατήσουμε ενιαία και με αλληλεγγύη ή θα βυθιστούμε.”, κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα