LIVE

Κορωνοϊός

Άρση του cabotage στην κρουαζιέρα υπό όρους, λένε οι φορείς

Αυξητική τάση οι κρουαζιέρες από Πειραιά

Πέντε όρους για την άρση του cabotage στην κρουαζιέρα έθεσε  η πλειοψηφία των φορέων και η  Ειδική Επιτροπή επίλυσης ζητημάτων, η οποία  παρέδωσε το Πόρισμά της στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη με κοινοποίηση στην Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού του ΥΠΟΙΑΝ.

Πέντε όρους για την άρση του cabotage στην κρουαζιέρα έθεσε  η πλειοψηφία των φορέων και η  Ειδική Επιτροπή επίλυσης ζητημάτων, η οποία  παρέδωσε το Πόρισμά της στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη με κοινοποίηση στην Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού του ΥΠΟΙΑΝ.

Οι φορείς που συμμετείχαν στη διαβούλευση συμφώνησαν κατά πλειοψηφία με την άρση του καμποτάζ για κρουαζιερόπλοια, τα οποία φέρουν μη κοινοτικές σημαίες. Η άρση του καμποτάζ μπορεί να γίνει με Π.Δ. κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 165 ΚΔΝΔ (Ν.Δ. 187/1973), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

Οι όροι υπό τους οποίους θα πρέπει να γίνει η άρση του καμποτάζ είναι οι ακόλουθοι:
1) Το πλοίο να εκτελεί πλόες διαρκείας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον εντός Ελλάδας 3 λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα 6 ωρών και τον ίδιο αφετήριο – τερματικό λιμένα.

2) Το πλήρωμά του θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστικό φορέα επιλογής του εργαζομένου, αναλόγως της εθνικότητάς του, καθώς και σε διεθνή Ρ & Ι Clubs και Ασφαλιστικές Εταιρίες. 

3) Για την προώθηση της απασχόλησης ελλήνων ναυτικών, την κάλυψη τυχόν συνθηκών ανεργίας και την κατοχύρωση των πιστοποιημένων προσόντων τους προτείνεται η άμεση ίδρυση Οργανισμού Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ), στον οποίο να συγχωνευθούν: (α) το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), ΝΠΔΔ, (β) ο Ειδικός Λογαριασμός Εμπορικού Ναυτικού (ΕΛΟΕΝ), ΝΠΔΔ (γ) η Ποσειδών Α.Ε., εταιρία του δημοσίου. Στόχος του ΟΑΕΝ θα είναι η Κατάρτιση, Επιμόρφωση και Εκπαίδευση των ναυτικών (πλην αξιωματικών γέφυρας και μηχανής), η δωρεάν διαμεσολάβηση για εξεύρεση εργασίας ελλήνων ναυτικών σε πλοία και ναυτιλιακές εταιρίες, η παροχή οικογενειακών και προνοιακών επιδομάτων και η επιδότηση της ανεργίας κατά τα πρότυπα του ΟΑΕΔ. Στο νόμο ίδρυσης του ΟΑΕΝ θα καθορισθούν μαζί με τους λοιπούς πόρους και πόροι, οι οποίοι θα προέρχονται και από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας σε σχέση με το homeporting.

4) Νομική προσαρμογή του άρθρου 24 του Ν.3409/2005 (ΦΕΚ τ.Α. Φ.273/04.11.2005), ώστε οι προβλέψεις του να είναι ισχυρές για τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια.

5) Διερεύνηση μέτρων για την αύξηση της απασχόλησης ελλήνων ναυτικών σε κρουαζιερόπλοια με κοινοτική και μη σημαία όπως π.χ. κάλυψη από τον υπό ίδρυση ΟΑΕΝ των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών υπέρ ΝΑΤ ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι ναυτολογούνται σε κρουαζιερόπλοια με κοινοτική και μη κοινοτική σημαία ανάλογα με τον αριθμό των απασχολουμένων ελλήνων ναυτικών σε αυτά.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Γιώργος Ανωμερίτης “η Επιτροπή αφού άκουσε τις απόψεις των φορέων της ναυτιλίας, του τουρισμού και της ναυτεργασίας, κατέθεσε τις προτάσεις της στην κυβέρνηση για τους όρους και τις προϋποθέσεις άρσης του καμποτάζ κρουαζιεροπλοίων υπό μη κοινοτικές σημαίες, με στόχο την ενδυνάμωση του τουρισμού στην Ελλάδα και την προστασία των ελλήνων ναυτεργατών”. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης