Απέπλευσε χωρίς προβλήματα το Zenith

Απέπλευσε χωρίς προβλήματα το Zenith

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να προσεγγίζει το λιμάνι του Πειραιά, εφόσον λαμβάνει διασφαλίσεις από την κυβέρνηση

Απέπλευσε χωρίς προβλήματα το Zenith
Χωρίς προβλήματα επιβιβάστηκαν 1.200 τουρίστες στο υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιο Zenith το οποίο κατέπλευσε το πρωί της Δευτέρας στο λιμάνι του Πειραιά.

Το πλοίο απέπλευσε το βράδυ με προορισμούς το Ντουμπρόβνικ, τη Βενετία, το Κατάκολο και επιστροφή στον  Πειραιά. 

Όλα δείχνουν ότι μετά από διαβουλεύσεις σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο αποφεύχθηκαν προβλήματα ανάλογα με την προηγούμενη άφιξη του Zenith, όταν εμποδίστηκε η επιστροφή των επιβατών στο πλοίο.
Κλείσιμο

Σύμφωνα με την υφυπουργό Άντζελα Γκερέκου , στην περίπτωση που αποσυρθεί το κρουαζιερόπλοιο από την χώρα μας, θα χαθούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και πάρα πολλές θέσεις εργασίας. 

Όλα δείχνουν ότι από την πορεία της υπόθεσης του Zenith θα κριθεί κατά πόσο θα έρθουν και άλλα κρουαζιερόπλοια τονώνοντας οικονομικά την Ελλάδα σε μία κρίσιμη οικονομική περίοδο.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να προσεγγίζει το λιμάνι του Πειραιά, εφόσον λαμβάνει διασφαλίσεις από την κυβέρνηση ότι δεν θα  υπάρξουν προβλήματα που θα δυσκολεύουν τη απρόσκοπτη από-επιβίβαση των ταξιδιωτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυλώτρια εταιρεία έχει ζητήσει διαβεβαιώσεις από την ελληνική πλευρά για την ασφάλεια των επιβατών της. 

Τα ισπανικά κανάλια έπαιζαν πρώτη είδηση τον αποκλεισμό των επιβατών, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν Ισπανοί. Συνολικά, μέχρι τον Νοέμβριο ήταν προγραμματισμένες άλλες 29 προσεγγίσεις. 

Ο ΣΕΕΝ

Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μάρκος Φόρος έχει  επισήμανει ότι εάν αρθεί το καμποτάζ τότε θα υπάρξουν το πολύ 200 άνεργοι και αυτοί από το ξενοδοχειακό προσωπικό:
«Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περίπου 500 Έλληνες ναυτικοί και ξενοδοχειακό προσωπικό στα 4 υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια της Louis. Ακόμη και αν αλλάξει σημαία η εταιρεία αυτή τότε το πολύ θα χαθούν 200 θέσεις εργασίας και μάλιστα από το ξενοδοχειακό προσωπικό» και προσέθεσε:
«Στην ελληνική κρουαζιέρα δεν υπάρχουν 3.000 Έλληνες ναυτικοί όπως υποστηρίζει η ΠΝΟ αλλά 500 της Louis και 1.000 ακόμη Έλληνες στην Celebrity που όμως δεν είναι υπό ελληνική σημαία άρα από κει δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας» και προσέθεσε:
«Με τη λογική ότι μετά την άρση του cabotage θα δημιουργηθεί βάση κρουαζιέρας στον Πειραιά τότε υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν 35.000 θέσεις εργασίας στην στεριά.»

Η ΠΝΟ

Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με ανακοίνωσή της επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «κατ’ αρχήν τα πλοία με κοινοτικές σημαίες δεν περιορίζονται στην εκτέλεση των ταξιδιών αυτών, με την προϋπόθεση ότι εφαρμόζουν και τις αντίστοιχες διατάξεις, που επιβάλλει το δίκαιο της σημαίας τους» και προσθέτει:
«Όταν όμως η μεν σημαία είναι κοινοτική και κατά συνέπεια υπάρχουν οι τυπικές προϋποθέσεις, στην πράξη όμως το πλοίο κατατάσσεται στην κατηγορία των πλοίων με σημαία ευκαιρίας αφού οι ισχύουσες σ’ αυτό συνθήκες (εργασιακές, ασφαλιστικές) παραπέμπουν καθαρά στην τελευταία περίπτωση, τότε δημιουργείται πρόβλημα.
Το πρόβλημα αυτό είναι ο γνωστός σε όλους αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι άλλων πλοίων με Ελληνικές ή κοινοτικές σημαίες που πραγματοποιούν τα ίδια ταξίδια στον Ελλαδικό χώρο και ακολουθούν όσα υπαγορεύει το δίκαιο της σημαίας τους».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης