Τον κώδωνα του κινδύνου για
ενδεχόμενη χρεοκοπία της ακτοπλοίας εάν
δεν ληφθούν άμεσα μέτρα κρούει η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας. Με ανακοίνωση
που εξέδωσε καταγγέλλει τις απεργιακές κινητοποιήσεις που
γίνονται για την άρση του καμποτάζ στην
κρουαζιέρα οι οποίες όμως επηρεάζουν την…ακτοπλοία.
Ειδικότερα αναφέρει:
«Η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία
είναι ενιαία και περιλαμβάνει το σύνολο των επιβατηγών πλοίων, όπως ακτοπλοϊκά,
κρουαζιερόπλοια, επιβατηγά διεθνών πλόων, ημερόπλοια και επιβατηγά τουριστικά.
Ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε έναρξη
διαδικασιών για την άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια. Οι αντιδράσεις της
ΠΝΟ ήταν άμεσες (δύο εικοσιτετράωρες απεργίες) και απολύτως άστοχες, καθώς για
να δηλώσουν την αντίθεσή τους με την άρση του καμποτάζ κάνουν απεργία στην ...
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ.
Από την πρώτη στιγμή λοιπόν
φαίνεται ότι το μεγάλο τίμημα το πληρώνει ήδη η Ακτοπλοΐα ξανά, καθώς η
στάση 3 ωρών που είχε προγραμματιστεί για την Πρωτομαγιά μετατράπηκε σε 24ωρη
απεργία.
Αυτό είναι ακόμα ένα βαθύ
οικονομικό πλήγμα για την ελληνική ακτοπλοΐα και τον τουρισμό γενικότερα, μιας
και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς θα μπορούσε να της δώσει μια πνοή αισιοδοξίας».
Στη συνέχεια η ΕΕΝ αναφέρεται
στην οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και το δυσοίωνο 2010:
«Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η
οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών εταιρειών βρίσκεται σε οριακό σημείο. Η
οποιαδήποτε πίεση και αντιπαράθεση μεταξύ ναυτεργατικών σωματείων και
πλοιοκτησίας έχει άμεσο αντίκτυπο μόνο στην ακτοπλοΐα. Πιστεύουμε ότι τα θέματα
άρσης του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια πρέπει να συνεκτιμηθούν
ταυτόχρονα με τα χρονίζοντα θέματα του εναρμονισμού της Ελληνικής νομοθεσίας
(Νόμος 2932/2001) με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.
Εάν πτωχεύσει η ακτοπλοΐα, υπόθεση πιθανή μετά τη δημοσίευση
των ισολογισμών των πλοιοκτητριών εταιρειών του 2009 και τα οικτρά οικονομικά
αποτελέσματα του 2010, η Ελληνική Κυβέρνηση θα κληθεί να επιδοτήσει τα
επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία αγόνων γραμμών και ελεύθερης δρομολόγησης εξ
ολοκλήρου, όπως πράττει με
τον προβληματικό ΟΣΕ. Αυτό θα
σήμαινε τη δανειοδότηση της Ελλάδας με ένα επιπλέον δις ευρώ κατ΄ έτος, μόνο
για την ακτοπλοΐα!
Είναι ολέθριο λάθος ο επιβατηγός
ναυτιλιακός χάρτης της χώρας να μην τύχει ενιαίας αντιμετώπισης των προβλημάτων
του. Πρέπει να υπάρξει έκφραση αναλόγων εισηγήσεων και θεσμοθέτηση νομοθετημάτων
ενιαίων κειμένων, τα οποία να βασίζονται στη νομιμότητα και να είναι σύμφωνα με
το κοινοτικό παράγωγο δίκαιο.
Ως Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας
είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με όλους τους συναρμόδιους υπουργούς για τον
τρόπο εξόδου από την κρίση και εκτιμούμε ότι ήλθε η στιγμή η ελληνική ακτοπλοΐα
να απελευθερωθεί από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας και να εναρμονισθεί με το
ευρωπαϊκό δίκαιο για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Ήλθε επιτέλους η στιγμή να κάνουμε το βήμα από
το οικονομικό τέλμα στην ανάπτυξη», καταλήγει η ανακοίνωση της ΕΕΝ.