“Όχι” ακτοπλόων στη μείωση 10% των κονδυλίων για τις άγονες

“Όχι” ακτοπλόων στη μείωση 10% των κονδυλίων για τις άγονες

Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας προκαλεί η πρόταση Σηφουνάκη να μειωθούν κατά 10% τα μισθώματα  που εισπράττουν για την εκτέλεση δρομολογίων στις άγονες γραμμές οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

“Όχι” ακτοπλόων στη μείωση 10% των κονδυλίων για τις άγονες
Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας προκαλεί η πρόταση Σηφουνάκη να μειωθούν κατά 10% τα μισθώματα  που εισπράττουν για την εκτέλεση δρομολογίων στις άγονες γραμμές οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. 

Σε επιστολή του προς Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Διεύθυνση Μεταφορών Τμήμα Αγόνων Γραμμών ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης επισημαίνει ότι οι εταιρείες αδυνατούν να αποδεχτούν το αίτημα του υφυπουργού για μείωση κατά 10% των μισθωμάτων εκτέλεσης δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας. 

Επίσης, ο πρόεδρος της ΕΕΝ με την οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις που εκτελούν δρομολόγια στις άγονες γραμμές, ενώ κάνει λόγο και για αβέβαια ο μέλλον για τον κλάδο.
Κλείσιμο

 Ειδικότερα τονίζει: « Όσον αφορά την προειδοποίηση (έμμεση απειλή) περί περικοπής των ήδη εγκεκριμένων δρομολογίων βάσει των αποτελεσμάτων διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών, σας γνωρίζουμε, επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας, ότι αν μη τι άλλο η επαπειλούμενη περικοπή αφορά τον περαιτέρω περιορισμό του ελαχίστου αριθμού των εκτελουμένων δρομολογίων, γεγονός, το οποίο θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ασφαλή και αδιαμφισβήτητη σύνδεση των αγόνων νησιών με τα μητροπολιτικά κέντρα τους αλλά και την περαιτέρω υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας των νησιών μας, ενώ θα αποτελέσει ευθεία βολή στην κατά τα άλλα προβαλλόμενη εδαφική συνοχή των Ελληνικών νησιών σε επίπεδο ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ τους, αλλά και με την ηπειρωτική Ελλάδα». 

Τα προβλήματα του κλάδου

Επιπλέον, ο κ. Βεντούρης αναφέρεται στα προβλήματα του κλάδου: 

«Σας υπενθυμίζουμε ότι η οικονομική κατάσταση της ακτοπλοΐας συνολικά, τόσο των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας όσο και των ελευθέρως δρομολογημένων είναι εξαιρετικά κρίσιμη και είναι αβέβαιο το μέλλον της επιβίωσης του κλάδου. 

Σας είναι εξάλλου γνωστό ότι η αθλία οικονομική κατάσταση των πλοιοκτητριών εταιρειών έφερε ως αποτέλεσμα την κατάσχεση 20 επιβατηγών πλοίων, την αποεπένδυση από την Ελλάδα δύο ακόμη πλοίων, ενώ 8 Ε/Γ-Ο/Γ πλοία αναζήτησαν μοντέλο επιβίωσης μέσω της ναυλώσεως τους στο εξωτερικό. 

Επειδή: α) Έχει υπολογισθεί ότι η διακίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων για το πρώτο τρίμηνο του 2010 παρουσιάζει πτωτική πορεία της τάξεως του 28-32% έναντι του αντιστοίχου τριμήνου του έτους 2008. 

β) Υπήρξε πρόσφατα αύξηση κατά μία και δύο ποσοστιαίες μονάδες στον ΦΠΑ των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων (επιβάτες – οχήματα). 

γ) Η τιμή των καυσίμων κινείται σε λίαν υψηλά επίπεδα. 

δ) Υφίσταται άρνηση των Τραπεζών να χορηγήσουν δάνεια κινήσεως στις πλοιοκτήτριες εταιρείες, ή να δεχτούν ενεχυριασμό συμβάσεων με το δημόσιο, αδυνατούμε να αποδεχτούμε το αίτημά σας για μείωση κατά 10% των μισθωμάτων εκτέλεσης δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης