Βραχνάς για τη ναυτιλία η υπερπροσφορά πλοίων
Βραχνάς για τη ναυτιλία η υπερπροσφορά πλοίων
Σε βραχνά εξελίσσεται για την παγκόσμια ναυτιλία η υπερπροσφορά πλοίων, αφού στις θάλασσες μπαίνουν περισσότερα νεότευκτα από όσα αποσύρονται για παλιοσίδερα.
Σε βραχνά εξελίσσεται για την παγκόσμια ναυτιλία η υπερπροσφορά πλοίων, αφού στις θάλασσες μπαίνουν περισσότερα νεότευκτα από όσα αποσύρονται για παλιοσίδερα.
Αυτό σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική κρίση που έχει οδηγήσει στη μείωση της κατανάλωσης άρα της παραγωγής και κατ’ επέκταση της ανάγκης για μεταφορά, έχει δημιουργήσει έντονους πονοκεφάλους στα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Στην μηνιαία έρευνα και ανάλυση της N. Cotzias Shipping Consultants για το κατά πόσο απειλείται ο κάθε τομέας της ναυτιλίας τόσο στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια τα αποτελέσματα της ανασκόπησης δείχνουν αρκετό ενδιαφέρον.
Στα dry cargo bulkers, η περισσότερο απειλούμενη αγορά είναι αυτή των VLOC (Very Large Ore Carriers) που έχουμε έναν ενεργό στόλο 60 πλοίων και οι νέες παραγγελίες είναι για 76 νέα πλοία. Χαρακτηριστικό είναι ότι έχουμε ακυρώσεις 13 μόνο πλοίων μέχρι σήμερα, ποσοστό 9%.
Η αμέσως επόμενη βαθμίδα που απειλείται είναι αυτή των Post Panamax ή Baby Capes, δηλαδή των πλοίων με χωρητικότητα από 90,000 τόνους έως και 125,000 τόνων. Εδώ έχουμε έναν ενεργό στόλο 145 πλοίων με 241 νέες παραγγελίες και με ακυρώσεις 26 πλοίων μόνο ποσοστό 6%.
Στα Supramax εχουμε ενεργό στόλο 879 πλοίων και 640 νέες παραγγελίες. Ακυρώσεις μόλις 58 πλοίων ποσοστό 4%.
Στα Handymax η κατάσταση είναι καλή καθώς έχουμε έναν στόλο 883 πλοίων με μόλις 25 νέες παραγγελίες και μόλις 1 ακύρωση ενός πλοίου. Στην κατηγορία αυτή έχουμε και το μεγαλύτερο ποσοστό ανανέωσης/απόσυρσης από τον ενεργό στόλο με 18 πλοία (2% του συνόλου)
Στα πολύ μεγάλα ULCC (Ultra Large Crude Carriers) έχουμε ενεργό στόλο 30 πλοίων και παραγγελίες για άλλα 32 πλοία. 11 πλοία προς κατασκευή έχουν ακυρωθεί μέχρι στιγμής.
Στις άλλες δύο κατηγορίες τα VLCC και τα SUEZMAX δείχνουν οπτικά να κινδυνεύουν εξίσου καθώς έχουμε 510 ενεργά πλοία VLCC με 133 νέα να έρχονται, 21 ακυρώσεις και στα Suezmax έχουμε 392 πλοία ενεργά με 115 νέες παραλαβές και 28 ακυρώσεις.
Γενικά έχουμε μια αρκετά όμοια εικόνα σε όλες τις τάξεις μεγεθών και τύπων πλοίων στην αγορά των τανκερς. Σταθερότερη φαντάζει η αγορά των μικρών chemical tankers, bunkering tankers που δεν έχει τόσο μεγάλο Order book.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα