Όσο πιο πολλά “μερεμέτια”, τόσο πιο μεγάλες πιθανότητες για επιδότηση

Όσο πιο πολλά “μερεμέτια”, τόσο πιο μεγάλες πιθανότητες για επιδότηση

Η κατά τεκμήριο μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας σε ένα σπίτι  θα είναι το βασικότερο κριτήριο για  να ενταχθεί ο ιδιοκτήτης του είτε στο υποπρόγραμμα με την κατά 30% επιδότηση  των εργασιών είτε και στο υποπρόγραμμα της δανειοδότησης με επιδοτούμενο επιτόκιο.

Όσο πιο πολλά  “μερεμέτια”, τόσο πιο μεγάλες πιθανότητες  για επιδότηση
Η κατά τεκμήριο μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας σε ένα σπίτι  θα είναι το βασικότερο κριτήριο για  να ενταχθεί ο ιδιοκτήτης του είτε στο υποπρόγραμμα με την κατά 30% επιδότηση  των εργασιών είτε και στο υποπρόγραμμα της δανειοδότησης με επιδοτούμενο επιτόκιο. 

Αν και η κατάταξη των προγραμμάτων γίνετια ανά  περιφέρεια και αφού έχει προηγηθεί  το “ξεσκαρτάρισμα” αιτήσεων από τις τράπεζες και με βάση τραπεζικά κριτήρια, στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η τελική αξιολόγηση δεν θα λαμβάνει υπ΄ όψιν τον αριθμό πρωτοκόλλου, αλλά το ενεργειακό αποτέλεσμα. 

Η κατανομή των περίπου 200 εκατ. ευρώ που θα τρέξουν στο  πρόγραμμα ΕΠΑΝ ΙΙ μέσω του ΕΣΠΑ και των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων είναι ανελαστική για  τις πέντε πλουσιότερες περιφέρειες  της χώρας. Λόγου χάρη, το 33% αφορά  την Αττική, το 14% την Κεντρική Μακεδονία  κ.ο.κ. 
Κλείσιμο

Ωστόσο, ευελιξία μεταξύ των 8 φτωχότερων περιφερειών της  χώρας θα υπα΄ρξει και, προφανώς, και  σε αυτήν την περίτπωση θα παίξει ρόλο το τελικό αποτέλεσμα της εξοικονόμησης. 

Το παράδειγμα που  έδωσε χτες η κα Τίνα Μπιρμπίλη  περί δυνητικού οφέλους της τάξης  των 1.500 ευρώ τον χρόνο από εξοικονόμηση στην κατανάλωση ηλεκτρισμού καθώς  και πετρελαίου ή φυσικού αερίου για θέρμανση σε μία μέση μονοκατοικία στην Βόρεια Ελλάδα μπορεί να ακούγεται  υπερβολικό. 

Είναι όμως ενδεικτικό του πόσο μπορέι να ωφεληθεί ένα  νοικοκυριό, αφού η πλήρης μόνωση μίας μέσης μονοκατοικίας μπορεί να μειώσει  κατά 60% την κατανάλωση ενέργειας. 

Οι  εκκρεμότητες και  η διαδικασία 

Μέχρι να “τρέξει” το πρόγραμμα – το υπουργείο μιλά για Ιούνιο – υπάρχουν ακόμη αρκετές βασικές εκκρεμότητες αλλά και “αγκάθια”: στις πρώτες θα βάζαμε το ότι δεν έχεουν ακόμη ψηφιστεί οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις για τους ενεργειακούς επιθεωρητές, άρα δεν είναι δυνατό να καταρτισθεί και το Μητρώο. Όπως επίσης δεν έχει καταρτισθεί ο σχετικός αναλυτικός Οδηγός για το πρόγραμμα ούτε και έχει γίνει αναλυτική κοστολόγηση των εργασιών – πέραν του ότι μία συνολική παρέμβαση δεν μπορεί να υπερβεί τα 15.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται έκπτωση στο 30% της δαπάνης και έως 2.500 ευρώ. 

Στα “αγκάθια” θα τοποθετούσαμε το ρίσκο – που παραδέχθηκε και ο ίδιος ο υφυπουργός κ. Γιάννης Μανιάτης ότι υπάρχει – να πληρώσει ένας πολίτης για την ενεργειακή επιθεώρηση, με κόστος περί το 1 ευρώ ανά τ.μ. και εν ευνεχεία να μην γίνει δεκτή η αίτησή του για ένταξη σε ένα εκ των δύο υποπρογραμμάτων.

Όπως και το ότι  στην περίπτωση μιας πολυκατοικίας, προκειμένου να είναι εφικτή η  ένταξη στις ρυθμίσεις, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να ...αποκαλύψουν στην γενική συνέλευση  τα εισοδήματά τους, αφού η ένταξη στις ρυθμίσεις προϋποθέτει το 50% αυτών  να πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια. 

Πάντως, είναι χρήσιμο  να δούμε ποιες κινήσεις θα πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες  για να ενταχθούν στο πρόγραμμα:

1)Μετά την προκήρυξη  του προγράμματος, καλείται από τον ιδιοκτήτη ο ενεργειακός επιθεωρητής για διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης με την οποία θα καθορισθεί η ενεργειακή κατηγορία της κατοικίας, οι προτεινόμενες παρεμβάσεις για αναβάθμιση κατά μια τουλάχιστον κατηγορία, η εξοικονόμηση που θα επιτευχθεί ανά προτεινόμενη παρέμβαση και το αντίστοιχο κόστος ανά παρέμβαση.

2)Στην συνέχεια  θα υποβληθεί αίτηση συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε συμβαλλόμενη τράπεζα. Σε περίπτωση πολυκατοικίας το σύνολο των αιτήσεων υποβάλλονται στο ίδιο υποκατάστημα. Τα έξοδα φακέλου καλύπτονται από το πρόγραμμα.

3) Η τράπεζα προχωρεί  στον έλεγχο των δικαιολογητικών και των κριτηρίων που καθιστούν επιλέξιμο έναν ιδιοκτήτη.

4) Στην συνέχεια  γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες  του υπουργείου η αξιολόγηση και η κατάταξη βάσει κριτηρίου εξοικονόμησης ενέργειας προς κόστος παρέμβασης. Εκδίδονται οι αποφάσεις έγκρισης, οι οποίες κοινοποιούνται στις τράπεζες και ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι. 

5) Στη συνέχεια  προχωρεί η υλοποίηση των εργασιών. 

6)Μετά την υλοποίηση  των εργασιών, καλείται και πάλι  ο ενεργειακός επιθεωρητής, ο  οποίος πλέον προχωρεί στην  έκδοση ενός δεύτερου πιστοποιητικού, αφού ελέγξει την ενεργειακή  αναβάθμιση της κατοικίας. 

Σημειώνεται ότι, για όσους εντάσσονται στο Υποπρόγραμμα Α (επιδότηση επιτοκίου) ξεκινάει η εκταμίευση του δανείου με την απόφαση έγκρισης. Για την ολοκλήρωση της εκταμίευσης ο ωφελούμενος προσκομίζει:

α) τα παραστατικά  των δαπανών, και

β) το δεύτερο  πιστοποιητικό ενεργειακής επιθεώρησης 

και πιστοποιείται  η υλοποίηση του έργου με διοικητικό έλεγχο. 

Για όσους  δε, εντάσσονται στο Υποπρόγραμμα Β (απευθείας επιχορήγηση), για την καταβολή της επιχορήγησης ο ωφελούμενος προσκομίζει:

α) τα παραστατικά  των δαπανών, και

β) το δεύτερο  πιστοποιητικό ενεργειακής επιθεώρησης 

και πιστοποιείται  η υλοποίηση του έργου με διοικητικό έλεγχο.

Δηλαδή, η επιδότηση  του 30% δίνεται μόνο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, ενώ για όσους  λαμβάνουν δάνειο, η εκταμίευση γίνεται  με την έγκριση της απόφασης. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης