Κόντρες στην ακτοπλοϊα με φόντο την κρίση
Κόντρες στην ακτοπλοϊα με φόντο την κρίση
Οι ναυλώσεις πλοίων στο εξωτερικό, οι πωλήσεις, η επιβολή επίναυλου, οι μειώσεις δρομολογίων, η αναδιάρθρωση δρομολογίων αλλά και οι αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων είναι τα πρώτα χαρτιά που άνοιξαν οι ανταγωνιστές στο τραπέζι της ελληνικής ακτοπλοϊας.
Οι ναυλώσεις πλοίων στο εξωτερικό, οι πωλήσεις, η επιβολή επίναυλου, οι μειώσεις δρομολογίων, η αναδιάρθρωση δρομολογίων αλλά και οι αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων είναι τα πρώτα χαρτιά που άνοιξαν οι ανταγωνιστές στο τραπέζι της ελληνικής ακτοπλοϊας.
Την ίδια ώρα όμως, στη δίνη της οικονομικής κρίσης έχουν ξεσπάσει κόντρες μεταξύ των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Aegean Speed Lines, Γιάννης Δεπάστας, στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, την περασμένη εβδομάδα, στράφηκε εναντίον της HSW και της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου γιατί η ακτοπλοϊκή εταιρεία κατέθεσε εκπροθέσμως αίτηση δρομολόγησης πλοίου της στις Δυτικές Κυκλάδες ζητώντας αναχωρήσεις στις ίδιες περίπου ώρες που είχε ανακοινώσει η Aegean Speed Lines.
Ο εκπρόσωπος της Aegean επεσήμανε ότι η εταιρεία δεν αρνείται τη δρομολόγηση του πλοίου της Hellenic, ζήτησε όμως να τηρηθούν οι διαδικασίες του ΣΑΣ ενώ έκανε λόγο και για δημιουργία άνισων κανόνων ανταγωνισμού προς τις συνεπείς εταιρείες.
Μάλιστα ο Γ.Δεπάστας προχώρησε ακόμη περισσότερο αφήνοντας να εννοηθεί ότι η εταιρεία στο παρελθόν αντιμετώπισε μεροληπτική συμπεριφορά.
" Η Δημοκρατία θα πρέπει να υπάρχει για όλους αν θέλετε υγιείς εταιρείες στην ακτοπλοΐα και όχι φαινόμενα παρόμοια με αυτά που σημειώθηκαν τη χρονιά που πέρασε» ήταν τα λόγια του.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο εκπρόσωπος της HSW Αντώνης Αγαπητός, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι η HSW εκτελεί δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες από το 1999 και συμπλήρωσε ότι η εταιρεία θα δρομολογήσει πλοία της στις γραμμές που κρίνει ότι πρέπει με βάση τους κανόνες του ΣΑΣ.
Εν κατακλείδι, το ΣΑΣ ενέκρινε τη δρομολόγηση του Highspeed 3 στις Δυτικές Κυκλάδες με το ταχύπλοο να αναχωρεί μισή ώρα νωρίτερα από εκείνο της Aegean Speed Lines.
O ανταγωνισμός
Την ίδια ώρα, επιτείνεται ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοϊα. Η κάθοδος της Attica στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο την περασμένη άνοιξη φαίνεται ότι προκαλεί την απάντηση της Sea Star, που ελέγχει ΑΝΕΚ και HSW.
Eιδικότερα, η HSW αναμένεται να εισέλθει στην αγορά των Δωδεκανήσων από τις 15 Απριλίου με το επιβατηγό - οχηματαγωγό Hellenic Voyager το οποίο μετασκευάζεται αυτό το διάστημα προκειμένου να μεταφέρει 1.600 επιβάτες και 110 φορτηγά με ταχύτητα 22 μιλίων.
Το Ηellenic Voyager ήταν δρομολογημένο από την HSW στη γραμμή Κόρινθος - Ιταλία αλλά από τα μέσα Απριλίου θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Κως - Ρόδος.
Στα Δωδεκάνησα, μετά και την αποχώρηση του Γερ.Αγούδημου , κυριαρχεί η Blue Star Ferries του Ομίλου Attica.
Η κίνηση της HSW προκάλεσε σχόλια που είδαν το φως της δημοσιότητας σύμφωνα με τα οποία ο Όμιλος Attica ενδέχεται να απαντήσει γιατί θεωρεί ότι προκαλείται και να βάλει πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, στο «σπίτι» της ΑΝΕΚ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα