LIVE

Κορωνοϊός

Τέλος του χρόνου οι αποφάσεις για τον Ε65 - Από Μάρτιο δύο σταθμοί διοδίων

Τέλος του χρόνου οι αποφάσεις για τον Ε65 - Από Μάρτιο δύο σταθμοί διοδίων

Εν αναμονή τελεί η κοινοπραξία για το αρχικό κομμάτι του Ε65 (Λαμία –Ξυνιάδα), το οποίο εξαιρέθηκε από την παραχώρηση ως αναβαλλόμενο έργο αλλά ήδη σε πολλά κομμάτια είχαν συντελεστεί εργασίες πριν το πάγωμα εργασιών

Από την πορεία των απαλλοτριώσεων θα εξαρτηθεί ο χρόνος παράδοσης μέρους ή του συνόλου του Τρίκαλα-Ξυνιάδα μήκους 78 χιλιομέτρων, που κατασκευάζει η Τέρνα.

Το έργο βρίσκεται σε εντατική φάση κατασκευής, ωστόσο οι καθυστερήσεις στην παράδοση γης στα πρώτα 5 χιλιόμετρα, δεν αποκλείεται να οδηγήσουν ακόμη και στην κυκλοφορία του ενός σκέλους του αυτοκινητοδρόμου στα τέλη Μαρτίου με δυνατότητα μετακινήσεων διπλής κατεύθυνσης. Πρόκειται για το πιθανότερο σενάριο εάν δεν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις το επόμενο διάστημα με το χειρότερο σενάριο να είναι να μην παραδοθούν τα πρώτα 5 χιλιόμετρα του έργου. Συνολικά, σε όλο τον αυτοκινητόδρομο εκκρεμούν απαλλοτριώσεις στο 12% του έργου που σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών λόγω της μίσθωσης γης από τον κατασκευαστή (850 στρέμματα), οι πραγματικές ανάγκες περιορίζονται στο 5%.

Εν αναμονή τελεί η κοινοπραξία για το αρχικό κομμάτι του Ε65 (Λαμία –Ξυνιάδα), το οποίο εξαιρέθηκε από την παραχώρηση ως αναβαλλόμενο έργο αλλά ήδη σε πολλά κομμάτια είχαν συντελεστεί εργασίες πριν το πάγωμα εργασιών. Για παράδειγμα από την Λαμία έως τον κόμβο Καρπενησίου λείπει μόνο μία στρώση πριν τα ασφαλτικά, επίσης έχουν διανοιχθεί 500 μέτρα από την σήραγγα Τ2. Ωστόσο υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες στο σύνολο του έργου στις απαλλοτριώσεις που αγγίζουν το 40%.

Το κομμάτι αυτό εξαιρέθηκε από την παραχώρηση στα τέλη του 2013, κατά την διαδικασία της επανεκκίνησης των έργων αλλά έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 310 εκ. ευρώ προκειμένου να κατασκευαστεί από την Τέρνα ως αναβαλλόμενο έργο. Εκκρεμεί η έγκριση του φακέλου από την ΕΕ, με την κοινοπραξία να εκτιμά ότι οι σχετικές αποφάσεις θα πρέπει να έχουν δοθεί ως το τέλος του χρόνου, προκειμένου να μην χαθούν πόροι του ΕΣΠΑ. Εάν το έργο ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2017, τότε υπολογίζεται ότι είναι εφικτό να είναι ολοκληρωμένο σε περίπου 2 χρόνια κατά την κοινοπραξία. Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη που όπως σημειώνουν στελέχη του έργου, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ομαλή μετάβαση όλων των εργαζομένων στο νέο τμήμα του Ε65.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης