Παζάρι τραπεζών για ΑΕΓΕΚ, στο παιχνίδι και η Ιόνιος
Σκληρό παζάρι μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών και τριών τεχνικών εταιρειών διεξάγεται τις τελευταίες μέρες προκειμένου οι τράπεζες να περισώσουν ό,τι έχει απομείνει από τα περιουσιακά στοιχεία της ΑΕΓΕΚ. Για τους μεγάλους εργολάβους το «φιλέτο» για τα «ιμάτια» της τεχνικής εταιρείας είναι η συμμετοχή της κατά 30% στο Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, όπου η εταιρεία συμμετέχει στην κοινοπραξία που έχει επιλεγεί να το κατασκευάσει με 10%.
Χωρίς αμφιβ
Σκληρό παζάρι μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών και τριών τεχνικών εταιρειών διεξάγεται τις τελευταίες μέρες προκειμένου οι τράπεζες να περισώσουν ό,τι έχει απομείνει από τα περιουσιακά στοιχεία της ΑΕΓΕΚ. Για τους μεγάλους εργολάβους το «φιλέτο» για τα «ιμάτια» της τεχνικής εταιρείας είναι η συμμετοχή της κατά 30% στο Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, όπου η εταιρεία συμμετέχει στην κοινοπραξία που έχει επιλεγεί να το κατασκευάσει με 10%.
Χωρίς αμφιβολία, μετά το ναυάγιο με τους Ινδούς για τις τράπεζες θα ήταν ευχής έργο να πουληθεί η εταιρεία «πακέτο». Το μήνυμα όμως των κατασκευαστών προς τους δανειστές της κατασκευαστικής εταιρείας είναι σαφές: «Δεν μας ενδιαφέρει η ΑΕΓΕΚ αλλά τα έργα της». Τουλάχιστον για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι εργολάβοι έδωσαν μάχη στο παρελθόν για να εμποδίσουν την κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ, όμως η προσφορά της ήταν η πιο ελκυστική και έτσι το ΥΠΕΧΩΔΕ προτίμησε να δώσει σε εκείνη το πολύπαθο έργο.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Alpha Bank και της Πειραιώς εντείνουν τις επαφές τους με τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, με σκοπό να ληφθούν άμεσα οι οριστικές αποφάσεις και παρά την επιμονή τους να πουλήσουν την εταιρεία, το βέβαιο είναι ότι θα βάλλουν νερό στο κρασί τους και, αν χρειαστεί, θα αρχίσει το μοίρασμα των… ασημικών. Οι τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρείας έχουν περιοριστεί μετά το «σβήσιμο» χρεών από τις τράπεζες με την απόκτηση των μεγάλων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας (Αστακός, κτήμα Μέρλιν κ.ά.) αλλά η ΑΕΓΕΚ παραμένει στο κόκκινο.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στις συζητήσεις προσπαθούν να «διαβάσουν» πίσω από τους ισολογισμούς καθώς η περίπτωση της προβληματικής εταιρείας εμφανίζεται αρκετά σύνθετη, ειδικά μετά την απόσχιση των δραστηριοτήτων.
Σφήνα τρίτου μνηστήρα
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων βρίσκονται οι δύο μεγάλοι του κλάδου, οι εταιρείες Ελληνική Τεχνοδομική, συμφερόντων των κυρίων Μπόμπολα, της οικογένειας Καλλιτσάντση και Κούτρα, και η J&P Αβαξ του κυπριακού ομίλου Ιωάννου-Παρασκευαΐδη, ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η Ιόνιος Τεχνική, μία κατασκευαστική εταιρεία με πτυχίο 6ης τάξης η οποία ελέγχεται από την οικογένεια του κ. Γιάννη Μαρούλη.
Η τελευταία πασχίζει για την αναβάθμιση του πτυχίου της σε 7ης τάξης και διεκδικεί δυναμικό ρόλο στην αρένα των δημοσίων έργων που όπως φαίνεται από τις πρόσφατες εξελίξεις ο χάρτης αναδιατάσσεται, οι παίχτες λιγοστεύουν αλλά η πίτα των μεγάλων έργων μεγαλώνει.
Η Ιόνιος Τεχνική είναι μια νοικοκυρεμένη κατασκευαστική εταιρεία, η οποία συμμετέχει σε εργολαβίες στην Εγνατία Οδό και σε έργα της ΕΡΓΟΣΕ ενώ παρουσία διαθέτει και στην αγορά του real estate στον τομέα των οικιστικών αναπτύξεων. Για την εταιρεία προβάλλει ως δέλεαρ το πτυχίο 7ης τάξης που έχει η παραπαίουσα τεχνική εταιρεία και λιγότερα τα έργα της και αυτό εικάζεται ότι θα παίξει ρόλο στις συζητήσεις με τις τράπεζες. Αυτή τη στιγμή η Ιόνιος Τεχνική είναι ο μόνος υποψήφιος μνηστήρας που συζητά στη βάση της αναγέννησης της ΑΕΓΕΚ.
Από την πλευρά τους, τα επιτελεία της Ελληνικής Τεχνοδομικής και της J&P Αβαξ αναλύουν όλες τις παραμέτρους του ριψοκίνδυνου εγχειρήματος και έχουν στην πίσω πλευρά του μυαλού τους ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτούν τους όρους των έργων με το ΥΠΕΧΩΔΕ, που κυρίως στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης οι τιμές που έχουν δοθεί «βάζουν» μέσα την ελληνοϊταλική κοινοπραξία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr