Σπίρτζης εναντίον... υπηρεσιών για το «μπλόκο» στα δημόσια έργα
Σπίρτζης εναντίον... υπηρεσιών για το «μπλόκο» στα δημόσια έργα
Στελέχη της αγοράς επιβεβαιώνουν το «φρακάρισμα» των έργων, το οποίο αποδίδουν και στην αλλαγή διοίκησης της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία έχει την ευθύνη της σύνταξης των πρότυπων τευχών και η οποία είχε ζήτησε πίστωση χρόνου προκειμένου να ενημερωθεί για να προχωρήσει τις διαδικασίες
Το... αυτί στις αναθέτουσες αρχές δημοσίων έργων τραβάει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, επιρρίπτοντας όλη την ευθύνη για την απουσία δημοπράτησης νέων διαγωνισμών. Η αγορά έχει νεκρώσει, με το υπουργείο να χρεώνει την απραξία στα προσκόμματα και τα δήθεν προβλήματα στην εφαρμογή του νόμου που όπως σημειώνει, χρησιμοποίησαν ως άλλοθι οι αναθέτουσες αρχές, για να μπλοκάρουν τις διαγωνιστικές διαδικασίες.
Δεκάδες έργα στις περιφέρειες και τους δήμους αναβλήθηκαν εξαιτίας της αδυναμίας να συνταχθούν τα νέα πρότυπα τεύχη διακήρυξης που θα ήταν εναρμονισμένα με τις νομοθετικές μεταβολές του νόμου 4412/2016, ενώ ακόμη και μικρής κλίμακας προμήθειες για τις καθημερινές ανάγκες φορέων, μπλόκαραν εξαιτίας αυτής της αδυναμίας.
Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για την ανάθεση και εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών, υπηρεσιών, έργων και μελετών, το οποίο δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις αρχές του περασμένου Αυγούστου. Ο πολυσέλιδος νόμος με τα 386 άρθρα προκάλεσε έμφραγμα στις υπηρεσίες καθώς σήκωσαν τα χέρια ψηλά στην σύνταξη των πρότυπων τευχών. Εργολήπτες υποστηρίζουν ότι υπήρξαν περιπτώσεις που υπηρεσιακοί παράγοντες αρνούνταν να προχωρήσουν στην σύνταξη τευχών λόγω πολυπλοκότητας του νόμου, θεωρώντας ότι δεν μπορούσαν να πάρουν την ευθύνη της εναρμόνισης του θεσμικού πλαισίου. Στο υπουργείο σημειώνουν ότι η αλλαγή το νόμου καθήλωσε το σύστημα παραγωγής έργων, μολονότι το νέο θεσμικό πλαίσιο ήταν «απολύτως λειτουργικό και εφαρμόσιμο από την πρώτη μέρα της ισχύος του».
Ωστόσο, στις 25 Σεπτεμβρίου ο κ. Σπίρτζης μεσούσης της επικαιρότητας και της απόσυρσης Καλογρίτσα από την τηλεοπτική αρένα, ανακοίνωνε την αναβολή της 4ης εργολαβίας Πάτρα -Πύργος (τμήμα Βάρδα ΑΚ Κυλλήνης), υποστηρίζοντας -μεταξύ άλλων- ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί άμεσα «καθώς το ΥΠΟΜΕΔΙ και οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι έτοιμες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των πρότυπων τευχών δημοπράτησης (πρότυπη διαχείριση) από την ΕΑΔΗΣΣΥ, να προχωρήσει άμεσα σε διαδοχικές δημοπρατήσεις των υπολειπομένων τμημάτων του έργου, ώστε οι διαγωνισμοί στο σύνολό τους να ξεκινήσουν με βάση τις νέες διατάξεις και να ολοκληρωθούν στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, χωρίς καθυστερήσεις».
Στελέχη της αγοράς επιβεβαιώνουν το «φρακάρισμα» των έργων, το οποίο αποδίδουν και στην αλλαγή διοίκησης της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία έχει την ευθύνη της σύνταξης των πρότυπων τευχών και η οποία είχε ζήτησε πίστωση χρόνου προκειμένου να ενημερωθεί για να προχωρήσει τις διαδικασίες. Ωστόσο, από τα τέλη Σεπτεμβρίου η ΕΑΑΔΗΣΥ είχε εκδώσει εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία για τις διακηρύξεις δημοσίων έργων και μελετών, «μέχρι την έκδοση νέων προτύπων εγγράφων συμβάσεων έργων και μελετών, εξακολουθούν να εφαρμόζονται τα ήδη ισχύοντα».
Δεκάδες έργα στις περιφέρειες και τους δήμους αναβλήθηκαν εξαιτίας της αδυναμίας να συνταχθούν τα νέα πρότυπα τεύχη διακήρυξης που θα ήταν εναρμονισμένα με τις νομοθετικές μεταβολές του νόμου 4412/2016, ενώ ακόμη και μικρής κλίμακας προμήθειες για τις καθημερινές ανάγκες φορέων, μπλόκαραν εξαιτίας αυτής της αδυναμίας.
Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για την ανάθεση και εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών, υπηρεσιών, έργων και μελετών, το οποίο δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις αρχές του περασμένου Αυγούστου. Ο πολυσέλιδος νόμος με τα 386 άρθρα προκάλεσε έμφραγμα στις υπηρεσίες καθώς σήκωσαν τα χέρια ψηλά στην σύνταξη των πρότυπων τευχών. Εργολήπτες υποστηρίζουν ότι υπήρξαν περιπτώσεις που υπηρεσιακοί παράγοντες αρνούνταν να προχωρήσουν στην σύνταξη τευχών λόγω πολυπλοκότητας του νόμου, θεωρώντας ότι δεν μπορούσαν να πάρουν την ευθύνη της εναρμόνισης του θεσμικού πλαισίου. Στο υπουργείο σημειώνουν ότι η αλλαγή το νόμου καθήλωσε το σύστημα παραγωγής έργων, μολονότι το νέο θεσμικό πλαίσιο ήταν «απολύτως λειτουργικό και εφαρμόσιμο από την πρώτη μέρα της ισχύος του».
Ωστόσο, στις 25 Σεπτεμβρίου ο κ. Σπίρτζης μεσούσης της επικαιρότητας και της απόσυρσης Καλογρίτσα από την τηλεοπτική αρένα, ανακοίνωνε την αναβολή της 4ης εργολαβίας Πάτρα -Πύργος (τμήμα Βάρδα ΑΚ Κυλλήνης), υποστηρίζοντας -μεταξύ άλλων- ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί άμεσα «καθώς το ΥΠΟΜΕΔΙ και οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι έτοιμες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των πρότυπων τευχών δημοπράτησης (πρότυπη διαχείριση) από την ΕΑΔΗΣΣΥ, να προχωρήσει άμεσα σε διαδοχικές δημοπρατήσεις των υπολειπομένων τμημάτων του έργου, ώστε οι διαγωνισμοί στο σύνολό τους να ξεκινήσουν με βάση τις νέες διατάξεις και να ολοκληρωθούν στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, χωρίς καθυστερήσεις».
Στελέχη της αγοράς επιβεβαιώνουν το «φρακάρισμα» των έργων, το οποίο αποδίδουν και στην αλλαγή διοίκησης της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία έχει την ευθύνη της σύνταξης των πρότυπων τευχών και η οποία είχε ζήτησε πίστωση χρόνου προκειμένου να ενημερωθεί για να προχωρήσει τις διαδικασίες. Ωστόσο, από τα τέλη Σεπτεμβρίου η ΕΑΑΔΗΣΥ είχε εκδώσει εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία για τις διακηρύξεις δημοσίων έργων και μελετών, «μέχρι την έκδοση νέων προτύπων εγγράφων συμβάσεων έργων και μελετών, εξακολουθούν να εφαρμόζονται τα ήδη ισχύοντα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα