Τριπλάσια κρούσματα λαθρεμπορίου σε 10 μέρες αποκάλυψε το «μπλόκο» στον Προμαχώνα
Τριπλάσια κρούσματα λαθρεμπορίου σε 10 μέρες αποκάλυψε το «μπλόκο» στον Προμαχώνα
Η χώρα που έβλεπε τα... κοντέινερ να περνούν - Δικαιώνονται οι αποκαλύψεις του protothema.gr μετά από 4 ολόκληρα χρόνια
«Με ένα σμπάρο, πολλά τρυγόνια» έπιασαν οι τελωνειακές υπηρεσίες, μετά τα νέα συστήματα ελέγχου που επιβλήθηκαν στα σύνορα με την Βουλγαρία. Μέσα σε 10 μόλις μέρες, διαπιστώθηκε αύξηση των παραβάσεων κατά περίπου 180% στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα!
Όπως προκύπτει από όσα αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, σε εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη την Παρασκευή:
- από την 1η Οκτωβρίου ξεκίνησε η λειτουργία μεικτών κλιμακίων τελωνειακών και εφοριακών, στα σύνορα της χώρας μας με τη Βουλγαρία, στον Προμαχώνα, που αποτελεί και τη βασική δίοδο, από την οποία εισέρχονται και εξέρχονται τα φορτηγά μεταξύ των δύο χωρών.
- στον Προμαχώνα ξεκίνησε δειγματοληπτικά η καταγραφή των παραστατικών διακίνησης των φορτηγών διεθνών μεταφορών (με πινακίδες ΤΙR) και στην είσοδο και στην έξοδο.
- παράλληλα, έχει φτιαχτεί και ειδικό λογισμικό, με το οποίο η καταγραφή αυτή στέλνεται σε πραγματικό χρόνο στις κεντρικές μας υπηρεσίες για διασταυρώσεις με τα προγράμματα που έχει ήδη η ΓΓΔΕ, και στα οποία γίνεται η υποβολή των σχετικών δηλώσεων. Αν δεν έχει υποβληθεί η σχετική δήλωση, τότε κινητοποιείται ο ελεγκτικός μηχανισμός.
- στο πλαίσιο αυτό, διαπιστώθηκε αύξηση των παραβάσεων κατά περίπου 180% το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Όπως προκύπτει από όσα αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, σε εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη την Παρασκευή:
- από την 1η Οκτωβρίου ξεκίνησε η λειτουργία μεικτών κλιμακίων τελωνειακών και εφοριακών, στα σύνορα της χώρας μας με τη Βουλγαρία, στον Προμαχώνα, που αποτελεί και τη βασική δίοδο, από την οποία εισέρχονται και εξέρχονται τα φορτηγά μεταξύ των δύο χωρών.
- στον Προμαχώνα ξεκίνησε δειγματοληπτικά η καταγραφή των παραστατικών διακίνησης των φορτηγών διεθνών μεταφορών (με πινακίδες ΤΙR) και στην είσοδο και στην έξοδο.
- παράλληλα, έχει φτιαχτεί και ειδικό λογισμικό, με το οποίο η καταγραφή αυτή στέλνεται σε πραγματικό χρόνο στις κεντρικές μας υπηρεσίες για διασταυρώσεις με τα προγράμματα που έχει ήδη η ΓΓΔΕ, και στα οποία γίνεται η υποβολή των σχετικών δηλώσεων. Αν δεν έχει υποβληθεί η σχετική δήλωση, τότε κινητοποιείται ο ελεγκτικός μηχανισμός.
- στο πλαίσιο αυτό, διαπιστώθηκε αύξηση των παραβάσεων κατά περίπου 180% το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Επί της ουσίας, το σχέδιο Πιτσιλή έρχεται να επιβεβαιώσει την αποκάλυψη από το protothema.gr (από τις 18/11/2012 ήδη!) εμπιστευτικού εγγράφου που συντάχθηκε μετά από έρευνες αρμοδίων υπηρεσιών, το οποίο περιέγραφε πώς λειτουργούν τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και υπεδείκνυε ότι πρέπει:
- να γίνει online σύνδεση των Τελωνείων με τις κεντρικές υπηρεσίες
- να διενεργείται φυσικός έλεγχος στα κοντέινερ που κάνουν εισαγωγές
- να ελέγχει το Τελωνείο κατά την είσοδο του φορτηγού στη χώρα το "Καρνέ TIR", το "διαβατήριο" δηλαδή των οδηγών διεθνών μεταφορών που διακινούν φορτία με ειδικό καθεστώς για να διαπιστώνεται αν πέρασε από "φυσικό έλεγχο", είτε από Έλληνες , είτε από Βούλγαρους ελεγκτές.
Το έγγραφο υπόμνημα, η δημοσίευση του οποίου από το ΘΕΜΑ προκάλεσε σάλο τότε και έντονες αντιδράσεις, ενώ διατάχθηκε και έρευνα από τους Οικονομικούς Επιθεωρητές –όχι όμως για να ελεγχθεί αν ευσταθούν τα διαλαμβανόμενα σε αυτό αλλά η πηγή της "διαρροής" του- αποκάλυπτε το μέγεθος της οικονομικής ζημίας για την χώρα μας, καθώς κάθε χρόνο «κόβουν βόλτες» στην Ελλάδα πάνω από 3.000 κοντέινερ, με εισαγόμενα προϊόντα τα οποία υποτίθεται πως περνάνε «τράνζιτ», αλλά καταλήγουν στην εγχώρια αγορά και το κράτος δεν εισπράττει τα έσοδα που θα όφειλε και μπορούσε.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μάλιστα, οι εισηγήσεις αυτές τελούσαν εις γνώσιν των ελεγκτών της Τρόικα που ζητούσαν να υπάρξει τάχιστα on line σύνδεση των τελωνείων με τις διωκτικές αρχές.
Στο έγγραφο αναφέρεται ότι «εισάγονται (μπαίνουν) στην Ελλάδα 3.000 φορτία το μήνα» αλλά έμφαση πρέπει να δοθεί στις εισαγωγές καυσίμων, ενδυμάτων, χαλιών «και ειδικά για κινητά τηλέφωνα (κομμάτια συναρμολογούμενα σε τηλέφωνα)» όπως τονίζεται.
Το όργιο λαθρεμπορίας με φορτηγά – κοντέινερ, όπως αποκαλύπτεται από το υπηρεσιακό σημείωμα , περιγράφεται ως εξής:
- εκατοντάδες νταλίκες κάθε μέρα (δεκάδες χιλιάδες το χρόνο) "κόβουν βόλτες" στις εθνικές οδούς με λαθραία προϊόντα που διέρχονται «τράνζιτ», δήθεν για άλλες χώρες, χωρίς να πληρώνουν φόρους στη χώρα μας.
- δηλώνουν πως μέσα μόλις σε επτά ώρες "πηγαίνουν και γυρίζουν" από τον Πειραιά στα Σκόπια και την Βουλγαρία.
- στην πραγματικότητα ξεφορτώνουν παράνομα τα εμπορεύματα στον Ασπρόπυργο και άλλες περιοχές της χώρας.
- τα λαθραία εμπορεύματα ρίχνονται στη «μαύρη αγορά» χωρίς τιμολόγια, στα παζάρια, στα καταστήματα και στα βενζινάδικα σε ολόκληρη τη χώρα.
Στο ίδιο έγγραφο διατυπωνόταν και η εκτίμηση πως «η αξία των εισαγομένων εμπορευμάτων φτάνει τα 5 δισ. ευρώ και η αξία του Φ.Π.Α. που χάνεται εκτιμάται στο 1 δισ. ευρώ το μήνα»! Αν ευσταθεί πάντως η εκτίμηση αυτή, σημαίνει πως η χώρα χάνει έως και 10 δισ. το χρόνο από ΦΠΑ! Και αυτό, χωρίς να συνυπολογίζονται και οι φόροι εισοδήματος που χάνονται από το παραεμπόριο των προϊόντων που με λαθραίο τρόπο κατακλύζουν την ελληνική αγορά.
Ωστόσο η εκτίμηση αυτή στηριζόταν σε πληροφορίες που προέρχονταν από την αγορά και, όπως και ο κύριος Πιτσιλής τόνισε παρουσιάζοντας την επιτυχία των νέων ελεγκτικών μεθόδων στη Θεσσαλονίκη, «πρόκειται για ένα από τα βασικά αιτήματα του επιχειρηματικού κόσμου της Βόρειας Ελλάδας».
- να γίνει online σύνδεση των Τελωνείων με τις κεντρικές υπηρεσίες
- να διενεργείται φυσικός έλεγχος στα κοντέινερ που κάνουν εισαγωγές
- να ελέγχει το Τελωνείο κατά την είσοδο του φορτηγού στη χώρα το "Καρνέ TIR", το "διαβατήριο" δηλαδή των οδηγών διεθνών μεταφορών που διακινούν φορτία με ειδικό καθεστώς για να διαπιστώνεται αν πέρασε από "φυσικό έλεγχο", είτε από Έλληνες , είτε από Βούλγαρους ελεγκτές.
Το έγγραφο υπόμνημα, η δημοσίευση του οποίου από το ΘΕΜΑ προκάλεσε σάλο τότε και έντονες αντιδράσεις, ενώ διατάχθηκε και έρευνα από τους Οικονομικούς Επιθεωρητές –όχι όμως για να ελεγχθεί αν ευσταθούν τα διαλαμβανόμενα σε αυτό αλλά η πηγή της "διαρροής" του- αποκάλυπτε το μέγεθος της οικονομικής ζημίας για την χώρα μας, καθώς κάθε χρόνο «κόβουν βόλτες» στην Ελλάδα πάνω από 3.000 κοντέινερ, με εισαγόμενα προϊόντα τα οποία υποτίθεται πως περνάνε «τράνζιτ», αλλά καταλήγουν στην εγχώρια αγορά και το κράτος δεν εισπράττει τα έσοδα που θα όφειλε και μπορούσε.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μάλιστα, οι εισηγήσεις αυτές τελούσαν εις γνώσιν των ελεγκτών της Τρόικα που ζητούσαν να υπάρξει τάχιστα on line σύνδεση των τελωνείων με τις διωκτικές αρχές.
Στο έγγραφο αναφέρεται ότι «εισάγονται (μπαίνουν) στην Ελλάδα 3.000 φορτία το μήνα» αλλά έμφαση πρέπει να δοθεί στις εισαγωγές καυσίμων, ενδυμάτων, χαλιών «και ειδικά για κινητά τηλέφωνα (κομμάτια συναρμολογούμενα σε τηλέφωνα)» όπως τονίζεται.
Το όργιο λαθρεμπορίας με φορτηγά – κοντέινερ, όπως αποκαλύπτεται από το υπηρεσιακό σημείωμα , περιγράφεται ως εξής:
- εκατοντάδες νταλίκες κάθε μέρα (δεκάδες χιλιάδες το χρόνο) "κόβουν βόλτες" στις εθνικές οδούς με λαθραία προϊόντα που διέρχονται «τράνζιτ», δήθεν για άλλες χώρες, χωρίς να πληρώνουν φόρους στη χώρα μας.
- δηλώνουν πως μέσα μόλις σε επτά ώρες "πηγαίνουν και γυρίζουν" από τον Πειραιά στα Σκόπια και την Βουλγαρία.
- στην πραγματικότητα ξεφορτώνουν παράνομα τα εμπορεύματα στον Ασπρόπυργο και άλλες περιοχές της χώρας.
- τα λαθραία εμπορεύματα ρίχνονται στη «μαύρη αγορά» χωρίς τιμολόγια, στα παζάρια, στα καταστήματα και στα βενζινάδικα σε ολόκληρη τη χώρα.
Στο ίδιο έγγραφο διατυπωνόταν και η εκτίμηση πως «η αξία των εισαγομένων εμπορευμάτων φτάνει τα 5 δισ. ευρώ και η αξία του Φ.Π.Α. που χάνεται εκτιμάται στο 1 δισ. ευρώ το μήνα»! Αν ευσταθεί πάντως η εκτίμηση αυτή, σημαίνει πως η χώρα χάνει έως και 10 δισ. το χρόνο από ΦΠΑ! Και αυτό, χωρίς να συνυπολογίζονται και οι φόροι εισοδήματος που χάνονται από το παραεμπόριο των προϊόντων που με λαθραίο τρόπο κατακλύζουν την ελληνική αγορά.
Ωστόσο η εκτίμηση αυτή στηριζόταν σε πληροφορίες που προέρχονταν από την αγορά και, όπως και ο κύριος Πιτσιλής τόνισε παρουσιάζοντας την επιτυχία των νέων ελεγκτικών μεθόδων στη Θεσσαλονίκη, «πρόκειται για ένα από τα βασικά αιτήματα του επιχειρηματικού κόσμου της Βόρειας Ελλάδας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα