«Κολλημένη» για 43ο μήνα στον αποπληθωρισμό η Ελλάδα

«Κολλημένη» για 43ο μήνα στον αποπληθωρισμό η Ελλάδα

Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση κατά 1% έναντι πτώσης 1,7% τον αντίστοιχο μήνα του 2015 

«Κολλημένη» για 43ο μήνα στον αποπληθωρισμό η Ελλάδα
Αρνητικός για 43ο μήνα παραμένει ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Σεπτεμβρίου 2016, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2015 προκύπτει μείωση 1,0%, έναντι μείωσης 1,7%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2016 παρουσίασε αύξηση 1,8%, έναντι αύξησης επίσης 1,8%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2015 - Σεπτεμβρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2014 - Σεπτεμβρίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Κλείσιμο
Ανάλυση μεταβολών 

I. Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2016 με Αύγουστο 2016

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,8% τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2016 προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 43,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

β) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς κυρίως των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά των τιμών των προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.

ΙΙ. Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2016 με Σεπτέμβριο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,0% τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα έλαια και λίπη.

β) Κατά 4,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.

γ) Κατά 1,9% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.

δ) Κατά 1,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.

ε) Κατά 1,4% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

στ) Κατά 1,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ζ) Κατά 1,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία- κομμωτήρια-είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

β) Κατά 2,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ε) Κατά 1,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης