Β.Μπιθάρας, ο Έλληνας “Armani” από την Κόρινθο

Β.Μπιθάρας, ο Έλληνας “Armani” από την Κόρινθο

Είναι από τους ελάχιστους άνδρες που βγήκαν κερδισμένοι στη «μάχη» με το άλλο φύλο. Μία γυναίκα εξ άλλου τον απογείωσε –εξ ού και τα αρχικά της επωνυμίας της επιχείρησης: B(asilis)S(ofia)B(itharas). Αυτό που θέλουν οι γυναίκες το ξέρει –και τις κερδίζει. Το ανδρόγυνον του Πλάτωνος,  το «cine-Γωγώ» και το επιχειρηματικό θαύμα ενός εμπόρου υφασμάτων και μιας σχεδιάστριας...

Β.Μπιθάρας, ο Έλληνας “Armani” από την Κόρινθο
Είναι από τους ελάχιστους άνδρες που βγήκαν κερδισμένοι στη «μάχη» με το άλλο φύλο. Μία γυναίκα εξ άλλου τον απογείωσε –εξ ού και τα αρχικά της επωνυμίας της επιχείρησης: B(asilis)S(ofia)B(itharas). Αυτό που θέλουν οι γυναίκες το ξέρει –και τις κερδίζει. Το ανδρόγυνον του Πλάτωνος,  το «cine-Γωγώ» και το επιχειρηματικό θαύμα ενός εμπόρου υφασμάτων και μιας σχεδιάστριας

Ο Βασίλης Μπιθαράς είναι ένας επιχειρηματίας που στήριξε όλη του τη ζωή στις γυναίκες. Μπορεί οι παλιοί να μιλούσαν για «πυρ, γυνή και θάλασσα», όμως ο επιχειρηματίας που έλκει την καταγωγή του από την Κορινθία, δεν έκανε τίποτε άλλο από το να αποθεώνει επιχειρηματικά το θηλυκό. Αυτός βρίσκεται (μαζί με τη σύζυγό του Σοφία) πίσω από τη δημιουργία μιας από τις ισχυρότερες φίρμες της γυναικείας ένδυσης, την BSB, αυτός όταν πρωτοξεκίνησε βασίστηκε στην πώληση υφασμάτων, μια δουλειά που κυρίως απευθυνόταν στο ασθενές φύλο, ενώ ακόμα καλά – καλά και την πρώτη του προσωπική επιχειρηματική ενασχόληση, έναν κινηματογράφο, με γυναικείο όνομα την βάφτισε.

Σίγουρα από την εποχή του σινέ – Γωγώ, ο businessman έκανε άλματα.. Δηλαδή σήμερα δεν είναι κάποιος συνταξιούχος πρώην αιθουσάρχης, που αλά Σινεμά ο Παράδεισος διηγείται ιστορίες από το σελιλόιντ και τις ένδοξες ημέρες του στην Αχαρνών, όπου είχε δημιουργήσει μια επιχείρηση – προπομπό των Multiplex τύπου Village. Σήμερα διατηρεί μια μεγάλη εταιρεία μόδας, έχοντας να λέει πως είναι από τους λίγους κερδισμένους άνδρες στη μάχη με το «άλλο φύλο». Κι αυτό διότι οι γυναίκες είναι που του έφεραν κέρδη, αναγνώριση και πρόοδο κοινωνική. Βέβαια, όπως κάθε σωστός άνδρας, έτσι και ο Βασίλης Μπιθαράς βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο. Παρότι η σημερινή κρίση περιορίζει τις αναπτυξιακές του κινήσεις, αφού έγινε το εξής απίστευτο, μέχρι τουλάχιστον και πιο πρόσφατα. Οι γυναίκες, αυτές οι ακλόνητες στυλοβάτισσες του εμπορίου, υπέκυψαν στα «τραύματα» του οικονομικού κραχ.
Κλείσιμο

Έπεσε η κίνηση

Ναι. Για πρώτη φορά στη μεταπολίτευση, οι Ελληνίδες δεν είναι σε φάση καταναλωτικής υπερδιέγερσης. Οι πιστωτικές κάρτες μένουν στα πορτοφόλια, τα δοκιμαστήρια είναι άδεια και οι εμπορικοί δρόμοι αναστενάζουν μεν, αλλά κυρίως από τον καημό δεκάδων χιλιάδων καταναλωτριών οι οποίες δεν έχουν πια την ίδια δυνατότητα αγορών σε σχέση με το παρελθόν.

Μπορεί από την συγκεκριμένη κατάσταση να πλήττεται και η BSB, όμως οπωσδήποτε το παλεύει κάπως καλύτερα από τον υπόλοιπο κλάδο. Κι αυτό διότι στα καλά οικονομικά χρόνια του ’90 και κυρίως των αρχών του 2000 δούλεψε με εντατικούς ρυθμούς και «έσκαψε» τα θεμέλιά της.

Τι Μιλάνο και Παρίσι; Αχαρνών και πάλι Αχαρνών!

Σαφώς η Κόρινθος δεν κατέχει μια θέση ισάξια του Μιλάνο ή του Παρισιού στην παγκόσμια μόδα. Αυτή η περιοχή όμως υπήρξε το εφαλτήριο του Έλληνα «Giorgio Armani». Παιδί μεσαίας οικογένειας, ο Βασίλης Μπιθαράς μεγάλωσε σε αγροτικό περιβάλλον. Από νωρίς θέλησε να αλλάξει ζωή και να ξεφύγει από την ελληνική επαρχία του ’60 και ’70. Κάπως έτσι, με το δισάκι του στον ώμο και σε ηλικία εφηβική, ήλθε στην Αθήνα και στράφηκε στο εμπόριο.

Πρώτη του δουλειά ήταν το εμπόριο υφασμάτων. Μέρα και νύχτα γυρνούσε σε όλη την Αθήνα για να πουλήσει την πραμάτειά του, σε εποχές σαφώς πιο δύσκολες. Κι αυτό διότι η Ελλάδα ναι μεν φαινόταν ότι οδηγείτο στον δρόμο της κατανάλωσης, όμως το εμπόριο ακόμα βρισκόταν πολύ πίσω. Κανείς δεν μιλούσε για επώνυμες φίρμες ή για αλυσίδες καταστημάτων. Τα δύο τρία πολυκαταστήματα τύπου Μινιόν ή Λαμπρόπουλος έκαναν όλο το παιχνίδι. Από εκεί κι έπειτα, το εμπορικό χάος.

Κάπως έτσι, ο Βασίλης Μπιθαράς διείδε την ευκαιρία. Μαζί με έναν συνεταίρο, αποφάσισαν να δημιουργήσουν το πρώτο τους κατάστημα στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στην Αττική. Γνώστης των υφασμάτων, σε μια περίοδο που η βιοτεχνία και η casual ένδυση έδιναν τα πρώτα δείγματα ανόδου, ο επιχειρηματίας τόλμησε. Και φυσικά κέρδισε. Οι δουλειές άνοιξαν, τα πρώτα κέρδη ήλθαν, όμως κάτι έλειπε.

Η Σοφία που κατάφερε να ανταγωνιστεί την Benetton

Άνθρωπος που ζούσε τη ζωή του, ο businessman ανέκαθεν είχε έφεση στο ωραίο φύλο. Κάπως έτσι, στο δρόμο του έπεσε μια ωραία γυναίκα. Η Σοφία. Ένα νεαρό κορίτσι, με σπιρτάδα και ένα όραμα: να γίνει κορυφαία σχεδιάστρια μόδας.
Σπουδάστρια ακόμα στην περίφημη σχολή της εποχής, τη Βελουδάκη, σύντομα η Σοφία θα προσθέσει ένα ακόμα συνθετικό στο όνομα της: το Μπιθαρά, καθώς θα παντρευτεί τον επιχειρηματία.

Ο Πλάτωνας μιλούσε στην περίφημη «Πολιτεία» του για το ανδρόγυνον. Δηλαδή, όταν πριν από πολλά χρόνια άνδρας και γυναίκα δεν ήταν δύο ξεχωριστά φύλα, αλλά ένα. Αυτό δηλαδή που έγιναν η Σοφία και ο Βασίλης Μπιθαράς. Εκτός από τις ζωές τους, οι δυο τους ένωσαν και τα μεράκια τους.
Έμπορος από κούνια ο ένας, σχεδιάστρια με πάθος η άλλη, συνένωσαν τις δυνάμεις τους σε ένα κοινό σχήμα: ην εταιρεία Bασίλης και Σοφία Μπιθαρά. Κοινώς τη γνωστή σε όλους BSB. Το όνομα αυτό κόστισε τότε στον επιχειρηματία 30.000 δραχμές. Τόσα ήταν τα χρήματα που έδωσε στη διαφημιστική εταιρεία της εποχής για να του βρει το σχετικό λογότυπο. Ένα όνομα που έχει γίνει «τσίκλα» στα στόματα χιλιάδων Ελληνίδων και στου οποίου τη θέα «τρέμουν» τα ανδρικά πορτοφόλια.

Κάπως έτσι, στη δεκαετία του ’80 ξεκινάει μια πρωτότυπη επιχειρηματική πορεία. Οι συλλογές ρούχων που σχεδίαζε και έραβε προσωπικά η Σοφία Μπιθαρά, κατόπιν προωθούνταν με χονδρική πώληση από τον επιχειρηματία. Τα πρώτα κέρδη επανεπενδύονται και σύντομα τίθεται το ερώτημα του κατά πόσο η BSB θα έπρεπε να δημιουργήσει το δικό της δίκτυο καταστημάτων. Γνώστης αυτού του παιχνιδιού από το μαγαζί του Αγίου Νικολάου, ο επιχειρηματίας δεν αργεί να πάρει κι αυτό το ρίσκο. Σύντομα, η BSB καταφέρνει να γίνει γνωστή στην περιοχή, ενώ από το 1994 τα μαγαζιά διαδέχονται το ένα το άλλο. Όμως η φιλοδοξία δεν μπορεί να τιθασευτεί.

Βλέποντας τη ραγδαία απήχηση του εμπορικού σήματος., ο Κορίνθιος businessman στρέφεται σε πιο μαζικές λύσεις. Κατανοώντας τη δύναμη της διαφήμισης, είναι ο πρώτος που επενδύσει σε μαζική επικοινωνία μέσω του outdoor. Όλη η Αθήνα γεμίζει με τις δημιουργίες και τα ρούχα της Σοφίας Μπιθαρά. Όλες οι Αθηναίες βλέπουν μια μόδα προσιτή για τα πορτοφόλια τους, με έντονες καινοτομίες.

Πολύ γρήγορα λοιπόν η BSB απλώνει το δίκτυο της και φθάνει να ανταγωνίζεται ισχυρά ονόματα της εποχής όπως η Benetton. Η εταιρεία σύντομα μετακομίζει σε ιδιόκτητο κτήριο στο Νέο Ηράκλειο, αν και δεν έμελλε να είναι η καταληκτική της στέγη αυτή. Ήδη, εδώ και δύο χρόνια, η BSB μεταστεγάστηκε σε νέο χώρο, αυτή τη φορά στην Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Μια επιλογή πολύ χρήσιμη για τον όμιλο, αλλά που μάλλον έγινε σε ένα ακατάλληλο timing λόγω της κρίσης που έφερε ύφεση στις πωλήσεις.

Ο επιχειρηματίας αντι-PR και οι φήμες για τη  ZARA

Αυτή τη στιγμή στην εταιρεία δεν συμμετέχει μόνο το ζευγάρι των δημιουργών της. Ήδη και τα δύο παιδιά της οικογένειας είναι πολύ ενεργά, με δυναμικό «παρών» -κυρίως σε ό,τι αφορά τις νέες σειρές ρούχων και όχι τόσο στα «άχαρα» και λιγότερο …δημιουργικά οικονομικά της επιχείρησης.

Κατά καιρούς φήμες περί διοικητικών διαφωνιών μεταξύ της οικογένειας δεν φαίνεται να έχουν επιβεβαιωθεί από τη ζωή, αν και οι εν λόγω πληροφορίες είχαν τροφοδοτηθεί από την ξαφνική απουσία του κ. Βασίλη Μπιθαρά από μια σειρά βραβεύσεων. Πάντως όσοι τον γνωρίζουν απλώς περιορίζονται να πουν ότι πρόκειται για άνθρωπο πολύ χαμηλών τόνων, μακριά από τις public relations (PR). Η αλήθεια είναι ότι δεν αρέσκεται στις δημόσιες σχέσεις. Και, από ό,τι λένε, είναι ένας άνδρας που έρχεται σε αντίθεση με τη γεμάτη μεσογειακό ταμπεραμέντο σύζυγό του η οποία και διατηρεί τη δημόσια εικόνα και την επικοινωνία της επιχείρησης με τα ΜΜΕ.

Ταυτόχρονες είναι οι φήμες που κατά καιρούς φέρουν την επιχείρηση να βρίσκεται στο στόχαστρο εξαγοράς από άλλες, μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις ή να έχει επιβαρύνσεις από δάνεια. Ούτε όμως το ένα, ούτε το άλλο έχουν επιβεβαιωθεί αν και πληροφορίες των μέσων της προηγούμενης δεκαετίας αναφέρονταν σε κρούσεις που ενδεχομένως να υπήρξαν από την μεγάλη ισπανική ZARA. Όλη αυτή βέβαια η δημοσιότητα είχε προέλθει κυρίως μετά την εξαγορά το 2005 από τη μεριά της BSB της εταιρείας γυναικείας ένδυσης Lynne. Μιας επιχείρησης που διπλασίασε το σύνολο των καταστημάτων της ελληνικής εταιρείας και που της εξασφάλισε ανάπτυξη σε περιοχές του κόσμου όπου δεν είχε καταστήματα.
Σε κάθε περίπτωση η BSB πορεύεται με πιο χαμηλούς τόνους στο δύσκολο 2010 καθώς η ύφεση δεν αφήνει περιθώρια για πολλές κινήσεις. Παρά ταύτα, ο Βασίλης Μπιθαράς και η σύζυγός του ξέρουν να περιμένουν. Πώς θα μπορούσαν να κάνουν αλλιώς εξάλλου δύο άνθρωποι που από μια βιοτεχνία κατόρθωσαν να φθάσουν στη δημιουργία ενός ομίλου του κλάδου ένδυσης, με διεθνή ακτινοβολία.

100 καταστήματα στο Λονδίνο

Οι μάχες που το επιχειρηματικό ζευγάρι έδωσε κατά κύριο λόγο υπήρξαν νικηφόρες. Ποιος θα το φανταζόταν ότι μια βιοτεχνία της δεκαετίας του ’80 κατόρθωσε να ανοίξει το 100ό της κατάστημα στο Λονδίνο, να έχει παρουσία στην Τουρκία και 34 συνολικά σημεία πώλησης σε χώρες όπως οι Ρουμανία, Κύπρος, Αίγυπτος, Σαουδική Αραβία, Λίβανος, Βουλγαρία, Αλβανία, Μολδαβία, Αρμενία κ.ά. Βέβαια κάποια σχέδια για τη Ρωσία και το Ντουμπάι προς το παρόν μένουν στα συρτάρια, καθώς η κρίση δεν αφήνει και πάρα πολλά περιθώρια, όμως σίγουρα μέχρις εδώ που έφθασε το παράτολμο παιδί από την Κορινθία είναι εξίσου πολύ ψηλά.

Παράλληλα οι απασχολούμενοι στον όμιλο ξεπερνούν πλέον τους 500 σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Βέβαια η εταιρεία δεν έμεινε μόνο εδώ.

Πόστο κοστίζει να νοικιάσεις την Κλόντια Σίφερ;

Κατά το πρότυπο των μεγάλων οίκων μόδας πριμοδότησε τις κολεξιόν του και λειτούργησε με γνωστά μοντέλα – κράχτες.

Μπορεί το να ενοικιάσει η ελληνική εταιρεία την Κλόντια Σίφερ να της στοίχιζε όσο το 1/20 του τζίρου της, όμως προτίμησε να επενδύσει σε άλλα, αναγνωρισμένα διεθνή μοντέλα όπως την περίφημη Ιρλανδή Coco Rocha. Παράλληλα η εταιρεία οργάνωσε glamorous φωτογραφίσεις εκτός Ελλάδος, δημιουργώντας νέα ήθη στο χώρο. Όλα αυτά ήταν εμπνεύσεις της Σοφίας Μπιθαρά, η οποία ένιωθε τα στιλιστικά της όνειρα να πραγματοποιούνται.  Και οδήγησαν σύντομα την BSB στο απόγειο της δόξας και της αναγνώρισής της. Κάπως έτσι, το 2004 η εταιρεία βραβεύεται ως η κορυφαία λιανεμπορική αλυσίδα της χώρας.

Την ίδια μάλιστα χρονιά η BSB ανέλαβε και την επίσημη χορηγία της Ελληνικής Γυμναστικής Ομοσπονδίας στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων. Πιο μπροστά είχαν υπάρξει μια σειρά από αντιπροσωπεύσεις όπως για την παραγωγή και σχεδιασμό των ρούχων Forever Friends, τη δημιουργία γυαλιών οράσεως της φίρμας AMVIS κ.α. Το 2005 το ΕΒΕΑ βράβευσε την επιχείρηση για το επώνυμο προϊόν που δημιούργησε ενώ πολλές είναι και οι διεθνείς βραβεύσεις.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης