Καλά κρατεί η κόντρα των ακτοπλόων

Καλά κρατεί η κόντρα των ακτοπλόων

Ο χαρτοπόλεμος και οι ισορροπίες ανάμεσα σε  Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη, Ανδρέα Βγενόπουλο και Εμανουέλε Γκριμάλντι...  Νέο επεισόδιο στη  υπόθεση της ελληνικής ακτοπλοϊας εκτυλίσσεται τις τελευταίες  ώρες, καθώς η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας  με ανακοίνωσή της απευθύνεται στον Όμιλο Attica  και διερωτάται γιατί επέστρεψαν στην Ένωση φάκελο που τους είχε σταλεί με προτάσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα που προκύπτει από την αντίθεση της Ελληνικής νομοθεσίας προς το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο.

Καλά κρατεί η κόντρα των ακτοπλόων
Νέο επεισόδιο στη  υπόθεση της ελληνικής ακτοπλοϊας εκτυλίσσεται τις τελευταίες  ώρες, καθώς η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας  με ανακοίνωσή της   απευθύνεται στον Όμιλο Attica  και διερωτάται γιατί επέστρεψαν στην Ένωση φάκελο που τους είχε σταλεί με προτάσεις ώστε να λυθεί το πρόβλημα που προκύπτει από την αντίθεση της Ελληνικής νομοθεσίας προς το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο.

Στην ανακοίνωση αναφέρονται για πρώτη φορά  και ονόματα στελεχών της Attica.

Πρόκειται στην ουσία για αναθέρμανση της κόντρας που υπάρχει μεταξύ της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας όπου κυριαρχεί η ΑΝΕΚ  και η HSW συμφερόντων Ι.Σ.Βαρδινογιάνη και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας όπου κυριαρχεί ο Α.Βγενόπουλος με την Attica-Blue Star Ferries  και οι Μινωϊκές του Εμμανουέλ Γκριμάλντι. Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι η ΑΝΕΚ του Ι.Σ.Βαρδινογιάννη συμμετέχει και στον ΣΕΕΝ.

O ΣΕΕΝ, μετά την απόσχιση της Attica και των Μινωϊκών από την Ένωση  ενεργοποιείται αισθητά όχι μόνο στην κρουαζιέρα και στους διεθνείς πλόες όπως είναι οι γραμμές της Αδριατικής αλλά και στην ακτοπλοϊα γεγονός που η άλλη πλευρά το έχει εκλάβει ως «casus belli».

Άλλωστε για το λόγο αυτό η πρώην Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας με πρέοδρο των Απόστολο Βεντούρη  μετονομάστηκε πριν από λίγους μήνες σε Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας για να μπει στα…χωράφια του ΣΕΕΝ δηλαδή στην κρουαζιέρα και στην Αδριατική, ανταποδίδοντας.
Κλείσιμο

Όσο αφορά το αίτημα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο θέμα της  εναρμόνισης της ελληνικής στην ευρωπαϊκή νομοθεσία  προφανώς ο ΣΕΕΝ δεν θέλει να φανεί ότι  «ακολουθεί» την ΕΕΝ για αυτό και επέστρεψε τον φάκελο με τις προτάσεις που είχε στείλει η Ένωση.

Ο πυρήνας όλων στη υπόθεση της εναρμόνισης είναι οι προϋποθέσεις δρομολογήσεως και ο καθορισμός των ναύλων. «Οι ναύλοι στα αεροπορικά δρομολόγια είναι απολύτως ελεύθεροι»επισημαίνουν οι ακτοπλόοι.

Η ανακοίνωση

«Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι οι προβληματισμοί και οι νομικές εισηγήσεις μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφορούν ολόκληρη την ακτοπλοϊκή οικογένεια και οι υποβληθείσες προτάσεις μας  εντάσσονται στον αγώνα, που άρχισε το 2001, ο τέως Πρόεδρος της Ένωσης κ. Στυλιανός Ζαμπετάκης.  Η Ένωσή μας όμως έχει συνέχεια και συνέπεια και με αγώνες αναζητά ότι θεωρεί δίκαιο, νομικά ορθό και αυτονόητο. Νομικά ορθό και ταυτόχρονα οφθαλμοφανές είναι ότι υπάρχει αντίθεση του εθνικού νομικού πλαισίου για την επιβατηγό ναυτιλία με το ισχύον Κοινοτικό Δίκαιο.  Αυτονόητο είναι ότι οι μικροψυχίες και η στείρα αντιπαράθεση αποτελούν κακές επιχειρηματικές ενέργειες και δείχνουν άτομα ευρισκόμενα σε σύγχυση και απόγνωση» αναφέρει μεταξύ άλλων η ΕΕΝ:
«Δυστυχώς, ενέργειες σαν αυτή δυναμιτίζουν τις προσπάθειες κάποιων άλλων συναδέλφων για αγαστή συνύπαρξη των δύο Ενώσεων (ΕΕΝ – Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας)».

Η ΕΕΝ επισημαίνει ότι  «δυστυχώς φτάνουμε στο σημείο να διερωτώμεθα, μήπως κάποιοι ενδιαφέρονται μόνο για το όφελος που θα προκύψει από το «θάνατο» των λοιπών συναδέλφων τους; Μόνο ξεκάθαρες απαντήσεις μπορούν να φωτίσουν το ομιχλώδες τοπίο, που κάποιοι τεχνηέντως δημιούργησαν φυγομαχώντας».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης