Ναυτιλία: Οι διαλύσεις πλοίων και οι στρεβλώσεις από το φθηνό πετρέλαιο
Ναυτιλία: Οι διαλύσεις πλοίων και οι στρεβλώσεις από το φθηνό πετρέλαιο
Οι διεθνείς οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι άμεση λύση στο πρόβλημα θα δώσει μόνο η αύξηση του αριθμού των πλοίων που αποσύρονται από την αγορά και πωλούνται στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα
Η κρίση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου κυρίως, συνεχίζεται λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της επιβράδυνσης του ρυθμού ανάπτυξης της Κίνας.
Οι διεθνείς οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι άμεση λύση στο πρόβλημα θα δώσει μόνο η αύξηση του αριθμού των πλοίων που αποσύρονται από την αγορά και πωλούνται στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα.
«Σε περιόδους αναιµικής παγκόσµιας ανάπτυξης και παγκόσµιου εµπορίου, σαν αυτή που βιώνουµε στην παρούσα περίοδο, η µοναδική λύση που µπορεί να βελτιώσει την κατάσταση είναι να αυξηθεί ο όγκος των διαλύσεων, γεγονός που ήδη έχει αρχίσει και λαµβάνει χώρα. Αν συνεχιστεί µε αυτόν τον ρυθµό ενδεχοµένως το έτος να κλείσει µε ιστορικό υψηλό» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Στρεβλώσεις στην ναυλαγορά επέφερε και η χαμηλή τιμή του πετρελαίου.
«Όπως στην παγκόσµια οικονοµία, έτσι και στη ναυτιλία οι για παρατεταµένο διάστηµα χαµηλές τιµές του πετρελαίου δηµιούργησαν «στρεβλώσεις» οι οποίες λειτούργησαν όχι τόσο θετικά.
Αρχικά παρατηρήθηκε το φαινόµενο ότι µε τις χαµηλές τιµές του πετρελαίου τα νεότερα πλοία άρχισαν να χάνουν το πλεονέκτηµα της χαµηλότερης κατανάλωσης ενώ παράλληλα οι ναυλωτές άρχισαν να απαιτούν από τα πλοία να αυξήσουν ταχύτητα» τονίζει ο G.Moundreas SA: « Είναι γνωστό πως η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων επιβαρύνει «τεχνητά» την προσφορά καθώς µειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού. Εκτιµάται ότι µία αύξηση της ταχύτητας του στόλου κατά ένα κόµβο περίπου, από τους 12 στους 13 κόµβους, ισοδυναµεί µε αύξηση της προσφοράς των πλοίων κατά 4%!».
Διαβάστε περισσότερα στο
Οι διεθνείς οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι άμεση λύση στο πρόβλημα θα δώσει μόνο η αύξηση του αριθμού των πλοίων που αποσύρονται από την αγορά και πωλούνται στα διαλυτήρια για παλιοσίδερα.
«Σε περιόδους αναιµικής παγκόσµιας ανάπτυξης και παγκόσµιου εµπορίου, σαν αυτή που βιώνουµε στην παρούσα περίοδο, η µοναδική λύση που µπορεί να βελτιώσει την κατάσταση είναι να αυξηθεί ο όγκος των διαλύσεων, γεγονός που ήδη έχει αρχίσει και λαµβάνει χώρα. Αν συνεχιστεί µε αυτόν τον ρυθµό ενδεχοµένως το έτος να κλείσει µε ιστορικό υψηλό» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Στρεβλώσεις στην ναυλαγορά επέφερε και η χαμηλή τιμή του πετρελαίου.
«Όπως στην παγκόσµια οικονοµία, έτσι και στη ναυτιλία οι για παρατεταµένο διάστηµα χαµηλές τιµές του πετρελαίου δηµιούργησαν «στρεβλώσεις» οι οποίες λειτούργησαν όχι τόσο θετικά.
Αρχικά παρατηρήθηκε το φαινόµενο ότι µε τις χαµηλές τιµές του πετρελαίου τα νεότερα πλοία άρχισαν να χάνουν το πλεονέκτηµα της χαµηλότερης κατανάλωσης ενώ παράλληλα οι ναυλωτές άρχισαν να απαιτούν από τα πλοία να αυξήσουν ταχύτητα» τονίζει ο G.Moundreas SA: « Είναι γνωστό πως η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων επιβαρύνει «τεχνητά» την προσφορά καθώς µειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού. Εκτιµάται ότι µία αύξηση της ταχύτητας του στόλου κατά ένα κόµβο περίπου, από τους 12 στους 13 κόµβους, ισοδυναµεί µε αύξηση της προσφοράς των πλοίων κατά 4%!».
Διαβάστε περισσότερα στο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα