ACI Europe: Μεγάλο το κόστος για τα αεροδρόμια αν καταρρεύσει η Σένγκεν
ACI Europe: Μεγάλο το κόστος για τα αεροδρόμια αν καταρρεύσει η Σένγκεν
«Η αναδιαμόρφωση των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων θα μπορούσε εύκολα να κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τα μεγαλύτερα αεροδρόμια»
Η κατάρρευση της ζώνης Σένγκεν στην Ευρώπη θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλο συνωστισμό και να κοστίσει στα μεγαλύτερα αεροδρόμια εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να επανασχεδιάσουν τους τερματικούς τους σταθμούς, σύμφωνα με την ένωση αεροδρομίων ACI Europe.
Η ζώνη Σένγκεν, η οποία έχει 26 μέλη εκ των οποίων 2 δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δημιουργήθηκε πριν από τουλάχιστον 30 χρόνια και τα αεροδρόμια έχουν κατά συνέπεια σχεδιάσει τους τερματικούς σταθμούς με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να έχουν ξεχωριστές ζώνες για χώρες εντός και εκτός Σένγκεν.
Η συμφωνία ελεύθερης μετακίνησης έχει δεχθεί ιδιαίτερες πιέσεις λόγω της προσφυγικής κρίσης, με αρκετές χώρες να επιβάλλουν προσωρινούς συνοριακούς ελέγχους προκειμένου να ανακόψουν τη ροή ανθρώπων από χώρες όπως η Συρία.
Ο Ολιβιέ Γιάνκοβετς, γενικός διευθυντής της ACI Europe, δήλωσε σήμερα ότι, ενώ δεν σχεδιάζεται κάτι τέτοιο, οι όποιες κινήσεις για θέσπιση εκ νέου συνοριακών ελέγχων στα αεροδρόμια μεταξύ χωρών που ανήκουν στη ζώνη Σένγκεν θα έχουν δραστικό αντίκτυπο και ότι η αναδιαμόρφωση των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων θα μπορούσε εύκολα να κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τα μεγαλύτερα αεροδρόμια.
Εντός της ζώνης του Σένγκεν βρίσκονται περίπου 443 αεροδρόμια, που χρησιμοποιήθηκαν από περίπου 1,2 δισεκ. ανθρώπους το 2015, σύμφωνα με την ACI Europe, τις οποίας τα μέλη περιλαμβάνουν την Aena, την Aeroports de Paris και τη Fraport.
«Ο άμεσος αντίκτυπος θα είναι άνευ προηγουμένου επίπεδα συνωστισμού και προβλήματα στις πτήσεις, με ενδεχόμενες δευτερογενείς επιπτώσεις σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό αεροπορικό δίκτυο», ανέφερε ο Γιάνκοβετς σε ανακοίνωση. Παράλληλα θα επιμηκύνει τη διάρκεια των ταξιδιών καθώς τα αεροδρόμια δεν θα μπορούν πλέον να εγγυώνται το χρόνο που απαιτείται για τη διασύνδεση πτήσεων, δήλωσε ο Γιάνκοβετς.
Η ζώνη Σένγκεν, η οποία έχει 26 μέλη εκ των οποίων 2 δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δημιουργήθηκε πριν από τουλάχιστον 30 χρόνια και τα αεροδρόμια έχουν κατά συνέπεια σχεδιάσει τους τερματικούς σταθμούς με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να έχουν ξεχωριστές ζώνες για χώρες εντός και εκτός Σένγκεν.
Η συμφωνία ελεύθερης μετακίνησης έχει δεχθεί ιδιαίτερες πιέσεις λόγω της προσφυγικής κρίσης, με αρκετές χώρες να επιβάλλουν προσωρινούς συνοριακούς ελέγχους προκειμένου να ανακόψουν τη ροή ανθρώπων από χώρες όπως η Συρία.
Ο Ολιβιέ Γιάνκοβετς, γενικός διευθυντής της ACI Europe, δήλωσε σήμερα ότι, ενώ δεν σχεδιάζεται κάτι τέτοιο, οι όποιες κινήσεις για θέσπιση εκ νέου συνοριακών ελέγχων στα αεροδρόμια μεταξύ χωρών που ανήκουν στη ζώνη Σένγκεν θα έχουν δραστικό αντίκτυπο και ότι η αναδιαμόρφωση των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων θα μπορούσε εύκολα να κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για τα μεγαλύτερα αεροδρόμια.
Εντός της ζώνης του Σένγκεν βρίσκονται περίπου 443 αεροδρόμια, που χρησιμοποιήθηκαν από περίπου 1,2 δισεκ. ανθρώπους το 2015, σύμφωνα με την ACI Europe, τις οποίας τα μέλη περιλαμβάνουν την Aena, την Aeroports de Paris και τη Fraport.
«Ο άμεσος αντίκτυπος θα είναι άνευ προηγουμένου επίπεδα συνωστισμού και προβλήματα στις πτήσεις, με ενδεχόμενες δευτερογενείς επιπτώσεις σε ολόκληρο το ευρωπαϊκό αεροπορικό δίκτυο», ανέφερε ο Γιάνκοβετς σε ανακοίνωση. Παράλληλα θα επιμηκύνει τη διάρκεια των ταξιδιών καθώς τα αεροδρόμια δεν θα μπορούν πλέον να εγγυώνται το χρόνο που απαιτείται για τη διασύνδεση πτήσεων, δήλωσε ο Γιάνκοβετς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα