Ακυρώνονται και επισήμως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Την ακύρωση των δύο διαγωνισμών που είχε προκηρύξει προεκλογικά η τέως ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και αφορούν τους αυτοκινητόδρομους Αττικής και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας.
Σύμφωνα με τον υπουργό οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού σχεδιάστηκαν εκ του προχείρου, τονίζοντας ότι ένα κομμάτι που αφορά το κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα και τα Καλύβια είναι εκτός του Ρυθμιστικού Σχεδίο
Την ακύρωση των δύο διαγωνισμών που είχε προκηρύξει προεκλογικά η τέως ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και αφορούν τους αυτοκινητόδρομους Αττικής και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας.
Σύμφωνα με τον υπουργό οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού σχεδιάστηκαν εκ του προχείρου, τονίζοντας ότι ένα κομμάτι που αφορά το κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα και τα Καλύβια είναι εκτός του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας ενώ και ο κόμβος σύνδεσης Σπάτων –Αεροδρομίου είναι εκτός μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Κατά την εκτίμηση του υπουργού, το έργο μπορεί να επαναδημοπρατηθεί σε ένα χρόνο αλλά θα πρέπει να είναι μικρότερης έκτασης ώστε να είναι και βιώσιμο. Έχει υπολογιστεί ότι με τον υφιστάμενο σχεδιασμό ο προϋπολογισμός του θα έφτανε σε δυσθεώρητα επίπεδα καθώς μόνο η δαπάνη των απαλλοτριώσεων θα ξεπερνούσε το 1 δις. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η ηγεσία του υπουργείου το χαρακτήρισε αναγκαίο έργο, τόνισε πάντως ότι θα χρειαστεί να ενσωματωθούν νέα στοιχεία, να μελετηθεί περισσότερο η σύμβαση παραχώρησης και να ληφθούν υπόψη οι προσφυγές στο ΣτΕ δήμων και πολιτών.
Υπολογίζεται ότι το έργο θα επαναπροκηρυχθεί το καλοκαίρι του 2010.
Ο κ. Ρέππας αναφέρθηκε και στο σύνολο του προγράμματος δημοσίων έργων του υπουργείου του, επισημαίνοντας ότι από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, εάν αφαιρεθούν τα έργα γέφυρες από το Γ’ ΚΠΣ και τα ενταγμένα έργα, μένουν μόνο 1,1 δις. ευρώ για να χρηματοδοτηθούν νέες δράσεις.
Ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια από το υπουργείο να εξευρεθούν πόροι ύψους 500 εκ. ευρώ προκειμένου να χρηματοδοτηθούν μικρά και μεσαία έργα στην περιφέρεια.
Σφοδρές επικρίσεις δέχθηκε η πολιτική εξαγγελιών της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου. Ο κ. Ρέππας αλλά ο υφυπουργός κ. Γιάννης Μαγκριώτης μίλησαν για έργα φαντάσματα ύψους 2,3 δισ. ευρώ τα οποία δεν έχουν μελετητική ωριμότητα αλλά ούτε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Τέτοια παραδείγματα είναι το Θήβα –Υλίκη με προϋπολογισμό 100 εκ. ευρώ αλλά και έργα στη Λάρισα όπως ο οδικός άξονας Λάρισα-Φάρσαλα, Τύρναβος-Ελασσόνα- Κοζάνη και πολλά άλλα τα οποία έχουν ανακοινωθεί αλλά βρίσκονται στο σημείο μηδέν για να κατασκευαστούν.
Ηλεκτρονική παρακολούθηση των έργων
Οι ανακοινώσεις του υπουργού συνοδεύτηκαν με το νέο σύστημα επιτελικής παρακολούθησης που θα ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου το υπουργείο και το οποίο προβλέπει την ηλεκτρονική παρακολούθηση των έργων με στόχο την διαφάνεια και τον καλύτερο δημόσιο έλεγχο.
Στο σύστημα αυτό οι πληροφορίες θα ανανεώνονται ανά τρίμηνο ώστε ο χρήστης να έχει πλήρη εικόνα για την πορεία των έργων, των συμβάσεων, τον προϋπολογισμό τους και τυχόν συμπληρωματικές συμβάσεις που είναι απαραίτητες. Τονίστηκε πάντως ότι και οι πιο νομότυπες υπερβάσεις θα πρέπει να αποκλείονται εντελώς.
Διόδια στην Εγνατία
Μέσα στο 2010 θα μπουν σε λειτουργία τα διόδια της Εγνατίας Οδού η οποία έχει συνάψει δάνειο ύψους 1,1 δισ. ευρώ για να μπορέσει να συντηρήσει τη λειτουργία των 670 χιλ. Ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ότι το δάνειο έχει συναφθεί με υποθήκη τα διόδια τα οποία έχουν καθυστερήσει πολύ να εγκατασταθούν παρά το γεγονός ότι το κόστος της συντήρησης του δρόμου σε ετήσια βάση αγγίζει τα 60 εκ. ευρώ. Μαζί με τα διόδια θα ολοκληρωθεί και ο σχεδιασμός για τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) καθώς μέχρι στιγμής σε όλο το δίκτυο της Εγνατίας υπάρχει μόνος ένας!
Το θέμα των διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, θα επανεξεταστεί από το υπουργείο, με στόχο την επαναδιαπράγματευση των συμβάσεων. Όπως αναφέρθηκε έχουν ενημερωθεί ήδη οι τράπεζες και οι παραχωρησιούχοι ενώ παρέμβαση σχεδιάζει το υπουργείο και στις πρόσφατες ανατιμήσεις διοδίων στον οδικό άξονα Ελευσίνας –Πάτρας.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr