Προκαταρκτική έρευνα για τις καταγγελίες Βγενόπουλου
Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης με αφορμή όσα υποστήριξε χθες σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος για τις άγονες γραμμές της αεροπλοίας,διέταξε ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Σακελλάκος.
Η εισαγγελική έρευνα έχει σκοπό να μελετήσει τα καταγγελλόμενα από τον κ. Βγενόπουλο και εφόσον είναι βάσιμα να εντοπίσει αν στην υπόθεση της ανάθεσης των άγονων γραμμών έχουν διαπραχθεί τα αδικήματα της απιστίας στην υπηρεσία και της παράβασης καθήκοντος κα
Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης με αφορμή όσα υποστήριξε χθες σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος για τις άγονες γραμμές της αεροπλοίας,διέταξε ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Σακελλάκος.
Η εισαγγελική έρευνα έχει σκοπό να μελετήσει τα καταγγελλόμενα από τον κ. Βγενόπουλο και εφόσον είναι βάσιμα να εντοπίσει αν στην υπόθεση της ανάθεσης των άγονων γραμμών έχουν διαπραχθεί τα αδικήματα της απιστίας στην υπηρεσία και της παράβασης καθήκοντος και από ποιους. Την έρευνα θα διενεργήσει Εισαγγελέας Πρωτοδικών.
Την ίδια ώρα, στο θέμα του διαγωνισμού των άγονων γραμμών, επανήλθε και σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σε ανακοίνωσή της, επισημαίνει εκ νέου ότι η προσφορά της ΟΑ απορρίφθηκε, επειδή είχε θέσει όρους, δηλαδή συνδυαστική αποδοχή της προσφοράς προκειμένου να αναλάβει όλο το πακέτο των γραμμών, γεγονός που απαγορεύεται ρητώς από τη διαδικασία προκήρυξης του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με την ΥΠΑ, για δύο από τις οκτώ γραμμές η OLYMPIC AIR ζήτησε 1.402.047€ ενώ ανταγωνίστρια εταιρεία είχε προσφέρει για τις δύο αυτές γραμμές 548.531€ (περίπου το 1/3 της προσφοράς της OLYMPIC AIR) . Συγκεκριμένα, στην προσφορά που κατέθεσε η OLYMPIC AIR την 02/11/2009 περιέλαβε αυθαίρετα υποχρεωτικό όρο συνδυαστικής αποδοχής των προσφορών της. Δηλαδή, υπέβαλε προσφορά για 16 από τις 24 άγονες γραμμές αιτούμενη μηδενικό αντιστάθμισμα, αλλά με την υποχρέωση της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού να κατακυρώσει και τις 16 γραμμές στην OLYMPIC AIR ταυτόχρονα, ενώ για τις υπόλοιπες 8 γραμμές ζητούσε 5,9 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη περυσινή.
Στην ανακοίνωση της ΥΠΑ διευκρινίζεται επίσης ότι η ΟΑ, τόσο στο διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί και ακυρώθηκε λόγω των εκλογών όσο και στη νέα προσφορά που κατέθεσε χτες για τις υπόλοιπες 9 γραμμές, στην προσφορά της δεν έχει θέσει κανένα απολύτως όρο, όπως είναι το σωστό, συμμορφούμενη πλήρως προς την νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία και τις προβλέψεις της κείμενης σχετικής νομοθεσίας.
Υπενθυμίζεται ότι, αναφερόμενος στο θέμα που έχει προκύψει με τις άγονες γραμμές, ο κ. Βγενόπουλος έθεσε για τα μέλη της επιτροπής που κατακύρωσε τον διαγωνισμό των άγονων γραμμών το θέμα της ασφάλειας των πτήσεων των αεροπλάνων αλλά και τις κατηγορίες της απιστίας περί την υπηρεσία και την παράβαση καθήκοντος. Μιλώντας για τον διαγωνισμό που κατακυρώθηκε σε δύο μικρότερες εταιρείες, τόνισε ότι «κάποιοι αποφάσισαν να ξοδέψουν 2,2 εκατομμύρια ευρώ ή 800 εκατομμύρια δραχμές, ενώ η προσφορά της Olympic Air, ήταν μηδενική».
Ο κ.Βγενόπουλος, έκανε ιδιαίτερη προσωπική επίθεση προς τον κ.Σηφουνάκη, καθώς επί 5 χρόνια ήταν υπεύθυνος του τομέα μεταφορών του ΠΑ.ΣΟ.Κ αλλά όπως αποδείχθηκε δεν διαθέτει καμία πολιτική για τις αερομεταφορές είτε για τα ποιοτικά κριτήρια των διαγωνισμών είτε για τα οικονομικά. Όπως είπε χαρακτηριστικά, ο κ. Σηφουνάκης είναι ανεπαρκής αφού επί πέντε χρόνια ήταν υπεύθυνος Μεταφορών στο ΠΑΣΟΚ και σήμερα που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο αυτό κάνει ότι δε γνωρίζει τίποτε, δεν έχει καμία θέση για τα ζητήματα των μεταφορών στη χώρα που πρέπει να λυθούν άμεσα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr