Αρχή με Μαλιακό για την χρέωση ανά χιλιόμετρο στα διόδια
Διόδια που θα υπολογίζονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση των οδηγών και εκσυγχρονισμό των σταθμών, που θα θυμίζουν όλο και περισσότερο την Αττική Οδό, φέρνει η παραχώρηση και εκμετάλλευση των εθνικών οδικών αξόνων στους ιδιώτες.
Οι ριζικές αλλαγές που σηματοδοτεί το νέο σύστημα τιμολόγησης για τους χρήστες θα γίνουν σταδιακά και θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα από την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που είναι ο ανάδοχος της σύμβασης για την κατασκευή του έργου Μαλιακός - Κλε
Διόδια που θα υπολογίζονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση των οδηγών και εκσυγχρονισμό των σταθμών, που θα θυμίζουν όλο και περισσότερο την Αττική Οδό, φέρνει η παραχώρηση και εκμετάλλευση των εθνικών οδικών αξόνων στους ιδιώτες.
Οι ριζικές αλλαγές που σηματοδοτεί το νέο σύστημα τιμολόγησης για τους χρήστες θα γίνουν σταδιακά και θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα από την κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που είναι ο ανάδοχος της σύμβασης για την κατασκευή του έργου Μαλιακός - Κλειδί (ξεκινά από τις Ράχες Φθιώτιδας και καταλήγει στο Κλειδί Ημαθίας).
Το έργο κατασκευάζεται από τις τεχνικές εταιρείες Hochtief, Ακτωρ, J&P Αβαξ, Αθηνά, Vinci και ΑΕΓΕΚ.
Σε πρώτη φάση η τιμή του διοδίου θα καθοριστεί με βάση τη χαμηλότερη κλίμακα του συστήματος χρέωσης ανά χιλιόμετρο που έχει οριστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ και η οποία ξεκινά από τα 0,025 ευρώ, για να φτάσει προοδευτικά στα 0,045 ευρώ. Ετσι για κάθε 100 χιλιόμετρα ο οδηγός Ι.Χ. θα καταβάλλει σε πρώτη φάση από 2,5 ευρώ, για να φτάσει αργότερα τα 4,5 ευρώ.
Η κοινοπραξία έχει καταθέσει τις προτάσεις της στο υπουργείο, που θα κληθεί να δώσει την τελική έγκριση για το ύψος του κομίστρου. Τα διόδια αποτελούν για τους ιδιώτες το μέσο χρηματοδότησης για την κατασκευή των δρόμων αλλά από το ποσό που θα εισπράττουν ποσοστό άνω του 50% θα επιστρέφεται στο Δημόσιο, προκειμένου να υπάρξουν οι πόροι που θα μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν άλλα έργα.
Ερχονται αυξήσεις και στο Κόρινθος - Τρίπολη
Στις 17 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει η είσπραξη των διοδίων και στον Ανατολικό Άξονα της Πελοποννήσου (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) από τον κοινοπραξία του «Μορέα Α.Ε.», που συγκροτείται από τις τεχνικές εταιρείες Ακτωρ, J&P Αβαξ και Intracom. Σήμερα η τιμή του διοδίου για τη διέλευση του δρόμου ανέρχεται σε 2 ευρώ, αλλά σταδιακά θα αυξηθεί και θα διαμορφωθεί σύμφωνα με πληροφορίες λίγο κάτω από τα επίπεδα των 3 ευρώ.
Η κοινοπραξία δεν προτίθεται να εφαρμόσει σύστημα τιμολόγησης ανά χιλιόμετρο για τα επόμενα δύο χρόνια, που είναι η περίοδος που θα ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα του έργου, δηλ. το «Κόρινθος - Τρίπολη», μήκους 82,6 χιλιομέτρων από τα 205 χιλ. που είναι το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.
Με την ολοκλήρωση του έργου ο οδηγός που θα διανύει την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα θα χρειάζεται 80 λεπτά, όταν σήμερα απαιτούνται 120 λεπτά, και από Τρίπολη - Σπάρτη 30 λεπτά, όταν σήμερα είναι περίπου 50 λεπτά.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr