Παραγγελίες πλοίων ακόμη και σε… υπό κατασκευή ναυπηγεία
Η έξαρση επενδύσεων σε ναυπηγήσεις πλοίων από πλευράς των Eλλήνων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που κλείνονται συμβόλαια και με ναυπηγεία που είναι ακόμη υπό… κατασκευή! Αυτό έχει συμβεί ήδη στην Κίνα, όπου τρεις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν παραγγελίες για ναυπηγήσεις ύψους 650 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία Pitiousa Shipping του Γιώργου Φυτούση έχει παραγγείλει τη ναυπήγηση τριών φορτηγών πλοίων 33.500
Η έξαρση επενδύσεων σε ναυπηγήσεις πλοίων από πλευράς των Eλλήνων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που κλείνονται συμβόλαια και με ναυπηγεία που είναι ακόμη υπό… κατασκευή! Αυτό έχει συμβεί ήδη στην Κίνα, όπου τρεις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έδωσαν παραγγελίες για ναυπηγήσεις ύψους 650 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία Pitiousa Shipping του Γιώργου Φυτούση έχει παραγγείλει τη ναυπήγηση τριών φορτηγών πλοίων 33.500 τόνων το καθένα. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται στα 28 εκατ. δολ. το καθένα και αναμένεται να παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2010.
Ακολουθεί η εταιρεία Atlantic Bulk Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κουμάνταρου, που έχει παραγγείλει τέσσερα φορτηγά πλοία, χωρητικότητας 57.000 τόνων με option για το κτίσιμο άλλων τεσσάρων. Η παράδοση του πρώτου πλοίου είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2009, ενώ τα υπόλοιπα θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη του 2010. Η αξία του κάθε πλοίου είναι 38 εκατ. δολάρια.
Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία Remi Maritime της οικογένειας Πολέμη έχει παραγγείλει έξι «παγοθραυστικά» δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών. Το κάθε πλοίο θα κοστίσει 30 εκατ. δολάρια και αναμένεται να αρχίσει η διαδικασία παραλαβής τους από τον Μάρτιο του 2009.
Το 2007 η αύξηση των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων που έδωσαν οι Ελληνες εφοπλιστές ήταν «δραματική». Εκείνο όμως που αποδείχθηκε κατώτερο των εκτιμήσεων ήταν το συνολικό ποσό που επενδύθηκε για τις ναυπηγήσεις αυτές και το οποίο έφθασε τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 38 που αναμενόταν. Δόθηκαν συνολικά παραγγελίες για τη ναυπήγηση 556 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 42,8 εκατομμυρίών τόνων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr