Μαίνεται ο πόλεμος των αιθέρων
Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ που δημοσίευσε την Κυριακή το «Πρώτο Θέμα» φέρνει ένα νέο επεισόδιο στον εγχώριο πόλεμο των αιθέρων. Η MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου ζητεί από την επόμενη κυβέρνηση να ανοίξει τον φάκελο της Aegean του κ. Θεόδωρου Βασιλάκη προκειμένου «να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η ελληνική κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές. Μάλιστα, η MIG κάνει λόγο για αναπάντητα ερωτήμα
Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ που δημοσίευσε την Κυριακή το «Πρώτο Θέμα» φέρνει ένα νέο επεισόδιο στον εγχώριο πόλεμο των αιθέρων. Η MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου ζητεί από την επόμενη κυβέρνηση να ανοίξει τον φάκελο της Aegean του κ. Θεόδωρου Βασιλάκη προκειμένου «να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η ελληνική κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές. Μάλιστα, η MIG κάνει λόγο για αναπάντητα ερωτήματα για την άδεια πτήσεων της Aegean προς Κωνσταντινούπολη, ενώ αναφέρεται και σε ενδεχόμενη εμπλοκή της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη.
Από την πλευρά της η διοίκηση της Aegean, η οποία παραχώρησε το μεσημέρι της Τρίτης συνέντευξη Τύπου, επιτέθηκε κατά της κυβέρνησης, χαρακτηρίζοντας ως τεράστιο λάθος την ακύρωση των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές». Νωρίτερα, δε, σήμερα το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών είχε ανακοινώσει ότι, μετά την ακύρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις 24 άγονες γραμμές, οι οποίες θα προκηρυχθούν και πάλι μετά τις εκλογές, παρατείνονται οι υφιστάμενες συμβάσεις με τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.
H ανακοίνωση της MIG
Αναλυτικά η πλήρης ανακοίνωση της MIG έχει ως εξής:
Είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με τον χώρο των αερομεταφορών, και όχι μόνο, ότι η AEGEAN ενισχύθηκε και «ανδρώθηκε» θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική διεύρυνση των ζημιών της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου, δηλαδή όλων των Ελλήνων πολιτών. Και εάν μεν η δραστηριότητα της AEGEAN ήταν απόλυτα σύννομη, οι ζημιωμένοι Έλληνες πολίτες μπορούν να κρίνουν απλώς τα επιχειρηματικά ήθη και τις πρακτικές της εταιρείας. Εάν όμως η ανάπτυξη της AEGEAN βοηθήθηκε από κρατικούς μηχανισμούς κατά τρόπο αθέμιτο ή/και παράνομο, το όλο ζήτημα έχει άλλες διαστάσεις.
Θα ζητήσουμε από τη νέα Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές να ανοίξει τον φάκελο AEGEAN και να εξετάσει όλες τις διοικητικές εγκρίσεις και πράξεις των τελευταίων ετών, ώστε να πληροφορηθεί η Ελληνική Κοινωνία αν υπήρξαν παρανομίες ή αθέμιτες πρακτικές. Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή όχι μόνον για τις τεράστιες ζημιές του Δημοσίου, αλλά και λόγω ενδεχόμενης εμπλοκής της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εκτός από πανίσχυρη υπουργός είναι και στενή φίλη της οικογένειας Βασιλάκη. Ήδη από την διαδικασία αδειοδότησης της AEGEAN να πραγματοποιεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη έχουν ανακύψει, με την συνδρομή και της δημοσιογραφικής έρευνας, μια σειρά από σημαντικά αναπάντητα ερωτηματικά:
1. Είναι αλήθεια ότι η ΥΠΑ δέχθηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην AEGEAN βάσει ενός Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία η οποία έπρεπε να κυρωθεί από την Ελληνική Βουλή;
2. Είναι αλήθεια ότι βάσει αυτού του Μνημονίου η ΥΠΑ έδωσε άδεια για πτήσεις Σμύρνη-Αθήνα και σε Τουρκική εταιρεία η οποία κάνει πτήσεις στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου;
3. Είναι αλήθεια ότι από αυτό το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνον ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα-Σμύρνη) και φυσικά και η AEGEAN αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας εξυπηρετείτο και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα;
4. Για ποιο λόγο λοιπόν η Ελληνική πλευρά αξίωνε την υπογραφή αυτού του Μνημονίου και μάλιστα «επειγόντως»;
5. Είναι αλήθεια ότι η σύμπραξη του Υπουργείου Εξωτερικών με την ΥΠΑ για την υπογραφή του Μνημονίου έγινε με πλήρη άγνοια του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών;
6. Είναι αλήθεια ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του Διοικητή της ΥΠΑ το Υπουργείο Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την πιθανή επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης;
Η απάντηση σε αυτά τα ερωτηματικά, αλλά και το πόρισμα της εξέτασης του φακέλου της AEGEAN θα ρίξουν επιτέλους φως σε μια πολύ σημαντική υπόθεση για να αποκατασταθούν τα γεγονότα όσον αφορά το παρελθόν.
Αντίθετα η κριτική που έκανε στην σημερινή της Συνέντευξη Τύπου η AEGEAN κατά της εκπεφρασμένης πολιτικής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στον τομέα των αερομεταφορών, αλλά και οι απειλές και προειδοποιήσεις για το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, αποδεικνύουν την δυσφορία της εταιρείας που θα πρέπει να μπει πλέον στον ανταγωνισμό χωρίς να επωφελείται από τις ευμενείς γι΄αυτήν συνθήκες του παρελθόντος. Σε κάθε περίπτωση η AEGEAN και οι φίλοι της πρέπει να καταλάβουν ότι το πάρτι τελείωσε και ότι οι αερομεταφορές εκτός από κερδοσκοπική επιχείρηση είναι και κοινωνικό αγαθό.
Τι υποστηρίζει η Aegean
Ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines κ. Ευτύχης Βασιλάκης, τώρα, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, έκανε λόγο για αδιαφανείς διαδικασίες στο θέμα των άγονων γραμμών, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι: «είναι αδιανόητο να έχει δρομολογηθεί η πώληση της Ολυμπιακής και να μην έχουν ολοκληρωθεί εκ των προτέρων οι διαδικασίες των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές».
Ο ίδιος σε σχέση με τις αιχμές που είχε εκτοξεύσει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της MIG Ανδρέας Βγενόπουλος για το δρομολόγιο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη, είπε χαρακτηριστικά ότι «τα τελευταία 8 χρόνια η Aegean Airlines προσπαθεί επισήμως να μπει στη γραμμή αυτή. Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την καθυστέρηση εισόδου μας στη γραμμή εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η διμερής διακρατική συμφωνία που υπεγράφη το 1948 προέβλεπε εξαρχής τη δυνατότητα διορισμού και δεύτερου αερομεταφορέα στη γραμμή αυτή. Από το 1996 η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας έχει τη διακριτική ευχέρεια να διορίζει δεύτερο αερομεταφορέα σε όλες τις γραμμές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη διαδικασία αυτή απαιτείται έτσι και αλλιώς να συμμετέχουν υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών. Εμείς έχουμε διοριστεί από το 2004 ακολουθώντας όλες τις σύννομες διαδικασίες. Από το 2004, όμως, προσπαθούσαμε να αποκτήσουμε slot στο αεροδρόμιο Aτατούρκ, το οποίο και βρέθηκε το 2009, και μας κοινοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο».
Ο κ. Βασιλάκης υποστήριξε ότι δεν υπήρξε καμία μυστική συμφωνία καθώς και ότι το έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα από την διοίκηση της Olympic Air «δόθηκε μισό».
Εξάλλου, ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Θ. Βασιλάκης στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης τύπου έστειλε μήνυμα στον ανταγωνισμό λέγοντας: «γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει ανταγωνισμός, τον σεβόμαστε, αλλά δεν το φοβόμαστε».
Επιπλέον, ο πρόεδρος του ομίλου κ. Βασιλάκης τόνισε ότι η Ολυμπιακή λειτουργούσε σε βάρος του ανταγωνισμού, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι «θέλουμε να πιστεύουμε ότι η προνομιακή μεταχείριση σταματάει εδώ, θέλουμε να πιστεύουμε ότι όποια κυβέρνηση αναλάβει την εξουσία μετά τις εκλογές θα αντιμετωπίσει με τους ίδιους κανόνες τις αεροπορικές εταιρείες».
«Η Aegean Airlines εισφέρει στο ελληνικό δημόσιο 170 εκατ. ευρώ το χρόνο. Παρ΄ όλα αυτά, όλα αυτά τα χρόνια δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ από κρατικές επιδοτήσεις. Αντίθετα, η Ολυμπιακή Αεροπορία κόστιζε στο ελληνικό δημόσιο 300 εκατ. ευρώ ετησίως για κρατικές επιδοτήσεις απολαμβάνοντας μονοπωλιακά προνόμια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, ο οποίος συνέδεσε την αγορά νέων αεροπλάνων ATR 72/500 με την εξέλιξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr